زمان ورود جام جهانی ۲۰۲۲ به ایران‌ مشخص شد!

در بسته‌ خبری این‌ هفته ورزش جهان، خبرهای مختلفی به چشم‌ می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* سادیو مانه، کاپیتان تیم ملی فوتبال سنگال در مراسم اهدای جوایز برترین‌های کنفدراسیون فوتبال آفریقا در رباط مراکش به عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۲۲ این قاره معرفی شد. او دهمین بازیکنی است که بیش از یک بار برنده جایزه بهترین بازیکن سال آفریقا شده است.

* دنی آلوز، مدافع برزیلی فصل گذشته تیم فوتبال بارسلونا با قراردادی دو ساله به پوماس مکزیک پیوست. آلوز ۳۹ ساله پس از اینکه ژاوی هرناندز هدایت آبی و اناری‌ها را برعهده گرفت مجدداً به نیوکمپ برگشت، اما قرارداد او در پایان این فصل با این تیم تمدید نشد و آلوز مجبور به ترک نیوکمپ شد.

* دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص کریم باقری مربی تیم پرسپولیس که مدتی هم دستیار او در تیم ملی بود گفت: رابطه خیلی خوبی با کریم باقری دارم و انتظار دارم فدراسیون فوتبال شرایط مناسبی را برای بازگشت او به تیم ملی فوتبال فراهم کند.

* در حالی که قرار بود رأی پرونده استراماچونی در ۳۱ تیر اعلام شود، صدور رأی این پرونده برای چندمین بار به تعویق افتاد. به گزارش باشگاه استقلال و با اعلام جدید دادگاه CAS، رأی این پرونده ۴ شهریور صادر می‌شود.

* در پی تصمیمی از سوی کمیته اجرایی فدراسیون جهانی کاراته، لس آنجلس (آمریکا) میزبان پنجمین رویداد لیگ برتر کاراته وان سال از ۷ تا ۹ اکتبر (۱۵-۱۷ مهر) خواهد بود. در ابتدا قرار بود که مسکو میزبان این رقابت‌ها باشد، اما به دلیل شرایط جنگ در اوکراین، میزبانی از روسیه گرفته شد. در پایان این رقابت‌ها، گرند وینرهای سال ۲۰۲۲ اعلام خواهند شد.

* به گزارش ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، ایران نادو "هاشم یادگاری" ورزشکار رشته دومیدانی ناشنوایان (۴ سال) و صبا کرمعلی از رشته ورزشی کوراش (۳ ماه) را از کلیه فعالیت‌های ورزشی محروم کرد. گفتنی است، رأی محرومیت هاشم یادگاری از تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۰۱ لغایت ۱۴۰۵/۰۲/۳۰ و صبا کرمعلی از تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۱۰ لغایت ۱۴۰۱/۰۶/۰۹، است. لازم به ذکر است، ماده ممنوعه مصرفی هاشم یادگاری «استانوزولول و مسترولون» و ماده ممنوعه مصرفی صبا کرمعلی «اسپیرونولاکتون» بوده است.

* رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی باشگاه‌های کشور جام یادگار امام (ره) بلافاصله پس از رقابت‌های جهانی صربستان و از اوایل مهر آغاز می‌شود.

* فینال مسابقات بسکتبال کاپ آسیا به میزبانی شهر جاکارتا اندونزی برگزار شد و تیم ملی بسکتبال استرالیا با پیروزی ۷۵ بر ۷۳ مقابل لبنان به مقام قهرمانی رسید. استرالیایی‌ها در دوره قبل هم که نخستین حضورشان در آسیا بود، با شکست ایران قهرمان شده بودند. محمد دوست، داور بین المللی کشورمان یکی از داوران قضاوت کننده در این مسابقه بود.

* طی حکمی از سوی میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون، مصطفی زارعی به عنوان مدیر صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال انتخاب و منصوب شد.

* حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در حکمی سید طاهر علوی را به عنوان سرپرست جدید فدراسیون ژیمناستیک منصوب کرد، اما پس از حواشی به وجود آمده علوی از سمتش برکنار شد تا عمر سرپرستی او در فدراسیون ژیمناستیک کمتر از یک روز باشد.
وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد، این وزارتخانه ضمن تاکید بر ارزش‌های انقلابی و اسلامی و در پی انتشار تصاویر و حاشیه‌های مطرح شده در فضای مجازی، سرپرست جدید فدراسیون ژیمناستیک پس از طی فرایند قانونی، معرفی می‌شود.

* تیم‌های ملی فرانسه و آمریکا در فینال لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ در ایتالیا به مصاف یکدیگر رفتند و در پایان فرانسوی‌ها در دیداری بسیار نزدیک موفق شدند با نتیجه ۳ بر ۲ از سد آمریکا بگذرند و عنوان قهرمانی این مسابقات را کسب کنند.

* پس از اتمام رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲، فدراسیون جهانی این رشته آخرین رده بندی تیم‌های ملی را اعلام کرد. در این رده بندی تیم ملی کشورمان با هدایت بهروز عطایی در جایگاه هشتم جهان قرار گرفت.

* دومین مرحله لیگ برتر دوچرخه سواری استقامت جاده به میزبانی سیرجان برگزار شد و محمد گنج خانلو از باشگاه فولاد مبارکه اصفهان در رقابت با ۵۵ رکابزن از ۱۲ تیم توانست عنوان قهرمانی این مسابقات را به دست بیاورد.

