فدرال رزرو بیت کوین را احیا کرد

بیت کوین در نزدیکی مقاومت ۲۴ هزار دلار و سقف کانال نزولی است که می‌تواند این موضوع را تشدید کند. ارزش بازار رمزارزها و حوزه دیفای هردو روند صعودی داشتند، شاخص ترس و طمع به محدوده ۳۲ واحد رسید که نسبت به روز گذشته بهبود یافته است، برای بازار فردا پیش‌بینی روند متعادل خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها امروز در پی افزایش نرخ بهره بیت کوین شاهد رشد خوبی بود، بیت کوین رشد نه و اتریوم رشد ۱۴ درصدی را تجربه کردند اما نکته قابل تأمل این است که هر دفعه که نرخ بهره افزایش پیدا کرده در طی روزهای بعدی شاهد افزایش ارزش بازار رمزارزها بودیم و سپس شاهد ریزش سنگین این بازار بودیم که لازم است تذکرهای لازم درجهت اصلاح بازار نیز داده شود.

بیت کوین در نزدیکی مقاومت ۲۴ هزار دلار و سقف کانال نزولی است که می‌تواند این موضوع را تشدید کند. ارزش بازار رمزارزها و حوزه دیفای هردو روند صعودی داشتند، شاخص ترس و طمع به محدوده ۳۲ واحد رسید که نسبت به روز گذشته بهبود یافته است، برای بازار فردا پیش بینی روند متعادل خواهیم داشت، احتمال اصلاح قیمتی وجود دارد.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۲۳ هزار و ۸۸ دلار

تغییرات: رشد ۹.۳۱ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار ۶۳۶ دلار

تغییرات: رشد ۱۴.۰۱ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۲۶۸ دلار و ۴۳ سنت

تغییرات: رشد ۶.۳۴ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۵۸ دلار

تغییرات: رشد ۷.۲۴ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۵۰۵ دلار

تغییرات: رشد ۹.۴۳ درصدی

سولانا (SOL): ۳۹ دلار و ۷۲ سنت

تغییرات: رشد ۱۰.۲۱ درصدی

دوج‌کوین(DOGE): ۰.۰۶۶۴ دلار

تغییرات: رشد ۶.۸۸ درصدی

پالیگان (polygon): ۰.۸۷۷ دلار

تغییرات: رشد ۱۳.۴۵ درصدی

پولکادات (DOT): ۷ دلار و ۶۷ سنت

تغییرات: رشد ۱۴.۴۵ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۶۸۳ دلار

تغییرات: رشد ۴.۴۸ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۲۲ دلار و ۷۶ سنت

تغییرات: رشد ۱۰.۸۸ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

فدرال رزرو بیت کوین را احیا کرد

حمایت: ۲۰ هزار دلار و کف کانال مینور صعودی.

مقاومت: ۲۴ هزار دلار، سقف کانال مینور صعودی.

پیش بینی: به نظر می‌رسد که بازار بتواند تا سطح ۲۶ هزار دلار حرکت کند اما در میانه راه مقاومت ۲۴ هزار دلار برای این رمزارز وجود خواهد داشت.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

فدرال رزرو بیت کوین را احیا کرد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است)

ارزش کل بازار رمز ارزها

فدرال رزرو بیت کوین را احیا کرد

ارزش بازار حوزه دیفای

فدرال رزرو بیت کوین را احیا کرد

شاخص ترس و طمع

فدرال رزرو بیت کوین را احیا کرد

رشد بهای بیت کوین پس از اعلام افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو

نوسانات بیت کوین پس از آخرین جلسه کمیته فدرال بازارهای باز (FOMC) بار دیگر افزایش یافت. در واکنش به اعلام بانک مرکزی ایالات متحده مبنی بر افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره، بهای بیت کوین در یک ساعت گذشته بیش از ۳.۵ درصد افزایش یافت. ارز دیجیتال برتر بازار اکنون در محدوده ۲۲,۹۰۰ دلاری قرار دارد که نمایانگر افزایش قیمت ۹.۶ درصدی آن نسبت به ۲۴ ساعت گذشته است.

