تمام نیروهای اجرایی و عملیاتی شهرداری در آماده‌باش کامل قرار دارند

معاون خدمات شهری شهردار یزد با اشاره به افزایش ۱۰ خط تلفن به مرکز مانیتورینگ شهرداری برای تماس‌های شهروندان به سامانه ۱۳۷ ، گفت: تمام نیروهای اجرایی و عملیاتی شهرداری یزد در آماده‌باش کامل قرار دارند.

حمیدرضا رحیم‌دل در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با اعلام به موقع اداره کل هواشناسی استان و هشدارهایی که برای آگاه‌سازی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عضو ستاد مدیریت بحران و شهرستان صورت گرفت، اطلاع‌رسانی بسیار خوبی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در ابتدا هشدار زرد اعلام شد و پس از آن هشدار نارنجی از سوی مدیریت بحران استان صورت گرفت که احتمال وقوع در زمان اعلام هشدار نارنجی درصد بسیار بالایی دارد و حتماً این بارندگی انجام می‌شود و در حال حاضر هم که ستاد مدیریت بحران وزارت کشور هشدار قرمز را برای استان یزد اعلام کرده، ضرورت آمادگی برای آن در بالاترین حد خود قرار گرفته است.

معاون خدمات شهری شهردار یزد افزود: در ستاد بحران شهرستان و استان و همچنین ستاد مدیریت بحران شهرداری یزد هماهنگی‌های متعددی صورت گرفته تا در موقع بحران آمادگی برای مقابله با سیل صورت گیرد.

وی از برگزاری مانور پشت‌میزی در شهرداری یزد خبر داد و گفت: تعدادی از دستگاه‌های خدمات‌رسان و اجرایی در این مانور حضور داشتند و آخرین نکاتی که در بحث تحکیم سیل‌بندهای شهر یزد و مباحث مرتبط با ایمنی و اتفاقات رخ داده در سیل گذشته وجود داشت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رحیم‌دل با بیان اینکه از هفته قبل در دستور کار شهرداری و سازمان عمران شهرداری یزد مباحث مختلفی در زمینه تقویت سیل‌بندها صورت گرفت، گفت: در حوزه سیل‌بند چهار نخاله‌هایی که در طول سال‌های قبل ریخته شده بود، به همراه رسوبات ناشی از سیل قبل برداشته شد و در ارتباط با سیل بندهای یک و دو نیز هماهنگی‌ها و اقدامات خوبی در زمینه تحکیم سیل بندها صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در ارتباط با بحث سیل‌بندها مشکل خاصی وجود ندارد، گفت: در خصوص داخل شهر هم اقدامات پیشگیرانه و آمادگی‌های همکاران ما در شهرداری صورت گرفته و تمامی همکاران ما از امروز تا شنبه در آماده باش کامل ۲۴ ساعته قرار دارند.

معاون شهردار یزد افزود: بازدید از کانال‌های دفع آب‌های سطحی صورت گرفته و همچنین مسیرهایی که در سیل قبل نیاز به اقدام برای هدایت آب داشت، توسط دو هزار کیسه شن توسط معاونت خدمات شهری مناطق تجهیز شد و علاوه بر این اقدامات لازم در حوزه آمادگی هرچه بیشتر برای جلوگیری از خسارات تا جای ممکن انجام گرفته است.

وی ادامه داد: با تمهیداتی که صورت گرفته، مرکز کنترل و مانیتورینگ شهرداری تعداد ۱۰ خط تلفن برای زمان بحران را افزایش داده و همکاران ما در اتاق مانیتورینگ آمادگی پاسخگویی سریع به موارد احتمالی که شهروندان در خصوص بارندگی دارند را ایجاد کرده‌اند.

رحیم‌دل با بیان اینکه نقاط حادثه خیز و ضعف‌های موجود در سیل گذشته شناسایی و در راستای رفع آن اقدامات لازم صورت پذیرفت، گفت: با توجه به اهمیت اطلاع‌رسانی به شهروندان، هماهنگی لازم در این حوزه انجام شده است و آموزش‌های اقدامات اولیه در مقابله با بحران از جمله مباحث مربوط به چاه‌های جذبی و دیگر موارد به صورت گسترده آموزش داده شده است.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در برخی مسائل نقش مهمی در پیشگیری از خسارت دارد، تصریح کرد: یکی از مواردی که مردم می‌توانند کمک شایانی داشته باشند، چک کردن ورودی چاه‌های جذبی است و در صورتی که این چاه‌ها دچار گرفتگی شدند، موضوع را با شماره تماس رایگان ۱۳۷ اعلام کنند تا مأموران شهرداری برای رفع آب‌گرفتگی اعزام شوند.

کد خبر 591425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.