نظام مدیریتی مشهد باید متمایز از دیگر شهرها باشد

شهردار مشهد گفت: ساختار شهر مشهد از نظر کالبد، اقتصاد، فرهنگ و سیاست باید ارتباط مستقیمی با فلسفه ذاتی شکل‌گیری این شهر داشته باشد که آن هم وجود حرم مطهر رضوی است؛ بنابراین نظام مدیریتی حاکم بر مشهد باید متمایز از دیگر شهرها باشد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، عبدالله ارجائی اظهار کرد: مشهد شهری جوان با حدود ۱۳۰۰ سال عمر است، درواقع دلیل اصلی پیدایش این شهر وجود حرم مطهر رضوی است.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان با نظامی که برای مثال در شهر یزد پیاده و مدیریت می‌شود، مشهد را مدیریت کرد ادامه داد: باید دامنه اختیارات شوراهای اسلامی شهر مشهد وسیع‌تر شود تا بتواند این وجوه تمایز را درک کرده و برای آن برنامه ارائه کند.

شهردار مشهد با بیان اینکه سطح انتظارات مردم نیز متناسب با بودجه و اختیارات شهرداری نیست، تصریح کرد: دولت مرکزی باید به این نکات توجه ویژه داشته باشد تا بتوانیم شهرها را براساس مقتضیات خود اداره کنیم؛ ساختارهای بالادستی می‌توانند یک هماهنگی ایجاد کنند تا لجام‌گسیختگی مدیریت شهری در سطح کشور پدیدار نشود، البته یکی از این ساختارها مجموعه‌های فرادستی و نظام‌های حاکم بالادست است لذا نیاز به افزایش اختیارات داریم.

وی تا اشاره به تناسب نداشتن اختیارات و وظایف شهرداری‌ها با توقعات مردم و همچنین سایر ارگان‌ها از شهرداری‌ها، ادامه داد: نیاز به اصلاح فرایندها احساس می‌شود، گاهی اوقات این فرایندها درون یا بیرون از مدیریت شهری است.

شهردار مشهد با بیان اینکه هر ساختار و سازمانی باید با فلسفه ذاتی خود تناسب داشته باشد، تاکید کرد: ساختار این کلان‌شهر از نظر کالبد، اقتصاد، فرهنگ و سیاست باید ارتباط مستقیمی با فلسفه ذاتی شکل‌گیری این شهر داشته باشد که آن هم وجود حرم مطهر رضوی است؛ بنابراین نظام مدیریتی حاکم بر شهر مشهد باید متمایز از دیگر شهرها باشد.

کد خبر 591604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.