احداث بیمارستان در شهرستان رزن/ رسیدن به خودکفایی در تولید واکسن

وزیر بهداشت و درمان از احداث بیمارستان مجهز به تمام امکانات در شهرستان رزن خبر داد و گفت: در تولید واکسن به خودکفایی رسیدیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهرام عین‌اللهی امروز _پنجشنبه ششم مردادماه ۱۴۰۱_ در جلسه شورای اداری شهرستان رزن اظهار کرد: حضور دولت سیزدهم در استان‌های مختلف و دیدار با مردم نشان دهنده حل مشکلات است، در واقع مشکلات و مسائل شهرستان‌ها احصاء و در حد توان و امکانات مشکلات برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به تحریم دشمنان و دامن زدن به مسائل و مشکلات، ما باید با یکدیگر همدل و متحد شویم و احساس مسئولیت کنیم تا بتوانیم مسائل را به سرانجام برسانیم.

وزیر بهداشت؛ درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در جلساتی که در ژنو با کشورهای مختلف برگزار شد، متوجه شدیم که کشورهای دیگر جمهوری اسلامی را یک کشور موفق در حوزه سلامت می‌دانند.

عین اللهی با اشاره به ایثارگری کادر سلامت از دوران دفاع مقدس تاکنون، گفت: دشمن تا قبل از گسترش کرونا قصد داشت کادر سلامت را مخالف آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی نشان دهد؛ اما در ایام شیوع کرونا کادر سلامت نشان داد که کادر ایثارگری است؛ در این ایام ما نزدیک به ۳۰۰ شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردیم، همچنین بسیاری از پرسنل بیماری‌های خود را به خانواده‌های خود منتقل کردند که جز آمار و ارقام ما نیست.

وی با اشاره به دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان، گفت: شش واحد تولید انواع و اقسام واکسن پیشرفته دنیا در کشور وجود دارد و اکنون در بخش تولید واکسن به خودکفایی رسیدیم، لذا توانایی مقابله با هر نوع بیماری در کشور داریم.

وزیر بهداشت و درمان گفت: امروز بعضی از مطالبی که گفته شد مربوط به حوزه‌های دیگر است، اما منتقل خواهیم کرد؛ حق مردم شهرستان رزن احداث یک بیمارستان مجهز به تمام امکانات است که حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای این بیمارستان اعتبار در نظر گرفته شده و قطعاً محقق خواهد شد، امیدواریم سال آینده شاهد افتتاح آن باشیم.

عین‌اللهی در خصوص کمبود یا نبود پزشکان متخصص در این شهرستان خاطرنشان کرد: بهترین روش تأمین نیروهای متخصص، بومی گزینی است تا شاهد حضور افراد متخصص در حوزه‌های مختلف باشیم.

در ادامه علی اصغر غفاری آثار، فرماندار رزن ضمن خیر مقدم به وزیر بهداشت و درمان به عنوان نماینده دولت، گفت: امروز، برای احداث بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان، مسیر راه رزن - دمق ۱۴۰ میلیارد تومان، کنار گذر رزن ۷۰ میلیارد تومان، مجموعه ورزشی بانوان ۲۱ میلیارد تومان، ساختمان دادگستری رزن هشت میلیارد تومان، ساختمان ثبت و اسناد املاک هفت میلیارد تومان، پست ۶۳ شهرک صنعتی رزن ۱۴ میلیارد تومان، در بخش آموزش و پرورش برای نوسازی مدارس ۲۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به پیگیری در تخصیص اعتبار پروژه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پروژه بنیاد مسکن و شهرداری‌ها و پروژه‌های نیمه تمام از محل سفر ریاست جمهور، گفت: پیگیر ساخت بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی دمق با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان طبق ماده ۲۳ هستیم.

به گزارش ایمنا، حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، دیدار با خانواده شهید محسن بکند، بازدید از بیمارستان نیمه کاره ۱۵۰ تختخوابی و کنار گذر شهرستان و شرکت در جلسه شورای اداری این شهرستان از برنامه سفر وزیر بهداشت و درمان در سفر به شهرستان رزن است.

کد خبر 591744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.