اجرای طرح «پلیس‌یار محرم»/پیش‌بینی ۵ تا ۱۵ پلیس‌یار محرم برای هر هیئت مذهبی

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: برای هیئت‌های مذهبی کوچک، پنج نفر و برای هیئت‌های مذهبی بزرگ، ۱۵ نفر به‌عنوان پلیس‌یار محرم پیش‌بینی شدند که البسه و تجهیزات خاصی در اختیارشان قرار داده می‌شود و آموزش‌های لازم به آن‌ها ارائه خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از فرماندهی انتظامی استان اصفهان، سردار محمدرضا میرحیدری در گردهمایی هیئت‌های مذهبی اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های کرونایی که در کشور حاکم بود، مراسم مربوط به دهه اول محرم طی سال‌های اخیر متفاوت‌تر از گذشته برگزار شد و انتظار می‌رود که امسال با رعایت دقیق مسائل بهداشتی بتوانیم کمی بهتر از سال‌های اخیر عظمت هرچه تمام‌تر عشق و ارادت خود به اهل بیت پیامبر (ص) را به نمایش بگذاریم.

وی با بیان اینکه عزاداری‌های محرم و صفر، مراسم احیای شب‌های قدر، جشن‌های دهه ولایت و برنامه‌های مذهبی مردم استان اصفهان همیشه زبانزد خاص و عام بوده است، افزود: باید کاری کنیم که محرم ۱۴۰۱ هم مجالس عزاداری سید و سالار شهیدان با شکوه بیشتری شکل بگیرد.

اجرای طرح «پلیس‌یار محرم» به منظور تأمین امنیت هیئت‌های مذهبی

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان همیشه در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی به عنوان محور بوده و فرماندهان شجاع این خطه چه در دفاع مقدس، چه در دفاع از حرم و چه در جهاد سازندگی همواره ارادت خود را به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت نشان دادند بنابراین انتظار می‌رود که هیئت‌های مذهبی استان امسال هم رنگ و بوی انقلابی را در مجالس عزاداری خود نشان دهند.

وی از برنامه‌ریزی برای حضور معاونان، رؤسای پلیس‌های تخصصی و رؤسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در هر یک از هیئت‌ها خبر داد و گفت: با همفکری و با حضور رئیس کلانتری و مسئولان ایستگاه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی در هیئت‌های مذهبی برنامه‌ریزی خواهد شد تا این عزیزان بهتر بتوانند در کنار هیئت‌ها بوده و در خدمت آنها باشند.

سردار میرحیدری از اجرای طرح "پلیس‌یار محرم" به منظور تأمین امنیت هیئت‌های مذهبی با استفاده از افراد امین و مورد اطمینان درون خود هیئت‌ها خبر داد و گفت: برای هیئت‌های مذهبی کوچک پنج و برای هیئت‌های مذهبی بزرگ ۱۵ نفر به عنوان پلیس‌یار محرم پیش‌بینی شدند که البسه و تجهیزات خاصی در اختیارشان قرار داده می‌شود و آموزش‌هایی به آن‌ها ارائه خواهد شد تا در زمینه کاهش حوادث و ایجاد نظم در ارتباط با تأمین امنیت عزاداران، فعالیت کنند.

رعایت حال همسایگان، بیماران و جلوگیری از تولید صداهای ناهنجار در ایام محرم

وی گفت: یک جلسه توجیهی و آموزشی توسط معاونت تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی استان اصفهان برای تمام پلیس یاران محرم برگزار و یک آموزش کلی در حوزه‌های مختلف چه در حوزه‌های امنیتی و تهدیداتی که متصور است و باید پیش‌بینی‌های لازم انجام شود و چه در خصوص تأمین اموال وسایل نقلیه شرکت‌کنندگان در مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) به این عزیزان ارائه می‌شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ضمن توصیه به هیئت‌های مذهبی در خصوص رعایت حال همسایگان، بیماران و جلوگیری از تولید صداهای ناهنجار و حرکاتی که نارضایتی عموم را فراهم می‌آورد، گفت: از مسئولان هیئت‌های مذهبی انتظار داریم، ساعت شروع و پایان مراسم و زمان حرکت هیئت‌ها و دسته‌جات در خیابان‌ها را مشخص کنند و هماهنگی لازم را با مأموران کلانتری‌ها و ایستگاه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی انجام دهند تا این عزیزان بتوانند بهتر در کنار هیئت‌ها و در خدمت عزاداران حضرت سیدالشهدا باشند.

پوشش کامل امنیتی منازل مردم با افزایش تردد گشت‌های انتظامی

وی از برنامه‌ریزی برای پوشش کامل امنیتی منازل مردم با افزایش تردد گشت‌های انتظامی خودرویی، موتوری و پیاده در محلات طی مدت دهه اول محرم خبر داد و گفت: در حوزه ترافیکی نیز مأموران پلیس راهور در خدمت هیئت‌ها خواهند بود تا در زمان حضور دسته‌جات از بروز راه بندان و گره‌های ترافیکی جلوگیری کنند.

سردار میرحیدری هرگونه تهدیدی علیه هیئت‌های مذهبی را تهدیدی بر علیه مکتب عاشورا عنوان کرد و افزود: مأموران این فرماندهی خود را خادمان مجالس عزاداری اهل بیت پیامبر (ص) می‌دانند و به طور کامل در خدمت هیئت‌های مذهبی هستند. هر کجا هم کج سلیقگی مشاهده شد که مانع از اجرای برنامه‌های هیئت‌های مذهبی می‌شود آن‌ها را از طریق شماره تماس‌هایی که ارائه شده اعلام کنند و مطمئن باشند که مستقیماً به تماس‌ها و گزارش‌های هیئت‌های مذهبی رسیدگی خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: از همه عزیزانی که در حال تدارک برای اجرای برنامه‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) در دهه اول محرم هستند هم انتظار داریم که با اخذ معرفی‌نامه از شورای هیئت‌های مذهبی یا سازمان تبلیغات اسلامی در جهت امنیت برنامه‌هایشان به کلانتری محل خود مراجعه کنند.

لزوم جلوگیری از بدعت‌ها در هیئت‌های مذهبی

فرمانده انتظامی استان اصفهان نسبت به توطئه نفوذ دشمن و رسوخ بدعت‌های انحرافی در مجالس عزاداری هشدار داد و گفت: هیئت‌های مذهبی در این ایام نسبت به برخی حرکت‌های نسنجیده و بدعت‌هایی که دشمن به دنبال وارد کردن آنها در عزاداری‌های مردم و به انحراف کشیدن این مجالس است بیشتر از گذشته باید هوشیار باشند و در خصوص افراد ناشناسی که قصد دارند به عنوان مداح یا سخنران در هیئت‌ها حضور یابند باید دقت لازم را به عمل آورند.

سردار میرحیدری با بیان اینکه بدخواهان مکتب عاشورا به دنبال این هستند که جمعیت جوان را از هیئت‌ها دور کنند، اظهار کرد: هنر هیئت‌های مذهبی این است که بتوانند جوانان را به سمت خود جذب کنند و مساجد، حسینیه‌ها و تکایا را از حضور جوانان پر کرده و کاری کنند که امسال مجالس عزاداری سید و سالار شهیدان پرشورتر و پرحرارت‌تر از همیشه برگزار شود.

کد خبر 591581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.