کاهش مصرف برق در شهرداری‌ اصفهان

مدیر بهینه‌سازی شهرداری اصفهان گفت: شرکت‌های دانش بنیان پیشنهادهای جدید به ویژه در بخش ساختمان به کارگروه انرژی شهرداری ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مهدی حسینی بعدازظهر امروز _پنجشنبه ششم مردادماه_ در نشست آینده پژوهی با موضوع تأثیر آینده بهای انرژی بر اداره شهرها که در حاشیه نمایشگاه جامع مدیریت شهری برگزار شد اظهار کرد: شهرداری اصفهان بزرگ‌ترین مصرف کننده بخش عمومی استان با حدود ۹۳ هزار مگاوات ساعت در سال است که ۱,۵۴۰ اشتراک برق و ۴۰۰ اشتراک گاز دارد.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد مصرف برق شهرداری در بخش آبیاری، ۲۰ درصد در آب نما، دو درصد نورپردازی، ۱۸ درصد در بخش روشنایی و ۱۲ درصد در بخش ساختمان است، تصریح کرد: در دوره ۱۰ ساله با ممیزی همه حوزه‌ها شاهد کاهش مصرف هستیم، در واقع توانستیم مصرف را تثبیت کنیم.

مدیر بهینه‌سازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه میزان مصرف برق در شهرداری‌های مناطق بر روی ۶۰ هزار مگاوات ساعت تثبیت شده است که با مصرف سازمان‌های شهرداری این عدد به ۹۳ هزار مگاوات ساعت می‌رسد، تصریح کرد: سال ۱۳۹۱ سهم مصرف انرژی در ساختمان هفت درصد بوده که این عدد در سال ۱۴۰۰ به ۱۸ درصد رسیده است، این نشان می‌دهد نتوانستیم مصرف را مدیریت کنیم و میزان مصرف در ساختمان افزایش داشته است.

حسینی خاطرنشان کرد: تراز مصرف ۱۰ ساله در مناطق شهرداری مشخص شده است و از ۶۷ هزار مگاوات ساعت به ۶۱ مگاوات ساعت مصرف در سال رسیده است.

وی با بیان اینکه هزینه‌های ممیزی شده مناطق در سال ۱۳۹۹، ۱۰ میلیارد تومان بوده است، افزود: شاخص‌ها برای ارزیابی مناطق نسبت به اقدامات اصلاحی که انجام داده‌اند تدوین شده است، بر این اساس هر ماه میزان مصرف مناطق کنترل، میانگین‌ها مشخص و انحراف از آن بررسی می‌شود.

مدیر بهینه‌سازی شهرداری اصفهان اظهار امیدواری کرد: شرکت‌های دانش بنیان پیشنهادهای جدید به ویژه در بخش ساختمان به کارگروه انرژی شهرداری ارائه کنند، زیرا در این بخش از برنامه عقب هستیم.

کد خبر 591769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.