نصب ۱۰۰ هزار متر پرچم ریسه‌ای ویژه ماه محرم در شهر

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان از نصب ۱۰۰ هزار متر پرچم ریسه‌ای و حدود ۹ هزار پرچم میله‌ای ویژه ماه محرم در شهر خبر داد و گفت: سیاست اصلی شهرداری استفاده از ظرفیت و توان هیئت‌های مذهبی برای زنده نگهداشتن یاد محرم و برگزاری مراسم‌ عزاداری است.

مهدی بقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: همزمان با آغاز ماه محرم شاهد فضاسازی و آذین‌بندی شهر از سوی شهرداری و هیئت‌های مذهبی شهر هستیم که در این راستا مجموع پرچم‌های نصب شده توسط شهرداری در مناطق پانزده‌گانه و ناژوان شامل ۱۸۰۰ پرچم سامورایی، ۶۱۰۰ پرچم میله‌ای، ۱۰۰ هزار متر پرچم ریسه‌ای، ۱۰۵۰ پرچم کتیبه‌ای و چهار عدد پرچم بزرگ بوده است.

وی با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی برای نصب داربست‌های تبلیغاتی، برپایی موکب‌ها و خیمه‌ها باید از شهرداری مجوز دریافت کنند، افزود: فرایند اعطای مجوز به صورت غیرحضوری است و با این اقدام رفت‌وآمد هیئت‌ها را به حداقل رساندیم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه ۴۰۰ نقطه برای برپایی موکب به مناسبت عزاداری امام حسین (ع) در سطح شهر تعیین شده است، تاکید کرد: به منظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم عزاداری، جلسات متعددی با هیئت‌های مختلف برگزار شده و در راستای پیشگیری از هر پیشامدی با بهداری و نیروی انتظامی مذاکراتی صورت گرفته است و تذکرات لازم به هیئت‌ها داده شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری از هیچ‌گونه کمک و حمایتی به هیئت‌های مذهبی برای بهتر برگزار شدن مراسم عزاداری کوتاهی نخواهد کرد، افزود: در صورتی که هیئت‌ها به بالابر و جرثقیل نیاز داشته باشند به آن‌ها کمک می‌شود و برای تسریع امور برای برپایی هرچه بهتر مراسم عزاداری و مشارکت بیشتر مردم حمایت همه‌جانبه صورت گرفته است.

کد خبر 592078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.