محرم، فرصت مناسبی برای تبلیغ و گسترش آموزش فرهنگ شهروندی است

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: این ایام با توجه به اینکه تمام مردم به دلیل عشق و ارادتی که به امام حسین (ع) و خاندان گرامیشان دارند، پای کار می‌آیند و فرصت مناسبی برای تبلیغ و گسترش آموزش فرهنگ شهروندی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن سالاری امروز _ ششم مردادماه_ در نشستی که با سازمان تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، نماینده شورای هیئت‌های مذهبی و انجمن تعزیه‌خوانی در خصوص برنامه‌های محرم برگزار شد، اظهار کرد: برای برپایی مراسم دهه امامت و ولایت و غدیر افراد بسیاری تلاش کردند، در این زمینه شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی نیز جشن ۱۰ شب ۱۰ محله را برنامه‌ریزی کردند و با همکاری بنیاد بین‌المللی غدیر این برنامه‌ها انجام شد.

وی افزود: یکی از نکات بارزی که در اجرای برنامه‌های غدیر شاهد آن بودیم و آن را متمایز ساخته بود، پای کار آمدن آحاد مردم بود تا آنجا که تمام برنامه‌ها توسط آنها در محلات و مساجد اجرا شد و سازمان فرهنگی نقش حمایتی و پشتیبانی داشت.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: هرگاه مردم پای کار بیایند، امور به نحو احسن اجرا می‌شود و جا دارد برای این سرمایه‌های ارزشمند برنامه‌های ویژه‌تری ارائه شود، در این راستا تصمیم بر آن شد که با فراخواندن سایر ارگان‌های دولتی در جلسه‌ای نکات قوت و ضعف‌ها بررسی شود تا سایر برنامه‌ها قدرتمندتر اجرا و آموزه‌هایی از جمله فرهنگ شهروندی به مردم ارائه شود.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی با عنوان "گلپنگ"، گفت: هدف از اجرای این برنامه‌ها ایجاد شور و نشاط و شادابی مردمی و نشر فرهنگ بومی و محلی است، علاوه‌بر اجرای "گلپنگ" برپایی نمایشگاهای بومی و محلی که در آن صنایع دستی عرضه می‌شود، نیز مد نظر است.

سالاری در خصوص آموزش شهروندی با همکاری شهرداری، افزود: استقبال مردم از برنامه‌های آموزشی از جمله آموزش شهروندی سبب شد جلسه‌ای با حضور سایر اداه‌ها از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و سایر نهادها برگزار شود تا با همدلی و انسجام بیشتر در سال‌های آینده بتوانیم برنامه‌های منسجم‌تر و متنوع‌تری برگزار کنیم.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و ایام محرم، گفت: مردم به دلیل عشق و ارادتی که به امام حسین (ع) و خاندان گرامیشان دارند، پای کار می‌آیند و فرصت مناسبی برای تبلیغ و گسترش آموزش فرهنگ شهروندی است. همچنین علما، مبلغان و مداحان می‌توانند ظرفیت خوبی برای فرهنگ‌سازی در ماه محرم و صفر باشند.

کد خبر 591711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.