درس عاشورا، مقاومت در برابر ظلم و ظالم است/ هیئت‌های عزاداری«امیدآفرین» باشند

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: عاشورا به معنای واقعی پالایشگاه، دانشگاه، نمایشگاه و آزمایشگاه است و باید نشان دهیم تا چه اندازه به انبیا نزدیک هستیم و از آن‌ها تبعیت می‌کنیم.

حجت الاسلام سید رضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص فرهنگ عاشورا و ماه محرم اظهار کرد: در ایران توجه ویژه‌ای به مسئله محرم و عاشوری امام حسین (ع) شده است به گونه‌ای که مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی می‌گفت در مهندسی عالم دو حادثه تکوین شده وجود دارد، یکی مسئله عاشورای امام حسین (ع) و دیگری مسئله ظهور امام عصر (عج) است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مردم ایران برای عاشورای امام حسین (ع) و ظهور امام عصر (عج) اهمیت ویژه‌ای قائل هستند، ادامه داد: حداقل پنج اقدام باید در این راستا انجام شود، مسئله سیاه‌پوشی و عزاداری در خیابان‌ها، مساجد، تکایا و حسینیه‌ها، برگزاری مراسم بزرگداشت عاشورای امام حسین (ع) و درس فداکاری، وفاداری، آزادگی، شهامت، شجاعت و مقاومت در برابر ظالمان و ستمگران و ایستادن مردم در مقابل ظلم و ستم، اطعام و احسان به عزاداران، همچنین نزدیک شدن مردم به یکدیگر در احترام و تواضع است.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: عاشورا به معنای واقعی پالایشگاه، دانشگاه، نمایشگاه است و زیرا در این مدت کوتاه باید نشان دهیم تا چه اندازه به انبیا نزدیک هستیم و از آن‌ها تبعیت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه داستان کربلا این بود که ظلم و ظالم را تحمیل کنند، یادآور شد: امام حسین (ع) در مدینه کنار قبر پیغمبر (ص) زندگی می‌کرد به ایشان گفتند باید با یزید بیعت کنید و تمام کارهای ظالمانه او را بپذیرید امام فرمودند: «من بیعت نمی‌کنم» و چنین شد که ادامه ماجرای صحرای کربلا و شهادت امام حسین (ع) در روز عاشورا به وقوع پیوست.

اکرمی ادامه داد: باید بدانیم که بزرگ‌ترین فلسفه قتل شاه دین آن بوده که مرگ سرخ بهتر از زندگی ننگین است نباید به کسی ظلم کنیم و زیربار ظلم برویم که این مرام حسین (ع) و منطق دین است از این رو باید به این حقایق خود را نزدیک کنیم.

وی با بیان اینکه هیئت‌های عزاداری باید امیدآفرین باشند، گفت: باید بگوییم ظلم و ظالم هر دو بد است و باید با آن ستیز کنیم تا جامعه‌ای امن، مناسب و شایسته به وجود بیاوریم همچنین لازم است شعرا، مداحان و مرثیه سرایان مردم را به این سمت آموزش، هدایت و راهنمایی کنند.

کد خبر 592089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.