وجه اشتراک همه ادیان توحیدی پایبندی به اصول اخلاقی است

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: وجه اشتراک همه ادیان توحیدی در داشتن خدای واحد، پایبندی به اصول اخلاقی و داشتن خانه و سرزمین واحد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام عبدالرسول احمدیان امروز چهارشنبه، پنجم مردادماه_ در دیدار اسقف اعظم ارامنه جنوب ایران از نمایشگاه «روایت تبلیغ»، اظهار کرد: اصفهان از دیرباز شهر خدا و خداباوران بوده و مهمل و خانه امن ادیان توحیدی بوده و تاکنون هم ادامه پیدا کرده، امیدواریم در آینده این زندگی مسالمت آمیز تداوم و رشد داشته باشد.

وی ادامه داد: وجه اشتراک همه ادیان توحیدی در داشتن خدای واحد، پایبندی به اصول اخلاقی و داشتن خانه و سرزمین واحد است، امیدواریم در این سه وجه اشتراک تلاش کنیم باورها و اعتقادات و رفتارها به هم نزدیک‌تر شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: مقابله با الحاد به ویژه الحاد مدرن، ترویج اخلاق فطری و اخلاق خداباورانه و دفاع از ایران، سه اصلی است که امیدواریم همه بتوانیم با هم آن را توسعه دهیم.

تلاش ما عمق دادن به ایمان و تدین مردم است

حجت الاسلام محمد قطبی، مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق اظهار کرد: در بین جوامع ملت‌ها یک آرزو و حاکمان هم یک آرزو دارند. در نگاه اول بین آرزوی ملت‌ها و حاکمان تضاد و تعارض وجود دارد.

وی ادامه داد: آرزوی ملت‌ها این است که آلام بشری و دردها کاهش پیدا کند و صلح، صفا، صمیمیت، سادگی و آرامش در جامعه و زندگی ساری و جاری باشد. از سوی دیگر آرزوی حاکمان، حکمرانان و سیاستمداران قدرت و اقتدار است.

مدیر مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق خاطر نشان کرد: یک کشور را با اقتدار سیاسی دنبال می‌کند مانند آمریکا، یک کشور قدرت را با اقتدار سیاست گذاری دنبال می‌کند مانند اسرائیل و یکی قدرت را با اقتدار اقتصادی دنبال می‌کند مانند چین، از این رو آرزوی قدرت و اقتدار در ذهن حاکمان و حکمرانان وجود دارد.

به گفته وی، آرزوی حکمرانان وقتی از منطق خارج شد به خشونت، جنگ، کشورگشایی و پا در کفش دیگران کردن منجر خواهد شد. اما آرزوی مردم عادی که صلح و صمیمیت است هیچ‌گاه از منطق خارج نمی‌شود چون اساساً از بنیاد آرزوی آرامی است.

قطبی با بیان اینکه از طرفی آرزوی ولع قدرت و از طرفی آرزوی کاهش آلام را شاهد هستیم، در نقطه مقابل آنچه درمان ولع و علم بوده ایمان و تدین و دین‌داری است، اضافه کرد: اگر آحاد جامعه و حاکمان التزام درست به دین، آیین، مکتب و مسلک خود داشته باشند هم علم کاهش می‌یابد و هم ولع تعدیل می‌شود و در نهایت آرزوی مردم صلح و صفا و صمیمیت محقق می‌شود.

وی گفت: در حوزه مسئله شناسی دفتر تبلیغات اسلامی نقطه پررنگی که وجود دارد «تعمیق ایمان» است، یعنی به این رسیدیم که اگر ایمان عمق پیدا کند هم عَلَم کاهش می‌یابد و هم ولع تعدیل می‌شود.

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق یادآور شد: تلاش ما عمق دادن به ایمان و تدین مردم، التزام به تعالیم آسمانی و توجه به بنیادهای معرفتی و معنوی است. از این رو ما در مدار اجرایی و حکومتی و اجتماعی هیچگاه با ادیان درگیر رویارویی نیستیم چون هم هدف هستیم و نقطه مشترکی به نام ایمان داریم.

وی گفت: جایی به نقطه رویارویی و تقابل در دنیا می‌رسیم که انسان‌ها از مدار تدین و ایمان عبور کنند و پا روی آموزه‌ها و ارزش‌های دینی می‌گذارند، آن زمان حاکمی که التزام به دین ندارد دنبال کشور گشایی است و ملتی که تدین نداشته باشد با آلام بیشتری مواجه خواهد شد.

کد خبر 591422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.