از قتل کارمند دولت در خودرو تا قتل جوان به دست 2 برادر ناتنی

قتل کارمند دولت در خودرو، هزار متر خط لوله برای انتقال سوخت قاچاق، اعتراف چهار مرد و یک زن به دزدی از ۵۰ باغ ویلا، قتل در مکانیکی به خاطر عمل شیطانی، بازداشت دزد موزه همدان با کوله پشتی پر از عتیقه، قتل جوان به دست دو برادر ناتنی را در بسته خبری ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساعت چهار صبح امروز رسیدگی به پرونده قتل مرد میانسال در خیابان نبرد در جریان رسیدگی مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. اهالی محل بعد از اینکه به یک خودرو ال ۹۰ به دلیل توقف طولانی مشکوک شدند، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیس گزارش دادند.

سپس مأموران در محل حاضر شدند و در صندوق عقب خودرو مذکور، جسد مرد میانسال حدوداً ۵۷ ساله را کشف کردند که با اصابت ضربه چاقو به پشت، به قتل رسیده بود. مدارک هویتی مقتول نیز همراه او بود که مشخص شد کارمند یک اداره دولتی بوده است.

همچنین بررسی‌های اولیه حکایت از آن دارد که مقتول در محل دیگری به قتل رسیده و با خودرو به محل کشف جسد منتقل شده بود. رسیدگی به پرونده برای کشف حقیقت و دستگیری عامل جنایت در جریان تحقیقات قضائی قرار دارد.

هزار متر خط لوله برای انتقال سوخت قاچاق

سرهنگ کریم محمود ثانی فرمانده پایگاه دریابانی میناب، اظهار کرد: مرزبانان پایگاه دریابانی میناب حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی، موفق شدند یک خط لوله انتقال سوخت قاچاق که قاچاقچیان به طرز ماهرانه‌ای مخفی کرده بودند را شناسایی کنند.

وی افزود: مأموران پس از دقایقی جست‌وجو در محل، با هوشیاری موفق شدند این خط لوله به طول هزار متر را که از زیر ماسه‌های ساحل به اعماق دریا کشیده شده بود را کشف و منهدم کنند.

فرمانده پایگاه دریابانی میناب با بیان اینکه تلاش مرزبانان برای شناسایی عوامل این پرونده ادامه دارد، خاطرنشان کرد: قاچاقچیان این خط لوله را از ساحل به عمق دریا کشیده و از آن طریق سوخت قاچاق را به شناورهای متخلف انتقال می‌دادند.

اعتراف ۴ مرد و یک زن به دزدی از ۵۰ باغ ویلا

سردار ابراهیم قربان‌زاده جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی، اظهار کرد: عوامل انتظامی این استان درپی مقابله با وقوع سرقت و ناامنی در نقاط مختلف مشهد عملیات دیگری از طرح تشدید مقابله با سرقت را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در اجرای این عملیات‌های ضربتی که مأموران سه کلانتری در آن شرکت داشتند و از قبل اقدامات اطلاعاتی و ردزنی های خود را انجام داده بودند، عاملان اصلی سرقت‌های سریالی شناسایی شدند و به دام افتادند.

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی ادامه داد: مرحله اول این عملیات از سوی تیم‌های تجسس کلانتری بانوان اجرا شد که در آن متهم اصلی جیب‌بری و کیف‌قاپی که ضابطان قضائی از چندی قبل درپی دستگیری او بودند، دستگیر شد. متهم زنی جوان بود که از مسافران اتوبوس‌های شهری مشهد سرقت می‌کرد و سپس در میان راه از اتوبوس پیاده شده و ردی از خود باقی نمی‌گذاشت. بانوان پلیس در بازرسی از وسایل همراه این زن جوان که تبعه خارجی است دو دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی و یک عدد کیف پول را کشف کردند و تحقیقات با دستور مقام قضائی ادامه دارد.

وی گفت: تیم‌های تجسس کلانتری خلق آباد عوامل دیگر اجرای این طرح بودند که در اقدامی غافل‌گیرانه عاملان دستبردهای سریالی به باغ ویلاهای اطراف مشهد را شناسایی کردند و به دام انداختند. متهمان این پرونده دو جوان ۲۵ و ۳۰ ساله و دارای سابقه کیفری بودند که در تحقیقات اولیه پرونده تاکنون به بیش از پنجاه فقره دستبرد به باغ ویلاهای اطراف مشهد اعتراف کرده‌اند.

سردار قربان‌زاده ادامه داد: سومین مرحله این عملیات ضربتی در هسته مرکزی شهر مشهد اجرا شد. در این عملیات مأموران تیم تجسس کلانتری شهید آستانه‌پرست درپی دریافت چند گزارش از سوی برخی شهروندان مبنی بر سرقت وسایل داخل خودرو تحقیقات خود را آغاز کردند و ردی از متهمان این پرونده به دست آوردند.