* سعید احمدعباسی، بازیکن گیتی پسند اصفهان که در دوفصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر فوتسال موفق شده بود عنوان آقای گلی این رقابت‌ها را به دست بیاورد مورد توجه تیم آلیالی اسپانیا قرار گرفت و مدیران این تیم با ارسال نامه‌ای به تیم گیتی پسند اصفهان خواهان جذب بازیکن شده بودند.

* ژاوی هرناندز سرمربی تیم فوتبال بارسلونا که گفته می‌شود از مدیریت این باشگاه درخواست جذب مسی برای سال آینده را داده است، در مورد این خبر گفت: لیونل مسی در حال حاضر یک سال دیگر با پاری سن ژرمن قرارداد دارد و صحبت کردن درباره او بی فایده است با این حال در آینده خواهیم دید که چه اتفاقی می‌افتد.

* مراسم معارفه سرپرست جدید فدراسیون ژیمناستیک در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد و زهره مرزوقی سرپرستی این فدراسیون را بر عهده گرفت. آرش فرهادیان، سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی نیز در این مراسم از زحمات و تلاش‌های حمید احمدی در دوران سرپرستی اش قدردانی کرد.

* با اعلام وزارت ورزش و جوانان، دکتر سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان طی حکمی برنا فیروزی را به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان منصوب کرد.

* به گزارش فدراسیون والیبال، پس از بازگشت تیم ملی والیبال ایران از مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲، رئیس فدراسیون والیبال در حکمی اکبر محمدی را به عنوان سرپرست تیم ملی والیبال ایران تا پایان مسابقات قهرمانی مردان جهان منصوب کرد.

* لوییز سوارز، بازیکن فصل گذشته تیم فوتبال اتلتیکو مادرید اعلام کرد که به ناسیونال اروگوئه اولین تیم دوران حرفه‌ای خود پیوسته است. سوارز سابقه بازی در تیم‌های لیورپول و بارسلونا را نیز در کارنامه خود دارد.

* هادی ساعی، رئیس فدراسیون تکواندو و عضو هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک به عنوان نخستین فرد نامزد انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک شد. او همچنین نامزد عضویت در هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک نیز شده است.

* فدراسیون فوتبال اعلام کرد استفاده غیر مجاز از لوگو و عنوان این فدراسیون و جام جهانی ٢٠٢٢ قطر تبعات قانونی به همراه خواهد داشت.

* افسانه حسامی‌فرد، بانوی کوهنورد کشورمان موفق شد قله برود پیک پاکستان را فتح کند. این قله دارای ارتفاع ۸۰۵۱ متر است. او موفق شده بود قله K ۲ پاکستان که به باور کوهنوردان سخت‌ترین قله جهان است را فتح کند. حسامی‌فرد سال گذشته نیز قله‌های مونترو و اورست را فتح کرده بود.

* مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان سال ۲۰۲۲ با حضور ۲۴ تیم از چهارم تا بیستم شهریورماه سال جاری به میزبانی دو کشور لهستان و اسلوونی برگزار خواهد شد.اردوی آماده‌سازی تیم ملی والیبال ایران از روز دوشنبه دهم مردادماه آغاز می‌شود و بهروز عطایی ۱۶ بازیکن را به این اردو دعوت کرد.

* وزیر ورزش کشورفرانسه، آملی اودیا کاسترا، تصمیم گرفت برنامه‌های رویدادهای ورزشی در طول شب را به منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی ممنوع کند. اعلامیه وزیر ورزش می‌تواند سرآغاز یک تحول بزرگ در سازماندهی مسابقات ورزشی در فرانسه باشد.

* بر اساس اعلام فدراسیون جهانی فوتبال و مکاتبات صورت گرفته جام مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال قرار است روز دهم شهریور وارد تهران شود و با هماهنگی فدراسیون فوتبال مراسم ویژه‌ای در این خصوص برگزار خواهد شد.

* دادگاه CAS حکم شکایت مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی پیشین تیم ملی را صادر کرد. مطابق این رأی ایران به پرداخت مبلغ سه میلیون و ٣٢۵ هزار یورو محکوم شد. گفتنی است به این مبلغ سالیانه ۵ درصد سود اضافه می‌شود. این درحالی است که فدراسیون فوتبال، دو میلیون یورو از حقوق این مربی را به صورت نقدی به او پرداخت کرد اما این پول در زراعت بانک ترکیه بلوکه شده و ویلموتس حق برداشت آن را نداشته است.

* آلدین ستکیچ، تنیسور حرفه‌ای بوسنی و هرزگوین که دارای رنکینگ ۱۶۵ جهان است، جهت حضور در اردوی تمرینی تیم ملی تنیس ایران با استقبال شاهرخ کشاورز دبیر کل فدراسیون وارد تهران شد.

* تمرینات تیم ملی بسکتبال با هدف حضور در اردوی آمادگی ژاپن و بازی تدارکاتی با تیم ملی این کشور از یکشنبه ۹ مردادماه در سالن اختصاصی بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می‌شود. تیم ملی بسکتبال کشور برای حضور در اردوی آمادگی به ژاپن سفر می‌کند و در دو دیدار تدارکاتی با تیم ملی بسکتبال این کشور بازی خواهد کرد.

کد خبر 591798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.