خیال مردم از بهداشت آب راحت باشد/ احتمال قطعی آب در اصفهان وجود دارد

سرپرست روابط عمومی شرکت آب‌وفاضلاب استان اصفهان گفت: در پی بارش‌های چند روز اخیر و سیلابی شدن برخی از مسیرهای استان اصفهان، آب رودخانه زاینده‌رود گل‌آلود شد. کدورت آب منجربه کاهش ظرفیت تصفیه‌خانه شده که تأمین آب شرب را با مشکل مواجه کرده است.

مجید حبیبیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی بارش‌های چند روز اخیر و سیلابی شدن برخی از مسیرهای استان اصفهان، آب رودخانه زاینده‌رود گل‌آلود شد. کدورت آب منجربه کاهش ظرفیت تصفیه‌خانه شده، در نتیجه تأمین آب شرب با مشکل مواجه می‌شود.

وی افزود: کاهش فشار و قطعی آب در چند روز اخیر ناشی از کاهش ظرفیت تصفیه‌خانه است اما مردم خیالشان از بهداشت آب راحت باشد.

سرپرست روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: با توجه به ظرفیت مخازن منطقه، بیشتر مناطق شمالی شهر با قطعی آب مواجه می‌شوند.

حبیبیان اضافه کرد: از دو روز گذشته به دلیل افزایش دما، مصرف آب در شهر اصفهان افزایش یافت و در برخی از مناطق با قطعی آب ناشی از افت فشار مواجه بودیم. با افزایش مصرف، آب به برخی از مناطق نمی‌رسد.

وی تصریح کرد: با توجه به گرمای هوا، مخازن ذخیره آب شرب اصفهان وضعیت مناسبی نداشته و بیشتر آن خالی است. اکنون که کدورت آب منجر به کاهش تولید آب شرب شده است مخازن ذخیره آب پر نشده و پیش بینی می‌شود که قطعی آب ادامه داشته باشد.

به گزارش ایمنا، با توجه به وقوع بارش‌های شدید و سیلابی شدن رودخانه زاینده‌رود در بالادست سد چم‌آسمان، کدورت آب ورودی به تصفیه‌خانه آب اصفهان که منبع تأمین آب ۵۸ شهر و بیش از ۳۰۰ روستای استان است، افزایش یافت.

این اتفاق باعث کاهش ظرفیت فرآیند تصفیه و کاهش میزان آب خروجی از این تصفیه‌خانه شده است. ضمن قدردانی از صبوری و همراهی شما مردم عزیز در سطح استان اصفهان تقاضا داریم با مدیریت مصرف بهینه آب، شرکت آب و فاضلاب را در مهار سریع و عبور موفق از این حادثه یاری فرمائید.

کد خبر 592076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.