عوامل تاثیرگذار بر افزایش خطر حملات آسم در میان کودکان

نتایج بررسی‌های جدید انجام شده نشان می‌دهد که جنایات خشونت‌آمیز و پیشرفت تحصیلی ضعیف ممکن است دو دلیل عمده برای ابتلا به آسم باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی عوامل تأثیرگذار بر افزایش خطر حملات آسم در میان کودکان، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های پزشکی مربوط به ۱۵۵۰۰ کودک مبتلا به آسم را در واشنگتن دی‌سی تجزیه و تحلیل کردند، افراد شرکت کننده در مطالعه بین دو تا ۱۷ سال بودند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد کودکانی که در مناطقی زندگی می‌کردند که جرم و جنایات خشونت‌بارتر و فارغ‌التحصیلان دبیرستانی کمتری داشتند، بیشتر به دلیل حملات آسم در بیمارستان بستری می‌شدند یا به بخش اورژانس مراجعه می‌کردند. محققان متوجه شدند استرس و سواد سلامت پایین با خطر حملات آسم در میان کودکان مرتبط است. سواد سلامت به این معنا است که فرد تا چه حد اطلاعات لازم برای انتخاب مناسب در مورد مراقبت‌های بهداشتی را دارد.

به گفته محققان، مشارکت دادن اعضای جامعه و دیگر ذی‌نفعان برای رسیدگی به عواملی مانند جنایات خشونت‌آمیز و پیشرفت تحصیلی ضعیف، ممکن است منجر به کاهش میزان آسم در بین کودکان ساکن در این مناطق شود.

کد خبر 591921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.