رشد ۷۳ درصدی مالیات ابرازی اشخاص حقوقی

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور می‌گوید مالیات ابرازی عملکرد سال ۱۴۰۰ اشخاص حقوقی نسبت به سال پیش ۷۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایمنا، داود منظور، اظهار کرد: مالیات ابرازی در تیرماه امسال به دلیل مشارکت داوطلبانه اشخاص حقوقی در مقایسه با عملکرد سال گذشته ۷۳ درصد رشد داشته است.

وی افزود: امسال در مهلت تعیین‌شده برای ارائه اظهارنامه مالیاتی، از اشخاص حقوقی بیش از ۳۳۰ هزار فقره اظهارنامه دریافت شد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد اشخاص حقیقی هم گفت مالیات ابرازی این اشخاص هم ۲۰۰ درصد رشد نشان می‌دهد. معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه امسال در مقایسه با سال گذشته در بخش اشخاص حقیقی مشارکت بسیار خوبی وجود داشته است افزود: مودیان مالیاتی به صورت داوطلبانه و بر اساس اعتماد متقابل بین سازمان و مودیان و نیز بر اساس اصل شفافیت فعالیت اقتصادی، مالیات ابرازی خود را ۲۰۰ درصد برای عملکرد ۱۴۰۰ در مقایسه با عملکرد ۱۳۹۹ افزایش دادند.

منظور با تشکر از مؤدیان مالیاتی در ابراز صادقانه مالیات به سازمان مالیاتی تأکید کرد: رشد در اظهارنامه‌ها و درآمد ابرازی نشان از اعتماد متقابل سازمان امور مالیاتی و مؤدی دارد که منجر به گسترش عدالت مالیاتی و توسعه اقتصادی در کشور می‌شود.

به گزارش ایمنا، مالیاتی را که مودی مالیاتی در اظهارنامه ابراز می‌کند و محاسبه می‌شود، الیات ابرازی می‌گویند.

منبع: صدا و سیما

کد خبر 591804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.