ادعای نماینده بروجن درخصوص فضای سبز اصفهان فرافکنی است

نماینده مردم خمینی‌شهر گفت: مقایسه زمین‌های کشاورزی توسعه‌یافته طی ۲۰ سال گذشته در بالادست با فضای سبز اصفهان که روزی باغ‌شهر بوده و طی ۴۰ سال گذشته به بافت مسکونی تبدیل شده، یک ادعای سطحی بوده و صحت‌نداشتنِ آن آشکار است.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص اظهارات اخیر نماینده بروجن اظهار کرد: با مشاهده نقشه هوایی اصفهان طی ۴۰ سال گذشته درمی‌یابیم که مناطقی از باغات اصفهان، خمینی‌شهر، فلاورجان، شاهین شهر، برخوار و دولت‌آباد به بافت مسکونی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: طی ۴۰ سال گذشته از سمت هزار جریب، منطقه جنوب، شمال و غرب این اصفهان جز اراضی باغی و کشت بوده و این در حالی است که امروز به بافت مسکونی درآمده، از این رو صحت نداشتنِ ادعای این نماینده مجلس آشکار می‌شود.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اصفهان از دیرباز به عنوان یک باغ‌شهر شناخته می‌شده که از دوران صفویه این باغات در اصفهان وجود داشته است اما بافت زراعی آن طی سالیان متمادی به بافت مسکونی تبدیل شده و نه تنها فضای سبز آن توسعه نیافته بلکه به مراتب کمتر هم شده است.

وی اضافه کرد: اساساً کل میزان کشت منطقه چم آسمان تا شرق اصفهان و نیز اراضی باغی در زمان پر آبی، اگر زیر کشت برود روی هم ۱۲۰ هزار هکتار نمی‌شود، حال آنکه طی ۲۰ سال گذشته تنها در بالادست زاینده رود براثر صدور مجوزهای برداشتی که به شکل خاص در دولت نهم و دهم اتفاق افتاده حدود ۱۱۳ هزار هکتار سطح زیر کشت باغات بادام، هلو و گردو توسعه داده شده است.

نقدعلی گفت: از این رو نه تنها فضای سبز اصفهان اگر کل سطح زیرکشت اصفهان از سد چم‌آسمان تا شرق اصفهان را مقایسه کنیم به اندازه توسعه کشاورزی در بالادست و باغاتی که ۱۲ ماه سال از آب استفاده می‌کنند نیست، از این رو این ادعا خلاف واقعیت، فرافکنی و قضاوت یک سویه است.

وی یادآور شد: مقایسه فضای توسعه کشاورزی که در ۲۰ سال گذشته در بالادست و استان چهارمحال‌وبختیاری اتفاق افتاده با فضای سبز اصفهان که نسبت به باغ‌شهر بودن آن در پی ۴۰ سال گذشته و ادوار قبل تبدیل به بافت مسکونی شده یک ادعای سطحی است.

کد خبر 591531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.