همه احتمالات در نقل و انتقالات تابستانی اروپا

پیش از بسته شدن پنجره تابستانی نقل‌ و انتقالات فوتبال اروپا، ممکن است چند جابه‌جایی دیگر رخ بدهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قبلاً شاهد چندین نقل و انتقالات برجسته در تابستان بودیم، ارلینگ هالند به منچسترسیتی رفت و روبرت لواندوفسکی به بارسلونا پیوست. با این حال، درحالی‌که شروع فصل جدید تقریباً نزدیک است و مدیران همیشه ترجیح می‌دهند تیم‌های خود را مدت‌ها قبل از نخستیت بازی‌هایشان تقویت کنند، هنوز تعداد زیادی نام بزرگ در بازار وجود دارد.

درواقع همان‌طورکه در ادامه خواهید خواند، بازیکنان برتر متعددی می‌توانند قبل از بسته شدن پنجره تابستانی در تاریخ یک سپتامبر، حرکت‌های بزرگی انجام دهند.

همه احتمالات در نقل و انتقالات تابستانی اروپا

فرنکی دی یونگ

یکی از طولانی‌ترین بحث‌های نقل و انتقالات تابستانی، انتقال احتمالی فرنکی دی‌یونگ به منچستریونایتد بوده و ممکن است برای مدتی، نهایی شدن این انتقال طول بکشد. همان‌طورکه قبلاً توسط رسانه‌ها گزارش شده بود، بارسلونا با قراردادی به ارزش اولیه ۶۳ میلیون پوند (۷۴.۵ میلیون دلار) با هشت میلیون پوند (۹.۶ میلیون دلار) اضافی موافقت کرد. با این حال، دی‌یونگ همچنان درگیر اختلاف با باشگاه کاتالان بر سر دستمزدهای معوق است. او همچنین ترجیح می‌دهد در نیوکمپ بماند و خوان لاپورتا، رئیس بارسا تاکید کرده است که آن‌ها تحت فشار مالی برای فروش نیستند. با این حال، با توجه به اینکه دی‌یونگ یکی از با ارزش ترین دارایی‌های آن‌هاست، اما برای فصل آینده تضمینی وجود نخواهد داشت که او در ترکیب ثابت باشد، به نظر می‌رسد که او در نهایت به اریک تن هاخ سرمربی سابق آژاکس در اولدترافورد بپیوندد و یونایتد مایل است که برای جذب فرنکی منتظر بماند.

همه احتمالات در نقل و انتقالات تابستانی اروپا

سرگئی میلینکوویچ-ساویچ

تابستانی وجود نداشته که اسم سرگئی میلینکوویچ-ساویچ حداقل یک بار با یونایتد یا یوونتوس پیوند نخورده باشد. امسال هر دو باشگاه خواهان او هستند. به نظر می‌رسد یووه نیاز کمتری به هافبک لاتزیو داشته باشد، با توجه به اینکه آن‌ها به تازگی پل پوگبا را به تورین بازگردانده‌اند، اما این بازیکن فرانسوی اکنون به دلیل مصدومیت حداقل دو ماه از میادین دور است. ثانیاً این‌طور نیست که ماسیمیلیانو آلگری به هر حال نتواند بدون حضور هافبک قدرتمند خود در خط میانی، کار کند. یوونتوس باید مقداری بازیکن بفروشد. فسخ قرارداد آرون رمزی، شروع خوبی بود، اما آن‌ها ممکن است بتوانند خود را در موقعیتی قرار دهند که حداقل چند نفر دیگر را به فروش برسانند. درمورد یونایتد، همه چیز به دی‌یونگ بستگی دارد. اگر بازیکن هلندی در بارسا بماند، یا مثلاً در بدترین حالت (از دیدگاه یونایتد،) به چلسی بپیوندد، چرا که در لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد، در نهایت شیاطین سرخ می‌توانند پیشنهادی برای میلینکوویچ-ساویچ ارائه دهند.

