از سرقت دوچرخه ۴ میلیاردی تا انگیزه عاملان قتل مجید عبدالباقی

سرقت دوچرخه چهارمیلیاردی در شمال تهران، ضربه سنگین بر پیکره سازمان جاسوسی موساد، توضیحات پلیس درباره دستگیری عامل سرقت از یک موزه، رایزنی برای اضافه‌شدن دو مرز برای اربعین، هشدار پلیس درباره کلاهبرداران «متاورسی» و انگیزه عاملان قتل عبدالباقی را در بسته خبری انتظامی ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران به تشریح برخی از مأموریت‌های پلیس پیشگیری تهران بزرگ در روزهای اخیر پرداخت و اظهار کرد: یکی از این مأموریت‌ها مربوط به دستگیری عامل سرقت دوچرخه‌ای با قیمتی میلیاردی بود. مأموران کلانتری ۱۵۷ مسعودیه در حال گشت‌زنی در محله مسعودیه بودند که به فردی که درحال تردد با یک دستگاه دوچرخه حرفه‌ای بوده مشکوک شده و برای بررسی بیشتر به او مراجعه کردند، اما این فرد به محض مشاهده مأموران دوچرخه را رها کرده و متواری شد.

وی افزود: با مشاهده این حرکت مأموران وارد عمل شده و در یک تعقیب و گریز متهم را دستگیر و به همراه دوچرخه مذکور به مقر انتظامی منتقل کردند که در آنجا سوابق متهم مورد بررسی قرار گرفته و در جریان آن مشخص شد که این فرد از سارقان سابقه‌دار است. همچنین در بررسی اولیه از متهم نیز تعدادی آلات و ادوات سرقت اعم از چند نمونه کلید و آچار دست ساز از وی کشف شد و به همین دلیل نیز این فرد ناچار به اعتراف شده و به جرم خود اقرار کرد و گفت که این دوچرخه را از یکی از مناطق شمالی تهران سرقت کرده است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران با بیان اینکه برای متهم ۴۷ ساله پرونده‌ای تشکیل شد و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی دوچرخه سرقت شده را دست‌کم چهار میلیارد ریال برآورد کردند.

ضربه سنگین بر پیکره سازمان جاسوسی موساد

سازمان اطلاعات فراجا در اطلاعیه‌ای از دستگیری سرکرده و اعضای یک شبکه جاسوسی وابسته به رژیم جعلی اسرائیل خبر داد.

در اطلاعیه سازمان اطلاعات فراجا آمده است:

بسمه تعالی

با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات فراجا یک شبکه جاسوسی وابسته به رژیم جعلی اسرائیل شناسایی و دستگیر شد. اعضای این شبکه جاسوسی به ترغیب سرکرده یکی از گروه‌های تجزیه طلب که سابقه مزدوری رژیم صهیونیستی را دارد، اقدام به ارتباط گیری با سرپل سازمان جاسوسی موساد کرده‌اند.

در ادامه این اطلاعیه بیان شده است: اعضای شبکه پنج نفره جاسوسی دستگیر شده، با وعده‌های متعدد از جمله مسائل مالی داده شده از سوی سازمان جاسوسی موساد، نسبت به جمع آوری اطلاعات از مناطق مهم و حیاتی کشور اقدام می‌کردند که خوشبختانه از لحظه اولیه ارتباط گیری تمام تحرکات اعضای شبکه در چتر اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در فراجا قرار گرفت.

در اطلاعیه سازمان اطلاعات فراجا همچنین آمده است: اعضای این شبکه علاوه بر جمع آوری اطلاعات، اقدام به آتش سوزی، شعار نویسی و تبلیغ علیه جمهوری اسلامی ایران نموده و برای عملیات‌های مسلحانه و خرابکاری نیز آموزش‌های لازم را دیده بودند که قبل از هرگونه اقدام، تمامی اعضای (پنج نفر) شبکه دستگیر شدند. گفتنی است، از اعضای این شبکه تعدادی تجهیزات پیشرفته، سیم کارت و موبایل کشف شده است