در روزهای اخیر، بخش قابل‌توجهی از بازار انتظار افزایشی مشابه بانک مرکزی کانادا داشت و نگران آن بودند که فدرال رزرو نرخ بهره را به میزان یک درصد افزایش دهد. گفتنی است که بیت کوین همچنان همبستگی خود با بازار سهام را حفظ کرده و شاخص‌های نزدک ۱۰۰ و اس‌اندپی ۵۰۰ بازار سهام در آمریکا نیز پس از افزایش نرخ بهره شاهد رشد به ترتیب ۲.۵ و ۱.۲ درصدی بودند.

فدرال رزرو نرخ بهره را ۰.۷۵ درصد افزایش داد

فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه ۰.۷۵ واحد درصد نرخ بهره را افزایش داد و تأکید کرد که افزایش بیشتر نرخ بهره برای کاهش تورم که روی فعالیت‌های اقتصادی بین‌المللی تأثیر گذاشته است مناسب خواهد بود. کمیته فدرال بازار باز، نرخ بهره معیار خود را از محدوده ۱.۵ درصد تا ۱.۷۵ درصد به محدوده ۲.۲۵ درصد تا ۲.۵ درصد افزایش داده است.

فدرال رزرو همچنین بیان کرده است که برای رسیدن به هدف خود، یعنی اشتغال حداکثری و نرخ تورم دو درصدی در بلندمدت، افزایش‌های در حال وقوع نرخ بهره در محدوده هدف مناسب خواهد بود. سرمایه‌گذاران هفته‌ها پیش از جلسه فدرال رزرو در روز چهارشنبه، انتظار داشتند که نرخ بهره بیش از عدد فعلی افزایش یابد؛ با این حال به عقیده اعضای فدرال رزرو، افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره برای پایین نگه‌داشتن فشار تورم مناسب خواهد بود.

حجم معاملات ماهانه NFT در بازار اوپن‌سی به پایین‌ترین سطح یک سال اخیر رسید

بازار توکن‌های غیرمثلی (NFT) اوپن‌سی (OpenSea) پایین‌ترین حجم معاملات ماهانه در ۱۲ ماه اخیر را به ثبت رسانده است. حجم معاملات این بازار تنها در طی دو ماه افت شدیدی را تجربه کرده و از ۳.۱ میلیارد دلار در ماه مه (اردیبهشت ۱۴۰۱) با افت ۷۴ درصدی، به ۸۲۶ میلیون دلار در ماه ژوئن (خرداد) رسید. در ماه جاری میلادی نیز حجم معاملات این بازار تاکنون به ۴۵۶.۹ میلیون دلار رسیده است.

بازار اوپن‌سی در ماه ژانویه ۲۰۲۲ (دی ۱۴۰۰) بالاترین حجم معاملات ماهانه خود به ارزش ۵.۸ میلیارد دلار را ثبت کرد. برخلاف کاهش فعالیت‌های معامله‌گران، قیمت پایه مجموعه‌های NFT در هفته‌های اخیر کاهش شدیدی را تجربه نکرده و در برخی موارد شاهد افزایش قیمت نیز بوده است.

نسخه جدید وب‌سایت دوج کوین فعال شد

بر اساس اعلام حساب کاربری رسمی توئیتر تیم دوج کوین، نسخه جدید و ارتقا یافته وب‌سایت دوج کوین اکنون فعال شده و از حالت پیش نمایشی که قبلاً در آن بود، خارج شده است. در ماه گذشته، وب‌سایت ارتقا یافته این میم کوین در حالت پیش نمایش راه‌اندازی شد و توسعه‌دهندگان این وب‌سایت به دنبال جمع‌آوری بازخوردهای مخاطبان بودند.

