پارک جیبی با مبلمان‌هایی از لباس‌های بازیافتی!

کاتوویتس، یکی از بزرگترین شهرهای لهستان، بار دیگر تعهد خود را به پایداری در محیط شهری نشان داد؛ مقامات محلی از افتتاح یک پارک جیبی خبر دادند که دارای مبلمان شهری بازیافتی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کاتوویتس به عنوان بخشی از کنفرانس تغییرات آب‌وهوایی COP 24 سال ۲۰۱۸ به تعهد خود مبنی بر پایتخت اقدام اقلیمی در جهان ادامه می‌دهد. اکنون، در نمایش دیگری از تلاش‌های خود برای کاهش اثرات تغییرات آب‌وهوایی بر زندگی شهری، این شهر از یک پارک جیبی بازیافتی پرده‌برداری کرده است.

مفهوم پارک جیبی بسیار شبیه به پارک‌های معمول است که همه ما به بازدید از آن‌ها عادت کرده‌ایم، زیرا در محیط شهری مستقر است با این تفاوت که معمولاً در مکان‌هایی دیده می‌شود که تراکم ساختمان‌ها بسیار زیاد است و فضای کمی برای فضای سبز وجود دارد. پارک‌های جیبی معمولاً موقتی هستند و دارای مبلمان شهری کوچک اما مناسب هستند که امکان جذابیت بیشتر فضاهای عمومی را فراهم می‌کنند. یکی از مزیت‌های جانبی این پارک‌ها، جلوگیری از تشکیل جزایر حرارتی محلی است که نقش مهمی را در کاهش دمای شهر ایفا می‌کنند.

کاتوویتس میزبان پارک جیبی با مبلمان‌هایی از لباس‌های بازیافتی!

پارک جیبی کاتوویتس در میدان مرکزی شهر قرار دارد و با همکاری مقامات محلی تهیه شده است و با اینکه مفهوم آن به خودی‌خود جالب به نظر می‌رسد، این مورد حتی خلاقانه‌تر و پایدارتر از انواع پارک‌های جیبی قبلی است.

نکته جالب این پارک، ویژگی‌های خاص مبلمان شهری آن است که به جای استفاده از بتن یا چوب، ۹۵ درصد از لباس‌های قدیمی ساخته شده است. جنس مبلمان این پارک از یک ماده بادوام است که ظاهر چوب را تقلید می‌کند، اما از پارچه ساخته شده است. منبع این ماده لباس‌های فرآوری شده است که دیگر برای پوشیدن مناسب نیستند.

به طور طبیعی برای دوام این ساختارهای جدید از مقداری مواد فلزی نیز استفاده شده است، اما ۵۰ درصد آن از مواد خام ثانویه (موادی که می‌توان آنها را بازیافت کرد و سپس به عنوان مواد خام جدید به اقتصاد بازگرداند) استفاده شده است.

مقامات خاطرنشان می‌کنند که این اولین پارک جیبی در شهر نیست بلکه حتی قبل از میزبانی شهر برای اجلاس آب‌وهوای سازمان ملل در سال ۲۰۱۸، نمونه‌های مشابه وجود داشت.

کاتوویتس میزبان پارک جیبی با مبلمان‌هایی از لباس‌های بازیافتی!

کد خبر 591793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.