توضیحات پلیس درباره دستگیری عامل سرقت از یک موزه

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران در تشریح جزئیات بیشتر از خبر سرقت ۱۳ عتیقه دوره ایلامیان از موزه که روز سه‌شنبه اعلام شده بود، اظهار کرد: چندی پیش تیمی از مأموران کلانتری مهرآباد درحال گشت‌زنی در حوزه استحفاظی خود بودند که به فردی با یک کوله پشتی مشکی رنگ مشکوک شده و رفتار او را تحت نظر قرار دادند. این فرد که در کنار یک خودرو پارک شده ایستاده بود به محض با مشاهده مأموران به طور سراسیمه محل را ترک کرد که به همین دلیل تعقیب و گریزی میان این فرد و مأموران آغاز شده و درنهایت متهم دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه از داخل کوله پشتی متهم ۱۳ قطعه از انواع مختلف آثار تاریخی کشف و ضبط شد، افزود: متهم در تحقیقات اولیه به جرم خود مبنی بر سرقت آثار تاریخی از یکی از موزه‌ها اعتراف کرد و در این باره گفت که قصد فروش این آثار را در شهر تهران داشته است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در توضیح بیشتر درباره این سرقت تصریح کرد: پس از دستگیری متهم از سوی مأموران کلانتری ۱۱۹ مهرآباد و کشف ۱۳ قطعه عتیقه از این فرد، او اعتراف کرد که این عتیقه‌ها را از موزه‌ای در استان همدان به سرقت برده است. متهم حتی در جریان اجرای مرحله ۵۸ طرح رعد در حضور برخی از خبرنگاران به جرم خود اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه متهم حدود ۵۰ سال سن دارد، درباره انگیزه این فرد از سرقت گفت: متهم ۵۰ ساله در جواب به این سوال که به چه علت و از کجا این آثار تاریخی را سرقت کرده گفت که مدتی در یکی از موزه‌های همدان مشغول کار و کارمند موزه بوده است. او مدعی شد که در این مدت خدماتی اعم از خرید و کرایه لوازم به این موزه ارائه کرده است و موزه موصوف مبلغی در حدود ۳۰۰ میلیون تومان به وی بدهکار بوده اما مسئولان موزه توجهی به تقاضای او نداشته و از پرداخت این مبلغ خودداری کردند. در همین راستا نیز تصمیم به سرقت از این موزه گرفته است.

رایزنی برای اضافه شدن ۲ مرز باشماق و تمرچین برای اربعین / توضیح درباره گذرنامه زائران

سردار حسین اشتری، فرمانده از آمادگی کامل پلیس برای این ایام و ارائه خدمات به زائران حسینی خبر داد و با تاکید بر تسهیل تردد و آمادگی لازم برای صدور گذرنامه از هماهنگی بین پلیس ایران و پلیس و وزارت کشور عراق خبر داد و افزود: همکاری خوبی بین مسئولان با مردم و پلیس همانند سنوات گذشته وجود دارد.

وی با اشاره به آمادگی چهار مرز زمینی شلمچه، چذابه، مهران و خسروی برای تردد زائرین از رایزنی با دولت عراق برای اختصاص دو مرز باشماق و تمرچین برای تردد زوار خبر داد و گفت: همچنین برای سهولت تردد موکب داران عزیز مرز سومار پیش بینی شده است.

فرمانده فراجا از پیش بینی تسهیلات لازم برای استفاده مشمولان غیرغایب برای استفاده از فضای معنوی ایام اربعین خبر داد و گفت: در این زمینه افراد در حال تحصیل اعم از دانشجویان و طلاب با داشتن گواهی تحصیلی و با هماهنگی سازمان وظیفه عمومی و پلیس گذرنامه برای یک بار خروج می‌توانند اقدام کنند.

هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداران «متاورسی»

سرهنگ علی‌محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا با بیان اینکه دنیای متاورس فناوری جدیدی است که در مدت زمان کم پیشرفت زیادی داشته است، اظهار کرد: متأسفانه مجرمان سایبری و افراد سودجو نیز از این فضا سوءاستفاده کرده و روش‌های متعددی برای کلاهبرداری در این حوزه به وجود آمده که لازم است کاربران نسبت به آن هوشیار باشند.

وی ادامه داد: متاورس مفهوم عجیبی با کاربردهای فراوان است که در سایه نبود قانون و کمبود آگاهی کاربران در این زمینه، به بستری برای کلاهبرداری از برخی کاربران و به خصوص کاربران ناآگاه تبدیل شده است. در این میان متأسفانه افراد سودجو و فرصت طلب یا طرح وعده‌هایی مانند پولدار شدن سریع از طریق سرمایه‌گذاری در متاورس اقدام به دریافت مبالغی از کاربران و به خصوص کاربران دارای آگاهی کمتر از این فضا کرده و از آنان کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا با بیان اینکه یکی از روش‌های رایج کلاهبرداران متاورسی، تبلیغات خرید و فروش املاک و مستغلات مجازی در متاورس است، تصریح کرد: کلاهبرداران با استفاده از کلمه متاورس و طرح‌های سرمایه‌گذاری با وعده‌های بازدهی بالا کاربران را به دام انداخته و سرمایه‌های آن‌ها را به سرقت می‌برند.

