شوراها باید فعال، کارآمد و  قوی باشند

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شوراها باید فعال، کارآمد و قوی باشند، درحالی‌که نگاه‌های محدودکننده نسبت‌به فعالیت آن‌ها دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی اقراریان امروز _پنجشنبه ششم مردادماه _ با حضور در همایش ملی رؤسای کمیسیون‌های حقوقی شوراهای اسلامی شهرها و مدیران حقوقی شهرداری‌های مراکز استان‌ها در مشهد، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نظام طاغوتی به نظام مردم‌سالاری مبتنی با دین تغییر کرد، همچنین درحال‌حاضر کارآمدی نظام برخواسته از اندیشه اسلامی از مهم‌ترین موضوعات کشور است.

وی ادامه داد: رضایتمندی شهروندان یکی از اصلی‌ترین مسائلی است که با آن روبه‌رو هستیم و باید مورد توجه مسئولان و مدیران شهری قرار گیرد، توجه به این موضوع تأثیر بسیاری در اداره شهر و ارتقای کیفیت خدمات شهری دارد.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز نگاه محدودکننده در وظایف شوراها دیده می‌شود، اگر قرار است شوراها فعال، قوی و کارآمد باشند، باید وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند و از نگاه‌های محدودکننده، هراس نداشته باشند.

وی افزود: باید ابزار لازم جهت نظارت نهادی در اختیار شوراهای اسلامی شهر برای نظارت بر شهرداری‌ها، وجود داشته باشد.

اقراریان با اشاره به اینکه در شهرداری تهران ٢۵ هزار پرونده وجود دارد، تصریح کرد: چه اتفاقی افتاده که باید این تعداد پرونده در شهرداری تولید شود؟!

وی خاطرنشان کرد: زنجیره و فرایندها در عرصه حکمرانی باید بازبینی شود و با اصلاح هندسه حکمرانی با تمرکز بر نقش شوراهای اسلامی شهرها زمینه خدمت شایسته‌تر به شهروندان فراهم شود.

کد خبر 591588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.