خدمت به مردم، عدالت‌محوری و توجه به مناطق کم‌برخوردار اولویت شورای شهر است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خدمت به مردم، عدالت‌محوری، توجه به گردشگری، رفع معضلات شهری در مناطق کم‌برخوردار ازجمله مواردی است که مدیریت شهری باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد تا اصفهان به توسعه‌ای همه‌جانبه دست یابد.

به گزارش ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها اظهار کرد: هشت سال در ستاد مهندسی جنگ حضور داشتم و پس از آن هشت سال مدیرکل بودم، یعنی در سیستم اداری فعالیت می‌کردم. پنج دوره نیز در شورای اسلامی شهر حضور داشته‌ام. تفاوت حضور در شورای اسلامی شهر و دولت ملموس است. شورای اسلامی شهر سیستمی زنده، اما دولت سیستمی منجمد است، از فعالیت در سیستم زنده و پویای شورای اسلامی شهر لذت بیشتری می‌برم، از ابتدای انقلاب بیشتر مردمی فکر می‌کردم و دوست داشتم برای محله‌ها و خدمت به مردم بیشتر فعالیت کنم.

وی ادامه داد: در تمام این سال‌ها اتفاقات تلخ و شیرین زیادی را در ملاقات‌های مردمی مشاهده کردم، دیدن لبخند رضایت شهروندی دغدغه همیشگی من بوده است، هدف ملاقات‌های مردمی رفع مشکلات شهروندان و فراهم کردن رضایت خاطر آنها است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت واحد شهری طرحی بود که در شورای شهر اول دنبال و بر اساس آن ۲۳ وظیفه برای مدیریت شهری احصا شد. رئیس جمهور وقت گفت این طرح را به عنوان پایلوت در اصفهان اجرا کنیم، اما بدنه دولت و مجلس وقت مقاومت کردند تا این تصمیم محقق نشود، چون حیطه مسئولیت آن‌ها کاهش می‌یافت. سرمایه‌های بسیاری به دلیل تحقق نیافتن مدیریت واحد شهری از بین می‌روند و دولت‌ها اگر می‌خواهند در عملکرد خود موفق شوند، باید مدیریت واحد شهری را پیاده کنند، معتقد هستم شوراهای اسلامی در سراسر کشور باید برای اجرای این طرح هماهنگ شوند.

وی تصریح کرد: بحث تراکم و منطقه‌بندی اقدام دشواری بود که شورای ششم آن را انجام داد. این موضوع در شورای قبل رها شده و عاملی برای نارضایتی مردم بود، لذا این طرح پیگیری شد و به نتیجه رسید.

۲۰۰ سال طول می‌کشد تا جوانان خانه‌دار شوند

حاج‌رسولی‌ها افزود: قانون ارزش افزوده عاملی برای نارضایتی مردم در ساخت و سازها است. دولت‌مردان و مجلس نمی‌دانند با این طرح چه بلایی بر سر حوزه مسکن آورده‌اند. مردم برای ساخت خانه هزینه‌های سنگینی مانند بیمه‌های بدون کاربرد را متحمل می‌شوند. این مغایر اهداف قانون اساسی است، زیرا قانون اساسی می‌گوید مردم باید خانه‌دار شوند، اما این قوانین دست و پا گیر، فرصت خانه‌دار شدن را از مردم گرفته است. شهروندی که از نظر مالی در حد متوسط به پایین است با حقوق کارمندی یا دستمزدی معمولی، ۲٠٠ سال طول می‌کشد تا خانه‌دار شود. مالکان نگاه نکنند که دلار رفت بالا، اجاره هم بالا برود. انسانیت حکم می‌کند که در جنگ اقتصادی تمام افرادی که تمکن مالی دارند، دست نیازمندان و افراد ضعیف را بگیرند.

وی اضافه کرد: پس از دستور امام خمینی (ره) در ابتدای پیروزی انقلاب برای تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، به عنوان یکی از مهندسان اصفهان مأموریت داشتم که بنیاد مسکن را در اصفهان تشکیل دهم و موضوع خانه. سازی برای مردم را دنبال کنم. پیام امام خمینی (ره) در ابتدای انقلاب این بود که تمام مردم باید خانه‌دار شوند. در این موضوع، اصفهانی‌ها پیشتاز بودند. اوایل انقلاب، بنیاد اسلامی تأمین مسکن را با کمک خیران راه‌اندازی کردیم و مردم با تسهیلات ساده اداری با قیمت ۱۶ تا ۹۶ هزار تومان صاحب خانه می‌شدند.

شهردار، خدمت به مردم را فراموش نکند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: شهردار خدمت به مردم را فراموش نکند. در شهرداری دریایی از کار و خدمت به مردم وجود دارد و باید از همه این فرصت‌ها استفاده کرد.

