سیل به ۱۳ هزار واحد مسکونی و تجاری یزد خسارت زد

استاندار یزد با اشاره به اینکه خسارت سیل یزد بسیار گسترده بود گفت: سیل به ۱۳ هزار واحد مسکونی و تجاری یزد خسارت زد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهران فاطمی امروز _جمعه هفتم مردادماه_ در نشست ستاد مدیریت بحران یزد که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: از حدود یک هفته پیش که هشدار وقوع سیل داده شد، بلافاصله ستاد بحران استان تشکیل و با توجه به تجربه سیل چند ماه پیش، اقدامات گسترده‌ای آغاز شد.

وی افزود: بارش امروز در ایستگاه راه‌آهن ۷۵ میلی‌متر ثبت شد و به نسبت میانگین بارش سالانه یزد که ۴۵ میلی‌متر است، بارش تقریباً دو برابری را ثبت کرد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: در شهرستان تفت بارش بالغ بر ۶۰ میلی‌متر ثبت شد و همزمان در دیگر شهرستان‌های یزد هم بارش‌های بسیار شدیدی را داشتیم که تجهیزات استان باید برای تمام این مناطق استفاده و جلوی بحران گرفته شود.

فاطمی به خسارت‌های سیل اشاره کرد و ادامه داد: خط قرمز تمام مدیران این بود که در گام اول تلفات جانی نداشته باشیم و در گام دوم هم خسارت مردم در کمترین حالت ممکن باشد.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای بهبود وضعیت سیل بندها انجام گرفت، گفت: تجهیزات استان برای مقابله با این سیل ناچیز بود و کفاف کامل مقابله با آن را نمی‌داد.

استاندار یزد افزود: به همین دلیل با بهره‌گیری از ظرفیت کمک بخش خصوصی حداکثر تجهیزاتی که امکان ایجاد آن وجود داشت را فراهم کردیم.

فاطمی تصریح کرد: به هیچ عنوان این بارش با چنین حجمی را در سامانه‌های هواشناسی پیش‌بینی نشده بود و معضل بزرگی که برای شهر یزد ایجاد شد و ما را درگیر کرد، بافت تاریخی بود.

وی گفت: از موقع شروع بارندگی، بسیج و سپاه تمام توانشان را برای تخلیه مردم بافت انجام دادند ولی برخی از مردم حاضر به خالی کردن منازل خود نبودند.

استاندار یزد افزود: پنج هزار و ۶۵۰ واحد مسکونی شهری، ۴۵۰ واحد تجاری، ۷۵۰۰ واحد مسکنی روستایی، ۲۵۰۰ متر راه، تعدادی از ساختمان‌های دولتی و ابنیه و زیرساخت‌ها دچار خسارت شدند.

فاطمی افزود: الان ظرفیت سیل بندهای ما تقریباً تکمیل است و اگر این بارش‌ها دوباره رخ دهد سیل بندها امکان پوَشش میزان بیشتر آب را ندارند.

کد خبر 591899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.