از قتل فجیع جوان تبریزی روی چمن تا سوءقصد به جان مادر با سم

قتل فجیع جوان تبریزی روی چمن، سرقت ۳۵ میلیاردی در شمال تهران، سقوط آسانسور با سه کشته، بازداشت دزدان مسلح یک طلافروشی در باغ فیض، اعتراف دختر دانشجو به سرقت سه و نیم میلیاردی و سوءقصد به جان مادر با سم را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چندی قبل جسد غرق خون جوان تبریزی روی چمن‌های پارک ارم تبریز کشف شد و این درحالی بود که خون زیادی روی چمن‌ها ریخته شده بود و همین کافی بود تا بازپرس شعبه ششم دادسرای عمومی و انقلاب تبریز برای بررسی‌های بیشتر در صحنه جرم حاضر شود.

آثار ضربات چاقو روی نواحی مختلف جسد نشان از آن داشت که پسر جوان هدف ضربات زیادی قرار گرفته است و در ادامه تحقیقات هویت جسد شناسایی شد و همین کافی بود تا کارآگاهان به سرنخ‌هایی از عامل جنایت برسند. تحقیقات میدانی تیم پلیسی نشان داد که دو جوان ابتدا با هم درگیری لفظی پیدا کرده و در ادامه عامل جنایت با ضربات قمه دست به این قتل زده است و پس از جنایت پا به فرار گذاشته است.

تیم پلیسی در ادامه اطلاع پیدا کردند که دو جوان تبریزی بر سر موضوع یک خانه که هر کدام تمایل به تصاحب آن را داشتند با هم اختلاف پیدا کرده است. بنا بر این گزارش، تحقیقات برای دستگیری عامل این جنایت در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی تبریز قرار گرفته است.

سرقت ۳۵ میلیاردی در شمال تهران

سرهنگ کارآگاه سعید دالوند رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت، اظهار کرد: بیست‌وششم تیرماه پرونده‌ای مبنی بر سرقت منزل از کلانتری ۱۶۴ قائم (عج) به پلیس آگاهی ارجاع شد که شاکی اظهار کرده بود، برای انجام کارهای اداری به همراه اعضای خانواده و کارگر خود از منزلش واقع در بلوار ارتش خارج و به سمت شمال کشور عزیمت کرده است اما پس از بازگشت به منزل متوجه بهم خوردگی اموال منزل و سرقت گاو صندوق منزلش حاوی طلاجات، مدارک شخصی، وجه نقد و یک قاب ساعت مچی و همچنین سرقت یک دستگاه دوربین عکاسی و تعداد زیادی ادکلن گران قیمت توسط سارق یا سارقان شده است.

وی با اشاره به اینکه از آثار به جای مانده از صحنه سرقت نشان از داخلی بودن سرقت بود، افزود: در تحقیقات پلیسی مشخص شد ساعت چهار بامداد بیست‌وچهارم تیرماه دو مرد جوان با استفاده از ریموت، درب پارکینگ را باز کرده و پس از ورود و گذشت حدود ۴۵ دقیقه با در دست داشتن چند عدد چمدان و کیف محل را ترک کرده‌اند.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: با اقدامات پلیسی معلوم شد کارگر شاکی با سارقان در ارتباط بوده و سرقت با طرح و نقشه از پیش طراحی شده توسط کارگر منزل شاکی صورت گرفته است. با هماهنگی‌های قضائی کارگر مال باخته دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی منتقل شد و متهم در پی‌جوئی‌های انتظامی به سرقت از منزل شاکی با همکاری دو همدستش به علت داشتن مشکلات مالی و اعتیاد به مواد مخدر اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه کارگر مال‌باخته کلیدهای منزل را در مسافرت سرقت و در اختیار سارقان قرار داده بود، ادامه داد: با دستگیری هر دو همدست متهم و بررسی‌های بیشتر از مخفیگاه آنها تعدادی از اموال به سرقت رفته کشف و متهمان به فروش تعدادی از این اموال به مالخر معینی اعتراف کردند.

دالوند در پایان به شناسایی مالخر، دستگیری وی در مخفیگاهش اشاره کرد و افزود: کارشناسان ارزش ریالی اموال به سرقت رفته را ۳۵ میلیارد ریال بر آورد کرده‌اند. هر سه متهم برای تکمیل تحقیقات مقدماتی در اختیار این پایگاه قرار دارند.

سقوط آسانسور با ۳ کشته

این حادثه در ساختمانی درحال ساخت در خیابان والفجر (صمدو) بندرعباس اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که سه نفر برای پایین آمدن از ساختمان، سوار آسانسور کارگاهی شدند اما این آسانسور به دلیل نداشتن ایمنی و نقص فنی سقوط کرد. در جریان این حادثه هر سه نفر شامل مهندس ناظر پروژه، دانشجوی رشته عمران که درحال کارورزی بود و جوشکار پروژه جان خود را از دست دادند.

