اهدای عضو در ۴ ماه اول سال ۳۰ درصد رشد داشته است

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اهدای عضو در سه ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۲۰ درصدی و در تیرماه ۱۴۰۱ رشد ۳۰ درصدی داشته است.

به گزارش ایمنا به نقل از وبدا، سعید کریمی اظهار کرد: با ایثارگری و اعلام رضایت خانواده‌های معزز اهداکننده مرگ مغزی و فعالیت‌های شبانه روزی همکاران اهدا در وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و واحدهای شناسایی و فراهم‌آوری اعضای پیوندی در چهار ماهه اول سال ۱۴۰۱، تعداد اهدای عضو به ۳۵۶ نفر رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد: شاخص تعداد اهدا عضو در یک میلیون نفر در سال ۱۴۰۱ عدد ۱۲.۸ بوده است، این در حالی است که در زمان مشابه در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، ۱۵۱و ۲۸۳ نفر بوده یعنی تعداد اهدا عضو در یک میلیون نفر در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب ۵.۴ و ۱۰.۲ بوده است.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: تعداد شش انتقال هوایی ارگان حیاتی شامل قلب، کبد، کلیه و روده به بیمارانی که حیاتشان منوط به پیوند بوده است، انجام شده که در حال حاضر به زندگی عادی خود برگشته‌اند.

کریمی ادامه داد: در سه ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ با رشد ۲۰ درصدی اهدا و در تیرماه ۱۴۰۱ با رشد ۳۰ درصدی اهدای عضو نسبت به سال ۱۴۰۰ روبه‌رو بودیم که این رقم در تهران در سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۵ نفر و در سال ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹ به ترتیب ۳۰ و ۳۳ نفر بوده است که نشان از حرکت رو به جلو و نتیجه اقدامات صورت پذیرفته در حوزه‌های مختلف مدیریت پیوند است.

وی اظهار امیدواری کرد: این روند بیش از پیش ادامه یابد و با افزایش تعداد اهدا و پیوند شاهد نجات بیماران و جهش بزرگی در این زمینه باشیم.

کد خبر 591707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.