حیات اسلام به محرم و صفر وابسته است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه حیات اسلام به محرم و صفر وابسته است، گفت: مراسم مذهبی، معنوی، اجتماعی و سیاسی محرم فرصت بی‌نظیری برای تبلیغ و تبیین اسلام از جمله جهاد تبیینی است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره فرمودند.

حسین میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص جهاد تبیین در ماه محرم اظهار کرد: با وجود رسانه‌های گوناگونی که برای انتقال مطالب به مردم در کشور وجود دارد، منبر و محرم هنوز جایگاه و پایگاه خود را به شکل بی بدیلی حفظ کرده است.

وی با بیان اینکه حیات اسلام به محرم و صفر وابسته است، افزود: مراسم مذهبی، معنوی، اجتماعی و سیاسی محرم فرصت بی‌نظیری برای تبلیغ و تبیین اسلام از جمله جهاد تبیینی است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره فرمودند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار امیدواری کرد: علاوه بر واعظان و اهل منبر از این فرصت طلایی و استثنایی محرم بهره ببرند تا در این دوره از زمانی که در پیش رو داریم به جهاد تبیین جامه عمل بپوشانیم.

وی با تاکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب درباره پیام اشعار و تأثیر گذاری آن گفت: در این زمینه با دو مقوله اندیشه و احساس رو به رو هستیم که در واقع احساسات را با شعر می‌توان تحریک کرد، اما اگر مضامین شعر جنبه معرفتی و معنوی نیز داشته باشد می‌توان در این قالب اندیشه و معرفت را به ذهن و دل مردم انتقال داد.

میرزایی ادامه داد: شاعران در کنار جنبه احساسی و خیالی اشعار خود باید به تأثیرپذیر و نافذ بودن محتوا نیز توجه کنند تا فرصتی برای معرفت افزایی افراد فراهم شود.

کد خبر 591968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.