ثبت‌نام بیش از ۶۵ هزار اصفهانی برای اربعین/تداوم ثبت‌نام زائران تا ۱۷ مردادماه

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۶۵ هزار اصفهانی برای مراسم اربعین در سامانه سما، گفت: ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین از دهم تیر در سامانه سماح آغاز شده است و تا هفدهم مردادماه ادامه دارد.

علیرضا صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۶۵ هزار اصفهانی برای مراسم اربعین در سامانه سماح اظهار کرد: ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین از دهم تیرماه در سامانه سماح آغاز شده است و تا هفدهم مرداد ادامه دارد و پس از اتمام زمان ثبت‌نام، ستاد مرکزی اربعین درخصوص شیوه برگزاری مراسم تصمیم‌گیری و دستورالعمل برگزاری مراسم را به همه ستادها ازجمله ستاد ثبت‌نام و اخذ ویزا ابلاغ می‌کند.

وی افزود: پس از تکمیل ثبت‌نام‌ها، دولت عراق درخصوص اینکه مراسم اربعین امسال مانند سال گذشته به صورت هوایی برگزار می‌شود یا زائران به صورت زمینی مشرف می‌شوند، تصمیم‌گیری و نتیجه نهایی را اعلام می‌کند. درحال‌حاضر ایرانیان برای ورود به عراق برای زیارت نیازی به ارائه ویزا ندارند اما اینکه در ایام محرم نیز می‌توانند بدون ویزا وارد خاک عراق شوند یا خیر، مشخص خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان با تاکید بر تزریق دو دوز واکسن کرونای زائران و اهمیت نداشتن نوع واکسن تزریقی، تصریح کرد: امکان ارائه خدمات ویژه به بیماران خاص وجود ندارد؛ بنابراین به افراد دارای بیماری‌های خاص مانند بیماران سرطانی، کلیوی، دیابت شدید و افرادی که نیازمند مراقبت‌های ویژه هستند، توصیه شده است که در سامانه سماح ثبت‌نام نکنند.

مشرف شدن بیش از دو هزار و ۶۵۰ نفر به کربلا طی سال گذشته

وی ادامه داد: درحال‌حاضر افراد بالای ۶۵ سال اجازه ثبت‌نام در سامانه سماح را ندارند اما به محض صادر شدن مجوز از سمت دولت عراق، اطلاع‌رسانی می‌شود. در صورتی که مراسم اربعین به صورت زمینی برگزار شود، زائران از ششم شهریورماه پیاده‌روی خود را آغاز می‌کنند و تا چند روز پس از روز اربعین، رفت‌و آمد زائران ادامه دارد.

صادقی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته با توجه به صادر نشدن مجوز برای پیاده‌روی اربعین و برگزاری مراسم به صورت هوایی، بیش از دو هزار و ۶۵۰ نفر زائر به کربلا مشرف شدند که بیش از یک هزار ۶۰۰ نفر مربوط به ستاد بازسازی و عتبات موکب‌ها و مابقی نیز زائرانی بودند که ویزای خود را توسط سازمان حج و زیارت دریافت کرده بودند.

کد خبر 592013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.