تزریق پایین واکسن کرونا شرایط را در کشور بدتر می‌کند

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، گفت: باید آمار واکسیناسیون روزانه کرونا در کشور افزایش یابد چون آمار پایین تزریق واکسن، شرایط را در کشور بدتر می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، محسن زهرایی در تشریح وضعیت کنونی کشور در زیرسویه امیکرون اظهار کرد: اگر آمار واکسیناسیون در کشور روند صعودی نداشته باشد باید منتظر باشیم این موج بخشی زیادی از جامعه را درگیر کند.

وی افزود: در حال حاضر کل تزریق واکسن کرونا در کشور به ۱۰۰ هزار تزریق در روز نمی‌رسد و دز سوم به سختی به ۱۰۰ هزار دز رسیده است.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، تصریح کرد: این آمار واکسیناسیون کرونا در کشور کافی نیست و با این تعداد کم از موج عقب هستیم و باید آمار تزریق واکسن کرونا را به ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار دز در روز برسانیم.

وی ادامه داد: در موج هفتم کرونا هم آمار ابتلاء روند افزایشی دارد و اکنون مهمترین هدف ما کنترل آمار مرگ و میر این نوع ویروس کروناست.

زهرایی اظهار کرد: با انجام واکسیناسیون گسترده در کشور، سویه امیکرون در پیک ششم عملاً آمار بالایی از ابتلاء به این سویه را شاهد بودیم اما مرگ و میر آن خوشبختانه بالا نبود.

کد خبر 591543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.