همه احتمالات در نقل و انتقالات تابستانی اروپا

کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو به دلایل شخصی هنوز یک بازی هم در پیش فصل برای یونایتد انجام نداده است، اما او به اولدترافورد بازگشته تا با تن هاخ درباره آینده خود صحبت کند. همه می‌دانیم که رونالدو می‌خواهد برود. این بازیکن پرتغالی قصد ندارد در این مرحله از فوتبال خود، یک سال حضور در لیگ قهرمانان اروپا را از دست بدهد. او همچنین به رؤسای خود گفته است که معتقد نیست یونایتد قادر به رقابت برای قهرمانی در لیگ برتر در فصل آینده باشد. رونالدو قبلاً در یوونتوس موفق شده بود درست قبل از بسته شدن پنجره تابستانی از آن باشگاه خارج شود. اما موضوع این بار، علاقه‌نداشتنِ منچستری‌ها به اوست. بسیاری از بزرگان اروپا در حال حاضر خطوط رو به جلوی خود را تقویت کرده‌اند یا برای ادغام رونالدو در برنامه‌های تاکتیکی خود تلاش می‌کنند. در مطبوعات اسپانیایی ادعا شده است که بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید مایل به پیوستن به رقیب همشهری، (اتلتیکو) است، اما انریکه سرزو، رئیس باشگاه می‌گوید که رقم زدن این انتقال "عملاً غیرممکن" است. یونایتد بدون رونالدو در پیش‌فصل، برنامه‌های خود را به خوبی پیش می‌برد، بنابراین دیدن جدایی او عجیب نیست. اما با توجه به فقدان گزینه‌های خوب، او می‌تواند در منچستریونایتد بماند.

همه احتمالات در نقل و انتقالات تابستانی اروپا

آنتونی

چه رونالدو در اولدترافورد بماند یا نماند، تن هاخ به وضوح امیدوار است که با آنتونی در یونایتد همکاری کند. یونایتد قبلاً یک پیشنهاد ۵۱ میلیون پوندی (۶۱ میلیون دلاری) برای تیم هلندی ارسال کرده است، اما آن‌ها ۶۸ میلیون پوند (۸۲ میلیون دلار) می‌خواهند. این مبلغ هنگفتی برای این بازیکن ۲۲ ساله خواهد بود، اما او یک ملی‌پوش برزیلی است و تصور می‌شود که اگر رونالدو با تأخیر تیم جدیدی پیدا کند، یونایتد حداقل حاضر است پیشنهاد خود را افزایش دهد.

همه احتمالات در نقل و انتقالات تابستانی اروپا

سزار آزپیلیکوئتا و مارکوس آلونسو

اکنون صحبت‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه چلسی از هرگونه تلاش بارسا برای به خدمت گرفتن سزار آزپیلیکوئتا و مارکوس آلونسو جلوگیری خواهد کرد، هرچند انتظار می‌رفت هر دوی آنها در تابستان امسال غرب لندن را به مقصد کاتالونیا ترک کنند، اما چلسی به شدت از هایجک رافینیا، لوا و کُنده توسط بارسا ناراحت است.

علیرغم پرداخت پول‌های نقد در این تابستان برای خطوط مختلف، بارسا همچنان فاقد مدافعان کناری است، بنابراین دیدن اینکه آیا هر یک از بازیکنان اسپانیایی واقعاً به نیوکمپ خواهند آمد، جذاب خواهد بود.

البته بارسا قبلاً آندریاس کریستنسن، مدافع سابق چلسی را به صورت رایگان جذب کرده است، اما تفاوت بزرگ اینجاست که آزپیلیکوئتا و آلونسو هنوز یک سال فرصت دارند تا قراردادهای مربوطه خود را با آبی‌ها به پایان برسانند، که البته با توجه به تنش موجود، اوضاع را پیچیده می‌کند.

همه احتمالات در نقل و انتقالات تابستانی اروپا

لوکاس پاکتا

انتقال لوکاس پاکتا از سن پائولو به آث میلان، طبق برنامه پیش نرفت. او ثابت نکرد که «کاکای جدید» است. با این حال، او شهرت خود را به عنوان یکی از بااستعدادترین هافبک‌های برزیل در لئون بدست آورد و اکنون با یک انتقال همراه پول کلان دیگری، این بار به آرسنال، پیوند خورده است.

همه می‌دانیم که ادو، مدیر فنی توپچی‌ها، تحسین کننده بزرگ پاکتا است و رئیس لئون، ژان میشل آئولانس، آماده انجام یک معامله است، اما فقط با قیمت مناسب این اتفاق رخ خواهد داد. در واقع، آئولانس احتمالاً برای بازیکنی که هنوز دو سال از قراردادش باقی مانده است و باشگاه‌های دیگر او را مورد توجه قرار می‌دهند، پول زیادی را طلب خواهد کرد.

همه احتمالات در نقل و انتقالات تابستانی اروپا

برناردو سیلوا

برناردو سیلوا تابستان گذشته می‌خواست منچسترسیتی را ترک کند و باشگاه حاضر شد او را به فروش برساند. ملی پوش پرتغالی دلش می‌خواست به اسپانیا برود، جایی که هر دو تیم بارسلونا و اتلتیکو مادرید، به او علاقه نشان داده بودند.