وی ادامه داد: همچنین برخی از افراد در پلتفرم‌های متاورس درگیر جمع‌آوری غیرقانونی سرمایه و کلاهبرداری در حوزه املاک مجازی هستند که این موضوع نیز اقدامی مجرمانه محسوب می‌شود و ممکن است افراد ناخواسته در دام چنین افرادی بیفتند.

سرهنگ رجبی با اشاره روش دیگر سوءاستفاده از کاربران فضای مجازی با کلیدواژه متاورس، گفت: برنامه‌های مربوط به متاورس داده‌های زیاده را از کاربران خود جمع آوری می‌کند که ممکن است لو رفتن این داده‌ها خطرات امنیتی و حریم خصوصی را برای این کاربران ایجاد کند.

به گفته وی در متاورس نیز از حملات فیشینگ برای خالی کردن ارزها و ان‌اف‌تی ها از داخل حساب استفاده می‌شود. گاهی نیز ممکن است مجرمان سایبری از طریق ارسال ایمیل‌های ساختگی تحت عنوان تیم پشتیبان پروژه و … کاربران را هدف قرار داده و از آنان سوءاستفاده کنند.

تداوم برخوردهای قاطعانه پلیس با اراذل و اوباش / ضرورت توجه به حوزه امنیت اخلاقی در سواحل

سردار حسین اشتری، فرمانده فراجا اظهار کرد: ما در راستای تأمین امنیت مردم فعالیت می‌کنیم و در این مسیر برنامه ریزی برای بازرسی از چگونگی انجام امور نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت که این را به وضوح مشاهده کردیم. در این بازدیدها نیز هدف رسیدگی به معایب و نواقص است که باید هرچه سریع‌تر رفع شود، البته بخشی از این معایب برطرف شده و انتظار می‌رود در آینده نیز این روند ادامه داشته باشد.

وی با تاکید بر ادامه برخورد قاطع با اراذل و اوباش، پیگیری و برخورد جدی با این افراد را وظیفه با اهمیت پلیس دانست و گفت: برخورد قانونی و قاطعانه با اراذل و اوباش شناسنامه‌دار اولویت اول پلیس در این حوزه بوده و هرگونه اهمال در این زمینه قابل توجیه نیست و در تأمین امنیت مردم باید امان اراذل و اوباش گرفته شود و جراتی برای عرض اندام نداشته باشند.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بحث سواحل در استان‌های شمال و جنوب کشور، تمرکز بر طرح سالم سازی دریا را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: نباید آزادسازی سواحل موجب شود که شاهد بروز ناهنجاری‌های اجتماعی و رفتار خارج از عرف توسط عده‌ای در این حوزه باشیم، لذا باید در حوزه امنیت اخلاقی در سواحل، تفرجگاه‌ها، اماکن سیاحتی و تفریحی تمرکز و توجه بیشتری اعمال شود.

وی افزود: اجرای قانون برای همه و در تمام کشور یکسان است و اجرای طرح‌ها و برخوردها با متخلفان باید طوری باشد که موجب تکدر خاطر شهروندان و کسانی نشود که برای تفریح و گردش در یک محیط سالم به مسافرت رفته‌اند و اگر یک جایی کسی بخواهد سوءاستفاده کند و دنبال ایجاد تنش باشد ما قانون را اجرا خواهیم کرد.

مخدوشی پلاک وسایل نقلیه جرم است / توقیف موتورسیکلت‌های پلاک مخدوش

سرهنگ علی همه‌خانی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران از شروع طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش، مخدوشی و فقدان پلاک موتورسواران همانند خودروها توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ مستقر در سطح معابر شهر تهران خبر داد.

وی درباره اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک در سطح معابر پایتخت اظهار کرد: تیم‌های مستقر در سطح معابر، تقاطع‌ها و میادین شهر تهران بزرگ طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش، مخدوشی و فقدان پلاک موتورسواران را اجرا خواهند کرد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران ادامه داد: بر همین اساس و درطرح تشدید برخورد با تخلفات پلاک، ضمن توقیف موتورسیکلت، پرونده قضائی تشکیل و به دادسرا معرفی می‌شود و پلیس راهور تهران بزرگ مأموریت دارد با استقرار در معابر، ضمن شناسایی متخلفین (مخدوشی پلاک) همانند خودروها نسبت به اعمال قانون و معرفی به مراجع قضائی اقدام کند.

