آغاز وضعیت ناپایدار جوی در اصفهان/ وزش باد شدید در محورهای منتهی به نائین

براساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان، از ساعت ۲۱:۰۰ امشب پنجم مردادماه، محورهای نایین-انارک و خور-طبس شاهد پدیده جوی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک محلی و کاهش میدان دید است.

به گزارش خبرنگار ایمنا و براساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان، از ساعت ۲۱:۰۰ امشب پنجم مردادماه، محورهای نایین-انارک و خور-طبس شاهد پدیده جوی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک محلی و کاهش میدان دید است. از ساعت ۲۰:۳۰ نیز امشب در محورهای گلپایگان-موته و گلپایگان-دهق، باران به صورت پراکنده می‌بارد.

پیش از این مریم تاکی، رئیس اداره مدیریت راه‌های استان اصفهان با اشاره به هشدار سطح نارنجی وقوع سیل در استان گفته بود که در مجموع شهرستان‌های سمیرم، شهرضا، نیک‌آباد و بخشی از شهرستان لنجان و شهرستان اصفهان از روز عصر پنجشنبه تا جمعه عصر درگیر شرایط جوی ناپایدار و احتمالاً سیل خواهد بود.

به گفته وی احتمال طوفان شن در شرق استان با وزش گرد و غبار شدید در این روزها در اصفهان وجود دارد و در بخش‌های جنوب و جنوب غرب استان با سیل و بارش شدید باران مواجه هستیم، اگرچه امیدواریم این بارش‌ها شرایط خشکسالی را اندکی تلطیف کند، اما با توجه به تجربیات استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و کرمان، از مردم می‌خواهیم که اصلاً در حاشیه رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها توقف نکنند.

گفتنی است، کل مجموعه راهداری از مرکز مدیریت راه‌ها در ستاد، ادارات ستادی مرتبط در معاونت راهداری و شهرستان‌های درگیر در آماده‌باش کامل هستند، حتی شهرستان‌های همسایه این مناطق نیز آماده‌باش هستند؛ ناوگان امدادی راهداری و سایر سازمان‌ها هشدار گرفته‌اند و قطعاً در ۲۴ ساعت آینده فعال هستند.

سامانه گویای ۱۴۱ (مرکز مدیریت راهداری استان) به‌صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی مردم و پیگیری وقایع اتفاقی در استان است.

کد خبر 591505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.