رویکردهای پیشگیرانه آتش‌نشانی تهران تقویت شود

رئیس کمیته آتش‌نشانی شورای اسلامی شهر تهران گفت: آن‌طورکه باید، به موضوع پیشگیری در آتش‌نشانی توجه نشده است و باید رویکردهای پیشگیرانه در آتش‌نشانی تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی بابایی امروز _پنجشنبه ششم مردادماه_ در مراسم رونمایی از اپراتور پایش هوشمند سیستم اعلام حریق، اظهار کرد: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری ملزم به ایجاد این سامانه شد.

وی با بیان اینکه حوزه پیشگیری باید در اولویت آتش‌نشانی قرار گیرد و به آن توجه ویژه شود، ادامه داد: درحال حاضر چهار درصد از بودجه شهرداری برای آتش‌نشانی اختصاص داده شده است که بیشتر آن، برای حوزه عملیات مانند تجهیزات و توسعه صرف می‌شود و آن‌طورکه باید، به حوزه پیشگیری توجه نشده است؛ بنابراین باید حوزه پیشگیری نیز بیش‌ازپیش مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیته ایمنی آتش‌نشانی شورای اسلامی شهر تهران، درخصوص لزوم توجه به موضوع پیشگیری در حوزه آتش‌نشانی، گفت: لازم است هر چه سریع‌تر رویکرد پیشگیرانه در آتش‌نشانی تهران تقویت شود، چراکه درحال‌حاضر کمتر از پنج درصد نیروهای آتش‌نشانی در حوزه پیشگیری هستند و هر چه این نسبت بیشتر شود، جان نیروهای عملیاتی و شهروندان بیشتر حفظ می‌شود.

وی اضافه کرد: اتصال ساختمان‌های شهرداری به این سامانه و در ادامه اتصال این سامانه به سایر سامانه‌های هوشمند تأثیر مهمی در حوزه هوشمندسازی ایمنی شهر دارد و بررسی و پایش ایمنی ساختمان‌های متصل به این سامانه نیز باید در دوره زمانی معین، لحاظ شود.

کد خبر 591595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.