۱۲ شهرستان استان اصفهان تحت تاثیر بارندگی‌های شدید/تخلیه ۳ روستای کوهپایه به دلیل سیلاب

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۱۲ شهرستان استان شامل چادگان، کوهپایه، اردستان، تیران‌وکرون، برخوار، شاهین‌شهر، سمیرم، خوانسار، نائین، نطنز، فریدن، شهرضا همچنین هرند، نطنز و ورزنه تحت تأثیر سیلاب‌های اخیر قرار دارند که روز گذشته در منطقه کوهپایه سه روستا تخلیه شد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه مطابق با پیش‌بینی‌ها طی ورود سامانه مونسونی به استان اصفهان از بعدازظهر روز گذشته سیل از جنوب شرق استان و روستای جعفرآباد در کوهپایه آغاز شد، اظهار کرد: روز گذشته در منطقه کوهپایه سه روستا تخلیه شد گاز این منطقه قطع و راه‌های روستایی این منطقه مسدود شد که به منظور حفاظت از سدهای آبخیزداری سیلاب‌ها به مناطق هرند هدایت و با حضور مدیریت بحران شهرستان‌های کوهپایه و هرند سیلاب‌ها کنترل شدند.

وی با بیان اینکه همزمان با سیلاب‌های کوهپایه در روستای نهوج شهرستان اردستان و دهستان برزاوند دچار آبگرفتگی و خسارت‌هایی شده است، افزود: در روستای نهوج به دلیل آبگرفتگی حدود ۱۳۰ واحد مسکونی تخلیه شد و ۵۰ خانه هم در نهوج دچار آسیب سیل شدند که گروه‌های امدادی، بنیاد مسکن، فرمانداری، مدیریت بحران درحال رسیدگی به امور هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه بارندگی‌های اخیر در ۱۲ شهرستان استان اثرات و خسارت‌هایی را وارد کرده است، تصریح کرد: با سیلابی شدن محورها سه جاده نائین به اردستان، انارک به چوپانان و جاده روستای حسن رباط به لایبید به‌طور موقت برای جلوگیری از خسارت‌ها در این بخش‌ها و کنترل خودروها مسدود شد که با رفع خطرات احتمالی این محورها بازگشایی شده است.

امدادرسانی به ۷۵ خودرو و اسکان ۲۵ خانوار

وی ادامه داد: در این مسیرها ضمن امدادرسانی حدود ۷۵ خودرو، ۲۵ خانوار نیز اسکان‌رسانی شده‌اند و شش روستا هم به طور موقت در محل تخلیه شدند که با رفع خطر سیلاب‌ها این افراد به محل زندگی خود بازگشتند و درحال‌حاضر تا حدودی وضعیت حجم بارش‌های رگباری اندکی کاهش پیدا کرده است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه هم اکنون در چادگان، تیران و کرون و سمیرم بارش‌ها ادامه دارد، گفت: روستاهای دولت‌آباد، دره بید و کرداولیا واقع در تیران و کرون با وجود سیلاب‌ها به مرغداری‌ها خسارت‌هایی وارد شد و سیلاب به سمت افجان و قلعه ناظر حرکت کرد و ساکنان روستاهای افشان و قلعه ناظر توصیه می‌شود که موارد بحرانی و هشدارهای لازم را رعایت کنند. بر اثر بارندگی‌ها در منطقه چنارود چادگان به گلخانه‌ها و کشاورزان خسارت‌هایی وارد شده و در چادگان هم خودرویی در مسیر گرفتار شد.

۱۲ شهرستان تحت تأثیر سیلاب‌های اخیر قرار گرفته است

وی با اشاره به اینکه مدیریت بحران استان هشدارهای لازم برای این مناطق اطلاع‌رسانی کرده است، افزود: ۱۲ شهرستان چادگان، کوهپایه، اردستان، تیران‌وکرون، برخوار، شاهین‌شهر، سمیرم، خوانسار، نائین، نطنز، فریدن، همچنین شهرضا، هرند نطنز و ورزنه تحت تأثیر سیلاب‌های اخیر قرار دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: براثر بارش‌های مونسونی چادرهای عشایر در فریدون دچار آبگرفتگی شد اما بدون خسارت جانی اقدامات لازم توسط نیروهای امدادی عملیاتی شده است. در منطقه کوهپایه طی سیلاب‌ها و آبگرفتگی‌ها یک خودرو با سه سرنشین در سیلاب دچار گرفتار شدند که به کمک نیروهای امدادی نجات پیدا کردند و همچنین دو نفر در ارتفاعات کوه‌های نطنز مفقود بودند که با تلاش نیروهای امدادی پیدا شدند.

وی با بیان اینکه درپی بارش‌های روز گذشته تاکنون خسارت‌های جانی در شهرستان‌ها گزارش نشد اما خساراتی به اراضی کشاورزی، باغات، معابر، راه‌ها و منازل مسکونی وارد شد.

کد خبر 591813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    3 0
    سلام / شاهین شهر یک قطره بارون نیومده هنوز!!!!!