بانک‌ها برخلاف مصوبه بانک مرکزی اقدام به اخذ سود نکنند

رئیس قوه قضائیه گفت: از بانک‌ها خواسته‌ایم تا برخلاف بخشنامه مصوب بانک مرکزی اقدام به اخذ سود نکنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از میزان، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای شامگاه پنجشنبه _ششم مردادماه_ در جمع قضات و کارکنان دستگاه قضائی استان بوشهر اظهار کرد: از بانک‌ها خواسته‌ایم تا برخلاف بخشنامه مصوب بانک مرکزی اقدام به اخذ سود نکنند و آسیب‌های موجود در تخصیص ارز و ارائه تسهیلات را برطرف کنند. از سویی دیگر در وصول معوقات بانک‌ها ورود و کمک‌هایی را در این راستا به نظام بانکی ارائه کرده‌ایم.

وی با اشاره به مقوله آسیب‌ها و معضلاتی که در زمینه واردات کالا به کشور وجود دارد، افزود: فرآیند ثبت سفارش برای واردات کالا و تخصیص ارز در این مقوله، یک چرخه بسیار مشکل‌دار در کشور است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: با هیچ منطقی جور در نمی‌آید که یک کالا که برای واردات آن به کشور ارز صرف شده است، سه الی شش ماه در کشتی بماند و برای هر روز عدم تخلیه آن محموله از کشتی، هزینه بر کشور تحمیل شود؛ از سویی دیگر شاهد هستیم که برخی محموله‌های تخلیه شده در بندر بدون اعلام به گمرک، فاسد و متروکه می‌شوند؛ این موارد به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

وی با اشاره به بازدید صبح امروز خود از انبارهای بندر، گمرک و اموال تملیکی بوشهر، به موضوع وجود ۳۰ کانتینر بلاتکلیف در یکی از این انبارها اشاره کرد و گفت: برخی از این کانتینرها در بخش‌هایی فاقد محموله بودند و در بخش‌هایی، مشخص بود که محموله‌های کانتینرها کم و زیاد شده است؛ از سویی دیگر مالک و صاحب برخی از این کانتینرها مشخص نبود؛ این موارد می‌تواند زمینه فساد باشد؛ باید برای جلوگیری از تکرار این قبیل موارد، اقدامات لازم صورت گیرد.

اژه‌ای اظهار کرد: طی ماه‌های اخیر با همکاری هر سه قوه بویژه قوه قضائیه و دولت اقدامات مثبت و رو به جلویی در راستای ساماندهی انبارهای بنادر، گمرکات و سازمان اموال تملیکی صورت گرفته است که این مهم باید استمرار یابد.

وی با اشاره به مقوله مهم اقتصاد گفت: امروز دشمن برای فشار اقتصادی به مردم و کشور ما، تلاش همه‌جانبه می‌کند؛ لذا ضروری است همت خود را برای کمک به دولت در مقوله‌های اقتصادی از جمله رفع موانع کسب و کار و کمک به روند صادرات و واردت افزایش دهیم.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: با دستگاه قضائی مقتدر، مستقل و صحیح‌العمل می‌توانیم جلوی بسیاری از کجی‌ها و ناراستی‌ها را در حوزه‌ها و ساحت‌های مختلف در جامعه بگیریم.

وی در ادامه با اشاره به کمبودهای دستگاه قضائی از حیث نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات، به تشریح برخی از تلاش‌های صورت گرفته در دوره اخیر برای ارتقای وضعیت معیشتی همکاران قضائی پرداخت.

اژه‌ای در بخش دیگری از سخنانش در جمع قضات و کارکنان قضائی استان بوشهر، توصیه‌هایی را به همکاران قضائی برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم و تأخیر در رسیدگی به پرونده‌ها و همچنین اهتمام به اجرای به موقع احکام قضائی صادره، ارائه کرد.

وی به رئیس کل دادگستری استان بوشهر توصیه کرد تا شرایط بازدید و سرکشی مسئولان استانی و نمایندگان مجلس در این استان را از مراکز و مراجع قضائی از جمله زندان‌ها و پزشکی قانونی فراهم سازد تا این مسئولان و متولیان در بخش‌های اجرایی و تقنینی با کمبودهای دستگاه قضائی و خدماتی که در این دستگاه به مردم ارائه می‌شود، از نزدیک آشنا شوند.

کد خبر 591790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.