وی افزود: راکبینی که اقدام به پوشش پلاک یا مخدوشی پلاک کرده و موتورسیکلت آنها فاقد پلاک بوده و یا خود از طریق پوشاندن یا گذاشتن وسایل مختلف مانند ماسک بر روی ارقام پلاک اقدام به پوشش پلاک موتورسیکلت می‌کنند در صورت مشاهده مأمورین ضمن جلوگیری از تردد آن‌ها در این طرح توقیف و روانه پارکینگ شده و درباره مخدوشی پلاک پرونده آن‌ها به مراجع قضائی ارسال خواهد شد.

سرهنگ همه‌خانی گفت: راکبین موتورسیکلت توجه داشته باشند که پلاک وسیله نقلیه آنها باید همواره همانند روز اولی که پلاک را تحویل گرفته اند بدون هیچگونه مخدوشی و دستکاری در عقب موتورسیکلت جهت رؤیت به صورت خوانا نصب شده باشد.

اطلس جرایم در کشور اجرایی شد / امکان رصد لحظه‌ای آمار اقدامات مجرمانه

سردار محمد قنبری، رئیس پلیس آگاهی فراجا درباره سرانجام ایجاد و به روزرسانی اطلس جرایم در کشور گفت: این طرح در حال حاضر در کشورمان اجرا شده و ما به روز و به لحظه آمار وقوع جرایم و فراوانی هر یک از جرایم را در نقاط مختلف کشور در اختیار داریم.

وی با بیان اینکه در این خصوص سامانه‌ای برخط را در اختیار داریم، افزود: از جمله امکانات این سامانه این است که ما گراف جرایم را در سراسر کشور در اختیار داریم، ما گراف روزانه جرایم مختلف و ریز این آمار را در سطح کلانتری‌ها و استان‌ها داریم. این آمار را می‌توانیم در لحظه استخراج کنیم.

رئیس پلیس آگاهی فراجا ادامه داد: اتفاقاً بسیاری از اقدامات پیشگیرانه و پیشدستانه پلیس بر اساس اطلاعات همین اطلس جرایم انجام می‌شود و ما در سطح شهرها و محلات و … پیشگیری را بر اساس آن انجام می‌دهیم.

سفر به عراق در اربعین از مرزهای سومار و حاج‌عمران فراهم شد

سردار محمد شرفی، جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا و فرمانده قرارگاه اربعین انتظامی کشور در حاشیه بازدید از مرز مهران اظهار کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته زائران علاوه بر مرزهای شلمچه، چذابه، خسروی و مهران از طریق مرز سومار و حاج عمران نیز می‌توانند در ایام اربعین عازم کشور عراق شوند.

وی با اشاره به اینکه با اضافه شدن مرزهای سومار و حاج عمران تردد و ازدحام در سایر مرزها کاسته خواهد شد، اضافه کرد: در اجرای طرح کنترل زائران توقفگاه‌هایی در طول مسیر حرکت زائران در نظر گرفته شده و به اندازه پذیرش پایانه‌های مرزی زائران به سمت مرز حرکت خواهند کرد.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا و فرمانده قرارگاه اربعین انتظامی کشور طرح مدیریت زائر از مبدا تا مقصد و کنترل لایه به لایه زائر را از اهداف فراجا در راستای مدیریت زائران عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده در فرماندهی انتظامی استان ایلام ما هیچگونه کمبودی نخواهیم داشت.

انگیزه عاملان قتل مجید عبدالباقی اعلام شد

سردار مهدی حاجیان، سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور با اشاره به بازداشت عاملان قتل برادر مالک ساختمان متروپل در آبادان اظهار کرد: درپی حادثه تیراندازی افراد ناشناس به خودروی مجید عبدالباقی؛ برادر مالک ساختمان متروپل در آبادان، پلیس آگاهی استان خوزستان با اشراف و تسلط کامل اطلاعاتی و اقدامات فنی، در کمتر از دو ساعت عوامل تیراندازی و قاتل این فرد را شناسایی و دستگیر کرد.

وی درباره انگیزه این افراد از ارتکاب به قتل نیز گفت: بر اساس بررسی‌های اولیه، اختلافات شخصی انگیزه قاتلان از این اقدام بوده است.

کد خبر 591679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.