نصب اثر هنری ماندگار به یاد قربانیان فاجعه سد برومادینیو

یکی از هنرمندان برجسته فرانسوی به نام Saype به منظور بزرگداشت قربانیان فاجعه سد برومادینیو، در نظر دارد یک اثر هنری بسیار زیبا را در یک زمین فوتبال نصب کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فاجعه سد برومادینیو که در تاریخ بیست‌وپنجم ژانویه سال ۲۰۱۹ در منطقه مسکونی برومادینیو در میناس گرایس برزیل اتفاق افتاد، به مرگ بسیاری از کارگران و مفقود شدن تعداد زیادی از آن‌ها منجر شد. یکی از هنرمندان فرانسوی به نصب اثری هنری به نام "فراتر از دیوارها" در یک زمین فوتبال در حوالی این منطقه پرداخت تا از این طریق، یاد قربانیان فاجعه را گرامی بدارد.

نصب اثر هنری ماندگار به یاد قربانیان فاجعه سد برومادینیو

این هنرمند ۳۳ ساله، پیش از این نیز به ایجاد آثار مشابهی در نقاط مختلف دنیا پرداخته است و در نظر دارد زنجیره‌ای از مجسمه‌ها با نماد اهمیت یافتن راه‌حل برای از میان برداشتن بحران‌های پیش روی بشر ایجاد کند.

هنرمند فرانسوی شخصاً از مواد صددرصد قابل تجزیه زیستی با ترکیبی از آب، گچ، زغال و کازئین این آثار هنری را به وجود آورده است با این هدف که اهمیت پایداری شهری را نیز در اثر خود به تصویر بکشد.

نصب اثر هنری ماندگار به یاد قربانیان فاجعه سد برومادینیو

اثر هنری برومادینیو مانند بسیاری از آثار دیگر Saype دو دست تنیده در یکدیگر است و وقف کارگران کارخانه معدنی والی برزیل خواهد بود که در فاجعه سد برومادینیو جان خود را از دست دادند و به ادعای خانواده‌های بازماندگان، تعداد آن‌ها ۲۷۰ نفر بود. هنرمند فرانسوی پیش از این نیز با اهداف مشترک به ایجاد مجسمه‌هایی شبیه به دست‌های در هم تنیده در شهرهای مختلف جهان مانند پاریس در فرانسه، ژنو سوئیس، برلین آلمان، استانبول در ترکیه، ونیز ایتالیا، آواگادوگو پایتخت بورکینافاسو و آندورا در اروپا پرداخته است و در نظر دارد تا سال ۲۰۲۳، تعداد آن‌ها را به ۳۰ مورد در سراسر جهان برساند.

نصب اثر هنری ماندگار به یاد قربانیان فاجعه سد برومادینیو

نکته جالب توجه در مورد اثر هنری "فراتر از دیوارها" در برومادینیو این‌که خانواده‌ها و آشنایان قربانیان این فاجعه به احترام عزیزان از دست‌رفته خود، از همان ابتدای ایجاد مواد تا احداث نهایی اثر با Sype همکاری داشتند و رونمایی از آن را به عنوان تجربه‌ای بسیار شگفت‌انگیز برای بزرگداشت قربانیان معرفی کردند.

کد خبر 591479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.