سیل‌بندها و بندهای خاکی روستاهای یزد تقویت شود

وزیر کشور با اشاره به گزارش‌های ارائه شده از امکان وقوع مشکل برای برخی از سیل‌بندهای روستایی استان یزد گفت: سیل‌بندها و بندهای خاکی روستاهای یزد تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد وحیدی امروز _جمعه هفتم مردادماه_ در نشست ستاد مدیریت بحران استان یزد با اشاره به اینکه بارش سیل در یزد بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌ها بود، اظهار کرد: در حال حاضر بخش‌های مختلف شهر دچار مشکل جدی آبگرفتگی هستند.

وی ادامه داد: در اثر بارش‌های بسیار زیاد، تعداد بسیار بالایی از منازل دچار آبگرفتگی شدند و اهمیت دارد که هرچه سریع‌تر این آب‌ها از منازل شهروندان برای جلوگیری از خسارت بیشتر تخلیه شود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه منازل بافت تاریخی یزد عمدتاً قدیمی و فرسوده هستند به نظر می‌رسد اولویت تخلیه منازل در بافت تاریخی است تا جلوی تخریب این خانه‌ها گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز پیگیری‌های لازم در ارتباط با مشکلات یزد صورت گرفت و با هماهنگی انجام شده با استان‌های همجوار تجهیزات مورد نیاز یزد تا ساعاتی دیگر وارد استان می‌شود.

وزیر کشور افزود: اگر قنوات ما الان سالم و باز بودند امروز نه تنها این بارش برای ما خسارتی به دنبال نداشت بلکه ثمرات زیادی هم به دنبال داشت.

وحیدی خاطرنشان کرد: دوستان ما در سازمان برنامه و بودجه نتوانستند به موقع خسارت‌های سیل قبل را تأمین کنند ولی با پیگیری استاندار از ناحیه معادن و صنایع بخشی از آن تأمین شد.

وی خاطرنشان کرد: روستاهایی که با مشکل مواجه هستند را باید با اولویت بالا پیگیری کرد که مشکلات آنها برطرف شود و مردم بتوانند بدون مشکل زندگی کنند.

وزیر کشور ادامه داد: با توجه به اینکه اعلام شد احتمال شکسته شدن بندهای خاکی برخی روستاها و زیر آب رفتن این روستاها وجود دارد، با وجودی که این روستاها از سکنه تخلیه شدند اما باید برای جلوگیری از خسارت مادی جلوی خسارت بیشتر به سیل‌بندها را گرفت.

کد خبر 591916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.