گفتنی است که بنیاد دوج کوین در اواخر سال گذشته میلادی یک گروه تشکیل داد تا وب‌سایت قدیمی دوج کوین را به‌روز کنند و تیمی تشکیل دهند که بتواند روی وب‌سایت آتی دوج کوین کار کنند. از این رو، ۲۰ داوطلب با طیف وسیعی از مهارت‌های نوشتن ترجمه، برنامه نویسی و طراحی گرافیکی دور هم جمع شدند تا این کار را انجام دهند.

شبکه سولانا پایین‌ترین رکورد تاریخ خود از نظر فروش ماهانه NFT ها را ثبت کرد

فروش توکن‌های غیرمثلی (NFT) در ماه ژوئن به دلیل روند نزولی در بازار مجموعه‌های دیجیتال، به شدت کاهش یافت. سولانا با فروش حدود ۲.۴۸ میلیارد دلار توکن‌های غیرمثلی، سومین بلاک چین موفق در این زمینه بوده است. با این حال، فروش توکن‌های غیرمثلی در این شبکه طی ماه ژوئن (اواسط خرداد تا اواسط تیر) با کاهشی ۶۴ درصدی نسبت به ماه مه (اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد)، تقریباً ۹۱.۵۲ میلیون دلار بوده و پایین‌ترین میزان فروش NFT ها در تاریخ این بلاک چین را به ثبت رساند.

شبکه سولانا در ماه مه حجم فروشی ۲۶۱.۰۷ میلیون دلاری در بازارها داشت. گفتنی است که با وجود سقوط سولانا، این شبکه فروش بیشتری در بازار توکن‌های غیرمثلی طی ماه ژوئن نسبت به شبکه‌هایی چون وکس، پالیگان، بایننس اسمارت چین، اولنچ، رونین، ویوز و ایمیوتبل اکس داشته است.

پلیس دبی دومین مجموعه NFT خود را منتشر می‌کند

پلیس دبی قصد دارد دومین مجموعه توکن‌های غیرمثلی (NFT) خود را عرضه کند. این مجموعه در جشنواره جیتکس (GITEX) امسال عرضه خواهد شد. پس از عرضه این مجموعه، پلیس دبی اولین نهاد دولتی در امارات خواهد بود که توکن غیرمثلی ایجاد می‌کند. گفتنی است که در رویداد عرضه اولین مجموعه از توکن‌های غیرمثلی پلیس دبی حدود ۲۳ میلیون نفر به خرید توکن‌های این مجموعه علاقه نشان دادند.

خبر مهم در خصوص جامعه فانتوم

جامعه فانتوم در راستای تصویب یک پیشنهاد حاکمیتی به ایجاد یک صندوق پشتیبانی از اکوسیستم خود رأی مثبت داده است. هدف از این کار، تأمین مالی پروژه‌های این شبکه با استفاده از ۱۰ درصد کارمزد تراکنش‌هایی است که در حال حاضر سوزانده می‌شوند. این رأی‌گیری روز ۵ ژوئیه (۱۴ تیر) آغاز شد و قرار بود در ۳ اکتبر (۱۱ مهر) به پایان برسد، اما حمایت ۹۹.۷۵ درصدی از این پیشنهاد باعث شد تا رأی‌گیری زودتر از موعد مقرر تمام شود.

رشد قابل‌توجه اکوسیستم پالیگان در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲

بر اساس گزارش منتشر شده در وب‌سایت شبکه پالیگان، تعداد آدرس‌های منحصربه‌فرد این شبکه طی سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ با افزایش ۱۲ درصدی به عدد ۵.۳۴ میلیون رسیده است. همچنین، میانگین هزینه تراکنش‌های مبتنی بر پالیگان در این مدت ۴۹ درصد کاهش داشته و اکنون در حدود ۰.۰۱۸ دلار است.

در این مدت، بیش از ۹۰ هزار توسعه‌دهنده، اولین قرارداد هوشمند خود را روی پالیگان منتشر کرده‌اند و تعداد سازندگان قراردادهای هوشمند جدید این بلاک چین افزایش ۲۷۳ درصدی را تجربه کرده است.

نقشه بازار

فدرال رزرو بیت کوین را احیا کرد

کد خبر 591700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.