ضرورت تعیین ردیف بودجه برای مدیریت بحران کشور

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تعیین ردیف بودجه برای مدیریت بحران گفت: مجلس شورای اسلامی در راستای قانون جامع مدیریت بحران کشور اقدام مناسبی انجام داده که در آن ظرفیت‌ها و مسئولیت‌ها مشخص شده و هر وزارتخانه مسئولیت مشخص خود را دارد.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وقوع سیل در شهرستان سمیرم اظهار کرد: با توجه به هشدارها و اطلاعیه‌هایی که از طریق هلال احمر، فرمانداری، امور عشایر، شوراها و بخشداری انجام گرفت، سعی بر این بود که اطلاع رسانی به صورت کامل صورت بگیرد تا عشایر و کشاورزان در مناطق سیل‌خیز قرار نگیرند.

وی ادامه داد: همچنین به کشاورزان اطلاع رسانی شده که اگر محصولات خود را جمع‌آوری کردند در مکان مناسبی قرار دهند تا در صورت وقوع سیل خسارت کمتری به آن‌ها وارد شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس گزارش‌های رسیده در مسیر گردنه بیژن رانش زمین رخ داده و بخشی از جاده توسط رانش قطع شده است از این رو پیگیر رفع مشکلات هستیم همچنین در برخی منازل در روستاها و نیز خیابان‌ها به صورت محدود آب گرفتگی را شاهد بودیم.

سلیمی با اشاره به ضرورت تعیین ردیف بودجه برای مدیریت بحران خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی در راستای قانون جامع مدیریت بحران کشور اقدام مناسبی انجام داده که در آن ظرفیت‌ها و مسئولیت‌ها مشخص شده و هر وزارتخانه مسئولیت مشخص خود را دارد همچنین تلاش مسئولان بر این است که منابعی برای مدیریت بحران در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه کشور ما زلزله خیز و سیل خیز است باید اعتباراتی در اختیار مدیریت بحران قرار بگیرد تا بتوانیم در مواقع بحران منابع را در اختیار استانداران و فرمانداران قرار دهیم تا به خوبی مدیریت بحران صورت بگیرد.

کد خبر 591979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.