خودتأمینی برق در شهرک‌های صنعتی

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: وزارت صمت به‌سمت خودتأمینی برق در شهرک‌های صنعتی حرکت کرده و برای ایجاد نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس مشوق‌هایی در نظر گرفته‌ایم تا بخش خصوصی هم وارد عمل شود.

به گزارش ایمنا، علی رسولیان اظهار کرد: مشکل کمبود برق همچنان در شهرک‌های صنعتی وجود دارد و امسال به صورت مشارکتی با وزارت نیرو، ۱۴ هزار مگاوات برق مشارکتی برای شهرک‌های صنعتی تأمین کردیم.

وی با بیان اینکه مشکل کمبود برق در کشور حل نشده، اما شرایط تأمین برق در شهرک‌های صنعتی در مقایسه با گذشته بهتر شده است گفت: قطعی‌های امسال به صورت برنامه‌ریزی شده است به‌طوری‌که روزهای قطعی را برای هر منطقه مشخص کرده‌ایم و تلاش شده برق هر شهرک صنعتی حداکثر یک روز در هفته قطع شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به مشکل تأمین آب صنایع نیز افزود: باید آب پایدار برای شهرک‌های صنعتی تأمین کنیم، البته به‌سمت استفاده از پساب‌های شهری در حرکت هستیم و الگوهایی برای این کار طراحی شده که امیدواریم به‌زودی عملیاتی شود.

رسولیان گفت: وزارت صمت به‌سمت خودتأمینی برق در شهرک‌های صنعتی حرکت کرده و برای ایجاد نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس مشوق‌هایی در نظر گرفته‌ایم تا بخش خصوصی هم وارد عمل شود.

منبع: صداوسیما

کد خبر 591625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.