اسکان اضطراری ۳۷۰ نفر و نجات ۶۰ نفر از سیل/تداوم شرایط اضطرار تا روز یکشنبه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اسکان اضطراری ۳۷۰ نفر و نجات ۶۰ نفر از سیل، گفت: به علت ناگهانی بودن بارش‌ها و ادامه آنها با شدتی کمتر از دو روز گذشته، شرایط اضطراری تا روز یکشنبه ادامه دارد و امدادگران در محل‌های امدادی مستقر هستند.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه بارش‌ها در استان اصفهان از روز پنجشنبه آغاز شد و تاکنون حدود ۵۰۰ شهرستان تحت تأثیر این سامانه قرار گرفته است، اظهار کرد: ویژگی سامانه جوی حال‌حاضر، بارش‌های ناگهانی معمولاً در انتهای روز و اوایل شب است.

وی با اشاره به اسکان بیش از ۲۵۰ اکیپ امدادی در شهرستان‌ها و امدادرسانی به ۱۲۲ دستگاه خودرو، افزود: درپی بارش‌های اخیر، شش روستا تخلیه و ساکنان آنها به منظور نجات از سیل به مناطق امن منتقل شدند، چهار محور ارتباطی به صورت موقت مسدود شد، ۳۷۰ نفر اسکان اضطراری یافتند و اقداماتی برای نجات افراد از سیل انجام شد که درپی آن حدود ۶۰ نفر عشایر از سیلاب نجات پیدا کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: درحال‌حاضر شدت بارش‌ها در مناطق غرب و جنوبی استان نظیر شهرستان‌های چادگان، فریدون‌شهر، فریدن و سمیرم ادامه داد همچنین شاهد ریزش کوه و رانش زمین در منطقه پادنا و سی‌سخت بوده‌ایم و تعدادی از عشایر در نقاط مستعد سیل قرار گرفتند که جمعیت هلال‌احمر به منظور امدادرسانی به مناطق مذکور اعزام شدند.

وی با اشاره به سیل‌بردگی برخی از راه‌ها در منطقه پادنای سمیرم، ورودی چادگان و در بخشی از فریدن و تیران و کرون، تصریح کرد: همه همکاران در مدیریت بحران در تمام بخش‌ها نهایت تلاش را برای خدمت‌رسانی به مردم می‌کنند.

شیشه‌فروش با اشاره به بررسی خسارات سیل توسط تیم‌های ارزیابی در روز جمعه و اطلاع‌رسانی به منظور ادامه داشتن شدت بارش‌های ناگهانی در مناطق غرب و جنوب، اضافه کرد: ترافیک از منطقه غرب در تیران و کرون و فریدن به اصفهان در جریان است و پلیس راه به منظور پیشگیری از تصادفات، اقدام به برقراری محدودیت‌های ترافیکی کرده است.

وی با تاکید بر رعایت توصیه ایمنی در مسیرهای رفت‌وآمد، خاطرنشان کرد: به علت ناگهانی بودن بارش‌ها و ادامه آنها با شدتی کمتر از دو روز گذشته، شرایط اضطراری تا روز یکشنبه ادامه دارد و امدادگران در محل‌های امدادی مستقر هستند. با توجه به توصیه‌ها، افراد از توقف در حاشیه رودخانه‌های فصلی اجتناب کنند.

کد خبر 592011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.