مشکل این بود که سیتی به او اجازه نمی‌داد با پولی کمتر از ارزش بازاری‌اش از تیم برود، بنابراین این موضوع او را برای هر یک از تیم‌های لیگ بسیار گران می‌کرد. البته با توجه به اینکه سیلوا نقش مهمی در قهرمانی فصل گذشته لیگ برتری سیتی داشت، این برای آن‌ها خوب بود.

با این حال، بارسا همچنان برناردو را خریدی رویایی می‌داند و احساس می‌کند که اگر دی‌یونگ به یونایتد فروخته شود، پول کافی برای آوردن هافبک تهاجمی سیتیزن‌ها با تأخیر به نیوکمپ خواهد داشت.

همه احتمالات در نقل و انتقالات تابستانی اروپا

نیمار

شاید عجیب به نظر برسد، با توجه به اینکه ما درمورد دو تا از بااستعدادترین بازیکنان جهان صحبت می‌کنیم، اما نیمار در وضعیت بسیار مشابهی با رونالدو قرار دارد، زیرا در حال حاضر کمی احساس مهم نبودن می‌کند.

پاری سن ژرمن که مبلغ هنگفتی را برای حفظ کیلیان امباپه، رهبر بلامنازع پروژه جدید در پارک دو پرنس، پرداخته، اعلام کرده است که به پیشنهادات برای نیمار گوش خواهد داد.

با این حال، تعداد کمی از باشگاه‌ها، در حال حاضر در موقعیتی هستند که از نظر مالی یا تاکتیکی، بتوانند این مرد برزیلی را جذب کنند. تنها تفاوتی که با وضعیت رونالدو در یونایتد وجود دارد این است که نیمار در واقع می‌خواهد در تیم خود بماند، چراکه ستاره سلسائو دوست دارد قبل از جام جهانی زمستانی قطر، تا حد ممکن حواشی کمتری داشته باشد.

در نتیجه، دیدن اینکه اگر یکی از پولداران اروپا مانند نیوکاسل قبل از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات، پیشنهادی قابل قبول برای نیمار ارائه دهد چه اتفاقی می‌افتد، بسیار جالب خواهد بود.

همه احتمالات در نقل و انتقالات تابستانی اروپا

مارک کوکورلا

منچسترسیتی علی‌رغم داشتن یک منبع بی‌انتهای پول از طریق نفت، نتوانسته مشکل دیرینه خود را در دفاع چپ حل کند. البته که پپ گواردیولا موفق شد هافبک‌ها را به ایستگاهی‌زن مناسب تبدیل کند، در حالی که ژائو کانسلو ثابت کرده که یک بازیکن فوق‌العاده و همه کاره است که می‌تواند در هر دو سمتِ دفاعِ چهار نفره بازی کند.

با این حال، اگر سیتی بتواند با برایتون برای خرید مارک کوکورلا توافق کند، باید در تابستان امسال به دنبال یک مدافع چپ متخصص باشد.

به نظر می‌رسد این مدافع اسپانیایی برای سیتی مناسب است، و همه ما می‌دانیم که آن‌ها پول نقد دارند، اما در گذشته نشان داده‌اند که تمایلی به پرداخت آنچه که معتقدند بهایی ناعادلانه برای یک هدف نقل و انتقالات است، ندارند.

همه احتمالات در نقل و انتقالات تابستانی اروپا

تیمو ورنر

توماس توخل قبلاً از شر یک مهاجم حاشیه‌ای مثل روملو لوکاکو خلاص شده است. اگر تیمو ورنر مهره بعدی باشد اصلاً تعجب نکنید. ورنر همه‌کاره و آرام و البته بیشتر از لوکاکو با سبک بازی توخل سازگار است، اما واضح است که این ملی‌پوش آلمانی از نقش کم خود در استمفورد بریج ناراحت است، به خصوص با توجه به اینکه جام جهانی در پیش است. ورنر می‌خواهد به صورت منظم بازی کند و تحت نظر توخل، هیچ تضمینی برای او وجود ندارد.

با توجه به اینکه چلسی به دنبال جبران بخش قابل توجهی از ۴۷.۵ میلیون پوند (۵۷ میلیون دلار) پولی است که به لایپزیگ برای جذب این مهاجم در سال ۲۰۲۰ پرداخت کرده است، یکی از موانع آشکار، پول خواهد بود؛ پول پرداختی برای بازیکنی که در دو فصل فقط ۱۰ گل در لیگ برتر به ثمر رسانده است.

با این حال، چلسی ممکن است مایل به فروش قرضی باشد، همان کاری که با لوکاکو انجام داد، و لایپزیگ، بروسیا دورتموند و شاید حتی بایرن ممکن است آماده باشند تا قبل از بسته شدن پنجره، مهاجم دیگری را وارد تیم خود کنند. نیوکاسل و یوونتوس نیز مقاصد احتمالی ورنر هستند.