بازداشت دزدان مسلح یک طلافروشی در باغ فیض

رسیدگی به این پرونده از ساعت ۱۸:۵۰ روز بیست‌وپنجم تیر امسال و به‌دنبال به صدا درآمدن آژیر دودزای طلافروشی آغاز شد. مأموران کلانتری ۱۴۰ باغ فیض بلافاصله راهی محل شده و در تحقیقات اولیه صاحب طلافروشی گفت: دو مرد و یک زن درحالی‌که ماسک بهداشتی به‌صورت داشتند، وارد مغازه شدند. یکی از آنها اسلحه را به سمت من گرفت و خواست ساکی که به همراه داشت را از طلاهای داخل ویترین پر کنم. در این میان پایم به سیستم آژیر طلافروشی خورد و آژیر به صدا درآمد و از آنجایی که مجهز به سیستم دودزا بود، دود مغازه طلافروشی را در برگرفت و سارقان متواری شدند.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شده و موفق شدند رد سارقان را قبل از آنکه دومین نقشه سرقت خود را اجرا کنند در یکی از شهرستان‌های اطراف تهران به‌دست آورند. بدین ترتیب کارآگاهان اداره یکم پس از هماهنگی‌های قضائی بازپرس شعبه اول دادسرای ویژه سرقت راهی مخفیگاه متهمان در قم شده و آنها را بازداشت کردند.

متهمان دستگیر شده در تحقیقات مدعی شدند که بعد از سرقت ناموفق از طلافروشی در تهران تصمیم به سرقت طلافروشی در قم داشتند که به دام افتاده‌اند. سرهنگ علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبر اظهار کرد: متهمان دستگیر شده برای کشف جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار دارند و تحقیقات تکمیلی از آنها آغاز شده‌است.

اعتراف دختر دانشجو به سرقت سه و نیم میلیاردی

سردار یحیی الهی فرمانده انتظامی استان لرستان، اظهار کرد: درپی وقوع یک فقره سرقت طلا از خانه‌ای در شهر خرم‌آباد، بلافاصله مأموران پلیس آگاهی شهرستان در محل حاضر و پس از اقدامات پلیسی موفق شدند سرنخ‌هایی از این سرقت به دست بیاورند.

مأموران در تحقیقات خود متوجه شدند یکی از بستگان مالباخته که دختری دانشجو بوده از حسن اعتماد صاحبخانه سوء‌استفاده کرده و با همدستی سه مرد اقدام به سرقت طلاهای موجود در خانه به ارزش بیش از ٣۵ میلیارد ریال کرده است. با ردیابی‌های پلیسی متهم دستگیر شد و در بازجویی‌ها ضمن اعتراف به سرقت انگیزه خود را وسوسه به خاطر دستیابی به پول اعلام کرد. متهم برای ادامه تحقیقات در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

سوءقصد به جان مادر با سم

مدتی قبل رسیدگی به شکایت زن و مرد میانسال از یک پسر جوان به اتهام اغفال دختر ۱۷ ساله‌شان در دستور کار پلیس قرار گرفت و با اطلاعاتی که این خانواده در اختیار مأموران قرار دادند متهم شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ ضرغام آذین، سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران در توضیح این خبر، اظهار کرد: متهم با عنوان قلابی دکتر داروساز و ساختن ظاهر موجه برای خود، اقدام به جلب اعتماد یک دختر جوان در فضای مجازی کرده بود و بعد از آشنایی در اینستاگرام به او قول ازدواج داده بود.

وی افزود: سپس با او قرار گذاشته و گفته بود در غذای خانواده خود سم بریزد و با سرقت طلاهای مادرش اقدام به فرار کند تا بتوانند با هم ازدواج کنند. بعد هم سم را تهیه کرده و در اختیار این دختر قرار داده بود و دختر نوجوان که اغفال شده بود درحال ریختن سم و غذای مادر و برادرش بود که مادر او متوجه این اقدام می‌شود.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: سپس گوشی او را مورد بررسی قرار می‌دهد چون پیش از این هم به رفتار دخترش شک کرده بود. دختر جوان قبلاً روی گوشی خود رمز نداشت و از زمان آشنایی با این پسر روی گوشی رمز گذاشته بود که همین سبب شد مادرش به او مشکوک شود. بعد از بررسی گوشی دختر، مادرش پی به ارتباط او با متهم برد و متوجه شد که این جوان قصد اغفال دخترش را داشت.

آذین تصریح کرد: با طرح شکایت از سوی این خانواده، متهم سر قرار ساختگی در ترمینال جنوب آمد و به دام قانون افتاد که اگر به محل قرار هم نمی‌آمد، با توجه به تصاویری که از او در دست بود به دام می‌افتاد. در این پرونده ممکن بود با عملی شدن نقشه و خوراندن سم به اعضای این خانواده حتی قتل هم رقم بخورد.

متهم ۲۵ ساله بعد از دستگیری صراحتاً به اتهام خود اقرار و اظهار کرد: از همان ابتدای آشنایی با دختر جوان با نقشه قبلی که در سر داشتم، می‌خواستم طلاهایش را سرقت کنم. بعد از اینکه مدتی در فضای مجازی با او آشنا بودم و اعتماد او را جلب کردم، پیشنهاد دادم در غذای خانواده اش سم بریزد.

رسیدگی به شکایت پدر و مادر دختر ۱۷ ساله در حالی در دست رسیدگی است که آنها اعلام کردند دخترشان بعد از اینکه متوجه شده طعمه نقشه مرد شیاد شده راهی بیمارستان شده است.

کد خبر 591741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.