نصب سرعت‌کاه‌های استاندارد برای آرام‌سازی جریان ترافیک

مدیر منطقه شش شهرداری اهواز گفت: احداث سرعت‌کاه آسفالتی استاندارد در معابر اصلی منطقه با هدف ایمن‌سازی معابر و آرام‌سازی جریان ترافیک در حال اجرا است.

مهدی مرادحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به‌منظور ایمن‌سازی معابر و آرام‌سازی جریان ترافیک، سرعت‌کاه آسفالتی استاندارد در معابر اصلی منطقه شش در حال احداث است.

وی افزود: با توجه به ضرورت اجرای طرح ایمن‌سازی و افزایش امنیت تردد عابران و رانندگان وسایل نقلیه، در نقاط حادثه‌خیز ایجاد سرعت‌کاه در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر منطقه شش شهرداری اهواز گفت: با هدف ایمن‌سازی معابر و با توجه به اینکه مؤثرترین راه حل برای به حداقل رساندن سرعت وسایل نقلیه، احداث سرعت‌کاه در مسیر وسایل نقلیه است عملیات احداث سرعت‌کاه آسفالتی در نقاطی از حوزه منطقه شش آغاز شده است و این عملیات ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تاکنون چهار دهنه سرعت‌کاه آسفالتی استاندارد در نقاط حادثه‌خیز احداث شده است، تصریح کرد: این سرعت‌کاه‌ها در مسیرهای میدان توپ، بلوار قدس و جاده اهواز حمیدیه (طریق الحسین (ع)) احداث شد.

مرادحسینی با اشاره به ضوابط و چگونگی ایجاد سرعت‌کاه‌های آسفالتی، گفت: نصب و اجرای این سرعت‌کاه‌ها پس از تصویب در شورای ترافیک با توجه به عواملی از قبیل نوع عملکرد محور، کاربری‌های اطراف محور، حجم تردد وسایل نقلیه و عابران پیاده همچنین سرعت عملکردی محور انجام می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای سرعت‌کاه‌های مورد نظر شاهد کاهش تصادفات به خصوص تصادفات جرحی و فوتی باشیم.

کد خبر 591716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.