همه احتمالات در نقل و انتقالات تابستانی اروپا

جینی وینالدوم

یک سال پیش، جینی وینالدوم بازیکن کلیدی لیورپول بود. اکنون او در پاری سن ژرمن یک بازیکن مازاد است و اولین فصل بد را در پارک دو پرنس پشت سر گذاشته است. بنابراین انتظار می‌رود که این بازیکن هلندی در هفته‌های آینده، به احتمال زیاد به صورت قرضی، تیم را ترک کند و گفته می‌شود که رم در تلاش برای امضای قرارداد با اوست.

همه احتمالات در نقل و انتقالات تابستانی اروپا

ممفیس دیپای

واضح است که ممفیس دیپای یک بازیکن مازاد است. روبرت لواندوفسکی در فصل آینده خط حمله تیم ژاوی را هدایت خواهد کرد و احتمالاً رافینیا به عنوان بازیکن جدید در کنار او خواهد بود. البته آن‌ها، فران تورس و عثمان دمبله را که به تازگی قراردادش را تمدید کرده است، را هم در اختیار دارند.

دپای در سن ۲۸ سالگی و با نزدیک شدن به جام جهانی، به وضوح می‌خواهد به جای نشستن روی نیمکت در نیوکمپ، به طور منظم بازی کند. در همین حال، بدیهی است که بارسا دوست دارد از بازیکنی که به آن نیازی ندارد، پول به جیب بزند. احتمال بازگشت به لیگ برتر را نباید برای مهاجم سابق منچستریونایتد رد کرد.

همه احتمالات در نقل و انتقالات تابستانی اروپا

ویکتور اوسیمن

ناپولی اصرار دارد که ویکتور اوسیمن برای فروش نیست و این ملی‌پوش نیجریه‌ای می‌گوید در شهری که او را مانند یک پسر در آغوش گرفته، خوشحال است. با این حال، اسطوره‌های باشگاه، لورنزو اینسینیه، دریس مرتنز و کالیدو کولیبالی قبلاً در تابستان، با نارضایتی، ورزشگاه دیگو آرماندو مارادونا و باشگاه را ترک کرده‌اند.

کاملاً قابل درک است که اوسیمن که به طور گسترده به عنوان یکی از قدرتمندترین مهاجمان فوتبال اروپا شناخته می‌شود، نگران باشد که تیمی که فصل گذشته برای اسکودتو می‌جنگید، در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ آن‌گونه نباشد.

یک پیشنهاد جدی از سوی یکی از باشگاه‌های بزرگ اروپا وجود دارد و به وضوح تعهد این بازیکن ۲۳ ساله را به ناپولی را آزمایش خواهد کرد و بدون شک توسط رئیس ناپولی، اورلیو دی لورنتیس، که هرگز از اتخاذ تصمیمات ریسکی نترسیده است، به طور جدی مورد توجه قرار خواهد گرفت، همانطور که آن را بارها نشان داده، احتمالاً بار دیگر هم نشان داد.

همه احتمالات در نقل و انتقالات تابستانی اروپا

میلان اشکرینیار

په‌په ماروتا پس از اینکه موفق شد روملو لوکاکو را یک سال پس از فروش ۹۷.۵ میلیون پوندی (۱۱۹ میلیون دلار) به چلسی، دوباره به صورت قرضی دوباره به خدمت بگیرد، دوباره به عنوان استاد بازار نقل و انتقالات مورد ستایش قرار گرفت. با این حال، واقعیت این است که مدیر عامل اینتر باید معجزه کند زیرا وضعیت مالی باشگاه همچنان خطرناک است.

آن‌ها توافقی با تورینو برای گلسون برمر داشتند اما به محض اینکه یوونتوس وارد میدان شد، اینتر نتوانست از نظر مالی رقابت کند. آن‌ها همچنین پائولو دیبالا، را که بازیکن آزاد بود نتوانستند جذب کنند و او به رم رفت.

نگرانی بزرگ اکنون این است که با وجود از دست دادن دو هدف نقل و انتقالاتی، اینتر همچنان باید یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌های خود را بفروشد تا در جاهای دیگر تقویت شود و میلان اشکرینیار به طور مداوم با انتقال به پاری سن‌ژرمن در ارتباط بوده است.

هواداران خشمگین به دنبال این هستند که مدافع میانی اسلواکی تبار در سن سیرو بماند، اما درحال‌حاضر با توجه به مشکلات اقتصادی مالکان چینی مربوط به بیماری همه گیر، نمی‌توان دانست در اینتر چه اتفاقی خواهد افتاد. گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه PSG در حال آماده شدن برای انتقال است، بسیار زیاد است.

کد خبر 592007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.