شایستگی مدیران پروژه مورد توجه قرار بگیرد

عضو هیئت علمی دانشگاه و دکترای مدیریت بازرگانی گفت: شایستگی مدیران پروژه از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و افراد فعال در هر پروژه ارزیابی و صلاحیت‌سنجی شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وحید تاجمیر ریاحی _امروز چهارشنبه پنجم مردادماه_ در سخنرانی خود با موضوع دکترین ساخت‌وساز تحولی شگرف، اظهار کرد: دنیا در حال تغییر است و این تغییر با سرعت و شتاب ادامه دارد. نخستین گام برای حرکت در مسیر موفقیت رصد این تغییرات است، اگرچه این رصد لازم است، اما کافی نیست.

وی افزود: باید خود را برای این تغییرات آماده و بستر مناسبی برای رشد و توسعه مستمر نهادینه کنیم.

معاون اقتصادی و سرمایه انسانی گروه صنایع جهان آرا با بیان اینکه رشد بهره‌وری به معنای اثربخشی و کارایی است، خاطرنشان کرد: زمانی بهره‌وری تحقق می‌یابد که کار درست و با روش درست انجام شود.

تاجمیرریاحی با اشاره به انواع کسب و کار که شامل تخصص‌های محدود و گسترده است، تصریح کرد: در کسب و کارها با تخصص‌های گسترده باید یکپارچگی وجود داشته باشد تا هدف محقق شود.

وی یکپارچگی، جامعیت، ژرف‌نگری، آینده‌نگری و هم‌افزایی را از الزامات افزایش بهره‌وری در کسب و کارهای گسترده عنوان کرد و گفت: باید مدیریت راهبردی داشته باشیم تا همه تخصص‌ها در کنار هم نقش آفرینی کنند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه مدیریت ریسک، صنعت بیمه، حقوق و تجارت، فنی و مهندسی، روانشناسی، جامعه شناسی، کسب و کار، اقتصاد مهندسی، فرهنگ، اقلیم، منابع انسانی از اجزا و ارکان مدیریت راهبردی در صنعت ساخت‌وساز است و فعالان این عرصه باید برای کسب اطلاعات درباره آنها تلاش کنند، تاکید کرد: شایستگی مدیران پروژه از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و افراد فعال در هر پروژه ارزیابی و صلاحیت‌سنجی شوند.

تاجمیرریاحی ادامه داد: برای نخستین بار با همکاری سازمان مدیریت صنعتی سه دوره تخصصی آموزشی برای صنعت ساخت‌وساز تعریف شده است و فعالانی که می‌خواهند در مسیر توسعه و پیشرفت قرار بگیرند می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

کد خبر 591491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.