وی ادامه داد: با شهدای بسیاری ارتباط داشتم و دوست بودم، مانند شهید مهندس موحدیان، شهید خرازی و شهید قوچانی که از آن‌ها خاطرات خوبی دارم، اما شهیدی که خیلی با او مأنوس هستم شهید بهبهانی است، جوانی نخبه و درس‌خوان، دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف و فردی پویا و فعال بود.

حاج‌رسولی‌ها انگیزه اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان برای کار کردن را می‌توانم از اتفاقات مؤثر و امیدآفرین دوره ششم شورا دانست و افزود: اعضای این دوره انگیزه بسیاری برای کار و خدمت به مردم دارند، اما موانع قانونی زیاد است، گاهی مصوبه‌ای آماده می‌شود، اما زمانی که به فرمانداری می‌رود آن را رد می‌کنند، این موضوع نشئت گرفته از این است که از ظرفیت شوراها به خوبی استفاده نمی‌شود و روحیه حرکت و پویایی اعضا گرفته می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر نماینده مجلس بودم طرحی عدالت‌محور برای آب فلات مرکزی در نظر می‌گرفتم تا به طور عادلانه آب توزیع شود. آب و علاوه بر آن، تولید محصولات کشاورزی باید مدیریت شود تا مشکلات این حوزه رفع شود.

اصفهان می‌تواند با گردشگری خود اقتصاد کشور را شکوفا کند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان جزو ۱۰ شهر مطرح تاریخی و گردشگری دنیا و جهان است. بیش از شش هزار اثر تاریخی دارد و تمام جهان اصفهان را می‌شناسد، اما از ظرفیت تاریخی و گردشگری اصفهان در بخش اقتصادی به خوبی استفاده نشده است. اصفهان می‌تواند با گردشگری خود اقتصاد کشور را شکوفا کند.

وی اضافه کرد: شهر زندگی شهری است که مردم در آن به راحتی زندگی کنند، شهری که حمل‌ونقل در آن سریع و پاک باشد، هوای سالم داشته باشد و از نظر نظافت الگو و خدمت‌رسانی مطلوب باشد، در اصفهان نیز باید به سمت این شاخص‌های حرکت کنیم. اصفهان در ۳۰ سال گذشته از نظر کالبد شهری بیش از دو برابر وسعت یافته و از نظر خدمات و امکانات پیشرفت فراوانی داشته است، اما همچنان نیاز دارد که فعالیت‌های بیشتری در این شهر انجام شود، در سفری که به پاریس داشتم، تصور می‌کردم شهر ویژه‌ای باشد، اما از نظر نظافت نسبت به اصفهان ضعیف‌تر بود.

حاج‌رسولی‌ها بازدیدهای بسیاری از مناطق محروم مانند حصه و دارک داشته‌ام، این مناطق بستر اقدامات اجتماعی بوده است. زمانی به دارک می‌رفتیم که حتی لوله کشی آب نیز آنجا نبود. چاهی زده بودند و فاضلاب وضعیت بسیار بدی داشت، اما امروز شرایط بهتری دارد، آب و فاضلاب این منطقه نیز از وضعیت مناسبی برخوردار است.

۱,۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای مناطق محروم اصفهان کافی نیست

وی اظهار کرد: همواره برش درآمد و هزینه در شورای اسلامی شهر اصفهان عدالت‌گونه بوده و در این مدت همیشه به فکر مناطق محروم شهر بوده‌ایم، به عنوان مثال منطقه زینبیه در سال‌های اخیر رشد خوبی داشته است، از همان شورای اول در نظر داشتیم که شهرداری منطقه هفت را به دو منطقه هفت و ۱۴ تفکیک کنیم تا به منطقه زینبیه بیشتر پرداخته شود. برای چند منطقه دیگر مانند امیرحمزه نیز این تصمیم را گرفتیم. در امیرحمزه دولت زمین‌ها را تفکیک کرده و رفته بود و شهرداری اصفهان به مطالبات مردم پاسخ داد. تفکیک مناطق شهرداری‌ها با این هدف بود که به مناطق محروم رسیدگی شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: ۱,۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای مناطق محروم عددی نیست و به طور قطع بیشتر از این برای این مناطق هزینه می‌کنیم.

وی اضافه کرد: انتقال مدیریت به نسل جوان باید خطی و با شیب ملایم باشد. یک مدیر باید فکر و ذکر خود را مردم بداند و برای خدمت به آن‌ها انگیزه داشته باشد. در دوره سقائیان‌نژاد نیروهای جوان خوبی را آوردیم و اکنون با گذشت ۲۰ سال تجربه کسب کرده و مدیران خوبی هستند. همچنین باید خدمت‌گذار مردم باشیم، اما این خدمت‌رسانی باید توأم و دوطرفه باشد تا شهر به خوبی اداره شود.

کد خبر 591680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.