اشتغال‌زایی زنان در اولویت مدیریت شهری شاهین‌شهر

نایب رئیس شورای اسلامی شاهین‌شهر گفت: محور برنامه‌های کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر اشتغال‌زایی و توانمندسازی زنان است.

گل‌جهان شکرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه محور برنامه‌های کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر اشتغال‌زایی و توانمندسازی زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست است، اظهار کرد: مهم‌ترین هدف حمایت از زنان، توانمندسازی آنها در تولید بیشتر است.

وی از برگزاری همایش با همکاری جهاد دانشگاهی در راستای توانمندسازی و دانش‌افزایی زنان خبر داد و گفت: بازار عرضه محصولات تولیدی زنان در دستور کار قرار دارد. توانمندسازی زنان سلامت روان جامعه، تحکیم بنیان خانواده و رفع آسیب‌های اجتماعی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی با مضمون خانواده‌درمانی، فرزندپروری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در فرهنگسراهای شاهین‌شهر اجرا می‌شود، افزود: نمایشگاه‌هایی به منظور فروش محصولات خانگی زنان شاهین‌شهر برپا خواهد شد، شورای اسلامی شهر در این راستا با نهادها و دستگاه‌های مختلف شهر شاهین‌شهر جلساتی برای تعامل در زمینه توانمندسازی زنان برگزار کرده است تا علاوه‌بر جلوگیری از موازی‌کاری بتوان به نتایج مؤثری در این زمینه رسید.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر تصریح کرد: در بلندمدت برای توانمندسازی زنان در بخش مشاغل خانگی برنامه‌هایی تدارک دیدیم، پس از دهه اول ماه محرم علاوه‌بر برپایی نمایشگاه صنایع دستی زنان شاهین‌شهر، دوره آموزشی تولید تا عرضه محصولات به منظور توانمندسازی زنان به صورت رایگان دایر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زنان شاهین‌شهر در تولید صنایع دستی و غذایی ظرفیت بسیار بالایی دارند، افزود: در آینده نزدیک بازارچه‌های محصولات تولیدی استانی برگزار می‌شود، همچنین برای رفع موانع موجود جهت اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی زنان با بانک رسالت و کانون بانوان رایزنی کردیم تا روند پرداخت تسهیلات به آنها آسان شود.

کد خبر 592004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.