شهروندان هنگام بارندگی از رانندگی بی‌مورد پرهیز کنند

دبیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری یزد از استقرار کیسه‌های شن برای استفاده شهروندان در صورت نیاز خبر داد و گفت: شهروندان هنگام بارندگی از رانندگی بی‌مورد پرهیز کنند.

سیدمحمد میرجلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقدامات شهرداری برای مقابله با سیل احتمالی این روزهای یزد، اظهار کرد: بارندگی دهم اردیبهشت امسال بعضی از مشکلات موجود در سطح شهر یزد را نمایان کرد که بعضی از آن‌ها در کوتاه‌مدت قابل رفع بود.

وی افزود: از مدت زمانی که از سیل قبل می‌گذرد، بعضی از مشکلات هنگام بارندگی را برطرف کردیم، اما بعضی دیگر از آن‌ها باید در بلندمدت رفع شود و نیازمند هماهنگی، برنامه‌ریزی بلندمدت و اعتبار قابل توجه است.

دبیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری یزد افزود: شهروندان باید در بحث سیل همپای مدیریت شهری آمادگی لازم در برخی زمینه‌ها را داشته باشند و در این مواقع از حضور بی‌دلیل در سطح شهر خودداری کنند.

وی با بیان اینکه هنگام بارندگی نباید اقدام به حضور در خیابان‌ها و رانندگی کنیم، چراکه علاوه بر ایجاد ترافیک و مشکل برای خودروهای امدادی ممکن است خود مردم نیز با مشکل مواجه شوند، تصریح کرد: نمونه این ترافیک و مشکلات را در سیل قبل مشاهده کردیم که بخشی از شهروندان با مشکلات جدی روبه‌رو شده بودند، همچنین خودروهای سنگین و امدادی شهرداری به خوبی نمی‌توانستند به محل‌های مورد نیاز برای امدادرسانی و کمک برسند.

میرجلیلی ادامه داد: در مجموعه شهرداری تعدادی کیسه شن آماده شده و در نقاط مختلف شهر قرار گرفته است تا آن دسته از شهروندان که خانه‌های آن‌ها پایین‌تر از سطح کوچه و خیابان است، یا خودشان اقدام به پر کردن گونی شن و قرار دادن آن در محل ورودی منزل برای ایجاد سد جلوی ورود آب کنند یا اینکه از گونی‌های آماده استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بارندگی‌هایی که ما امسال شاهد آن هستیم با برنامه‌ریزی‌های بلندمدتی که در گذشته یزد انجام شده تناسب ندارد، تصریح کرد: امیدواریم اقدامات صورت‌گرفته با همکاری مردم و دیگر دستگاه‌ها، در صورت بارندگی شدید، کمترین خسارت را شاهد باشیم.

دبیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری یزد ادامه داد: نهایت تلاش با اقدامات صورت گرفته بر این بوده است که از محل سیل‌بندها، آبی به سمت شهر وارد نشود، اما به‌طور طبیعی سیل‌بندها نیز ظرفیت مشخصی دارد و در صورتی که بارندگی از این میزان بیشتر باشد، آب از سیل‌بندها سرریز و به سمت شهر حرکت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برای این سناریو نیز برنامه‌ریزی صورت گرفته است که اگر چنین اتفاقی رخ داد و سیل به سمت شهر حرکت کرد، راه‌های منتهی به رودخانه مرکزی را به صورت موقت مسدود و آب را به سمت رودخانه مرکزی شهر هدایت و از شهر خارج کنیم.

میرجلیلی تصریح کرد: تمام برنامه‌ریزی‌ها در بالاترین سطح ممکن انجام شده است تا آمادگی هر نوع اتفاقی را داشته باشیم، اما امکان بسیار زیاد وجود دارد که مشکلی به وجود نیاید و با هماهنگی‌ها و اقدامات صورت‌گرفته توسط شهرداری و نهادهای مرتبط، بدون خطر و خسارت خاصی این چند روز را پشت سر بگذاریم.

کد خبر 591477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.