نقش مسئولیت اجتماعی در روابط عمومی

مدیر روابط عمومی اسنپ گفت: افزایش اعتبار برند، جذب و حفظ کارمندان، جذابیت بیشتر برای سرمایه‌گذاران و ساختن جهانی بهتر، ازجمله دلایلی است که مسئولیت اجتماعی را توجیه می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فاطمه عسگری‌آزاد امروز _پنجشنبه ششم مردادماه ۱۴۰۱_ در رویداد روابط عمومی اصفهان، اظهار کرد: مسئولیت اجتماعی رفتار مسئولانه شرکا است که فراتر از الزامات قانونی منافع شرکت و استانداردهای مشخص شده باشد.

وی افزود: به گفته «میلتون فریدمن» مسئولیت اجتماعی یک کسب و کار افزایش سود است. به مرور شرکت‌ها این مفهوم را به شکل دیگری دیدند و در دنیای امروز شرکت‌ها براساس اثرگذاری فعالیتشان بر جامعه، اقتصاد و محیط‌زیست باید موضع خود را مشخص کنند.

مدیر روابط عمومی اسنپ گفت: افزایش اعتبار برند، جذب و حفظ کارمندان، جذابیت بیشتر برای سرمایه‌گذاران و ساختن جهانی بهتر از جمله دلایلی است که مسئولیت اجتماعی را توجیه می‌کند. امروزه نخبگان و استعدادهای برتر به شرکت‌هایی با دغدغه اجتماعی بیشتر جذب می‌شوند. شرکت‌هایی که مسئولیت اجتماعی را جدی می‌گیرند به سرمایه‌گذاران و شرکا پیام می‌دهند که در عین توجه به سود کوتاه مدت به سود بلندمدت نیز علاقه‌مند هستند.

عسگری آزاد اضافه کرد: کسب‌وکارها به ویژه شرکت‌های بزرگ می‌توانند جامعه را به روش‌های مهمی از جمله افزایش آگاهی و نقش مؤثر در پیشرفت جامعه به جایی بهتر برای زندگی تبدیل کنند.

وی تصریح کرد: مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی هر دو به افزایش شهرت و اعتبار برند کمک می‌کنند. این دو به یکدیگر سرویس‌دهی می‌کنند، صدای رسای یک کسب‌وکار روابط عمومی است که فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی را به گوش همه می‌رساند و با کمک روابط عمومی از مشتریان می‌خواهیم در طرح‌های مسئولیت اجتماعی همراه شوند.

مدیر روابط عمومی اسنپ گفت: منافع حاصل از مسئولیت اجتماعی در بلندمدت به دست می‌آید بنابراین بسیار مهم است که استراتژی دقیقی در فرایند برنامه‌ریزی کلی شرکت گنجانده شود که منافع همه ذی‌نفعان نیز در آن در نظر گرفته شده است.

عسگری آزاد در ادامه با اشاره به نمونه‌های موفق مسئولیت اجتماعی در جهان، تصریح کرد: در سال گذشته در اسنپ ۱۵ هزار راننده مشمول معافیت از کمیسیون شدند. این افراد دارای معلولیت بوده و در راستای مسئولیت اجتماعی شرکت اسنپ تا کنون خدماتی را به این افراد ارائه داده است. افراد دارای بیماری‌های خاص ازجمله اوتیسم نیز مشمول طرح معافیت از کمیسیون هستند.

وی ادامه داد: در اجرای مسئولیت اجتماعی باید واقعی عمل کرد. مردم فیک‌ها را به سرعت تشخیص می‌دهند. کلمات باید با عمل همراه باشد. تفاوت بین کلام یک سازمان و رفتار آن می‌تواند پیامدهای جدی برای شهرتش به دنبال داشته باشد. به جای پروژه‌های یک بار مصرف به برنامه‌های بلندمدت بیندیشید.

مدیر روابط عمومی اسنپ خاطرنشان کرد: برای پوشاندن خرابکاری و بحران‌ها به سراغ مسئولیت اجتماعی نروید. نتایج را حتماً اطلاع‌رسانی کنید. هر موضوعی که عموم مردم آن را مهم می‌دانند باید مورد توجه قرار گیرد و در گژارش‌های سالانه حتماً به مسئولیت اجتماعی شرکت باید پرداخته شود.

کد خبر 591668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.