وی خاطرنشان کرد: ضابطان قضائی پلیس در این مأموریت با بررسی دوربین‌های مداربسته دو عامل اصلی این سرقت‌ها را چهره‌زنی و پس از کنترل و مراقبت‌های نامحسوس آنها را دستگیر کردند. دو سارق دستگیر شده که نسبت فامیلی با یکدیگر دارند در تحقیقات اولیه تاکنون به پنج فقره دستبرد وسایل داخل خودروهای سواری اعتراف کرده‌اند.

قتل در مکانیکی به خاطر عمل شیطانی

پسر جوان که دوستش را در مکانیکی کشته‌بود، در جلسه دادگاه مدعی شد برای فرار از سلطه‌های سیاه او مرتکب قتل شده است. مأموران با حضور در محل با جسد خونین امین که با ضربه‌های جسم سخت به سرش کشته شده‌بود، روبه‌رو شدند. صاحب تعمیرگاه در تحقیقات گفت: امین و دوستش فرید شب‌ها در تعمیرگاه می‌خوابیدند که بعد از قتل، فرید ناپدید شد.

با این اظهارات، فرید تحت تعقیب مأموران قرار گرفت و دستگیر شد. او در تحقیقات گفت: به خاطر فرار از سلطه سیاه امین او را کشتم. با تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد و متهم در شعبه دهم دادگاه کیفری پای میز محاکمه ایستاد.

در این جلسه اولیای دم درخواست قصاص کردند و فرید با قبول اتهام خود گفت: امین مرا آزار داده و از صحنه آن فیلم گرفته‌بود. او با این فیلم به من زور می‌گفت و شب حادثه قصد داشت دوباره آزارم دهد که با میله آهنی چند ضربه به سرش زدم و فرار کردم. من قصد کشتن او را نداشتم و بعد از فرار متوجه مرگش شدم. پس از دفاعیات متهم، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

بازداشت دزد موزه همدان با کوله پشتی پر از عتیقه

صبح دوشنبه گذشته مأموران کلانتری مهرآباد درحال گشت‌زنی در خیابان‌های این منطقه بودند که متوجه مرد جوانی شدند که کنار یک خودروی پارک شده ایستاده بود. مرد جوان ظاهری عجیب و یک کوله‌پشتی در دست داشت و با دیدن خودروی گشت پلیس، رویش را برگرداند و سعی کرد خود را از دید مأموران مخفی کند.

همین واکنش او، شک مأموران را برانگیخت و مأموران به سمت او رفتند اما مرد جوان یک‌باره پا به فرار گذاشت و به داخل یکی از کوچه‌ها دوید. مأموران به تعقیب او پرداختند و دقایقی بعد موفق شدند راه فرار وی را سد و او را دستگیر کنند. مرد جوان مدعی بود که اهل شهرستان است و برای پیدا کردن کار به تهران آمده است اما وقتی مأموران در کوله‌پشتی او را باز کردند با اشیایی روبه‌رو شدند که ظاهراً عتیقه و تاریخی بودند.

با کشف این اشیا، مرد جوان دستگیر و به کلانتری منتقل شد. همزمان مأموران به بررسی هویت او پرداختند و متوجه شدند که وی نگهبان سابق موزه‌ای در استان همدان بوده اما از مدتی قبل مسئولان موزه به اتهام سرقت اشیا تاریخی از وی شکایت کرده بودند و پرونده او در مراجع قضائی در حال رسیدگی بود. از سوی دیگر معلوم شد که در کوله این مرد ۱۳ شیء تاریخی وجود داشته که همه آنها متعلق به دوره ایلامیان است.

به‌گفته سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران، مرد جوان در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت آثار تاریخی از موزه اعتراف کرد و مدعی شد که قصد فروش این آثار را در تهران داشته و به همین دلیل راهی پایتخت شده اما مورد ظن پلیس قرار گرفته و دستگیر شده است. با اعترافات متهم، وی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

قتل جوان به دست دو برادر ناتنی

رسیدگی به این پرونده از شهریورماه سال ۹۹ به دنبال پیدا شدن جسد مردی جوان در یک مزرعه در قرچک ورامین آغاز شد. شواهد نشان می‌داد جسد متعلق به مرد ۴۷ ساله‌ای به نام اکبر است که با ضربه‌های چاقو از پا در آمده است. جسد با دستور قضائی به پزشکی قانونی منتقل شد و پلیس به رازگشایی جنایت پرداخت.

در بررسی‌ها روشن شد قربانی آخرین بار با برادر ناتنی خود به نام رحیم در تماس بوده است. با افشای این ماجرا رحیم ردیابی و بازداشت شد و به قتل برادرش با همدستی برادر دیگرش رحمان اعتراف کرد. وی در بازجویی‌ها گفت: اکبر برادر ناتنی ما بود. او اموال پدرمان را تصاحب کرده و او را اذیت می‌کرد. حتی زمین‌کشاورزی پدرم را از او گرفته بود اما اجاره‌بها را به پدرم پرداخت نمی‌کرد و پدرمان با سختی زندگی خود را می‌گذراند.

چند سال قبل اکبر در درگیری خانوادگی برادر کوچکمان را کشت. اگرچه مادرمان از همان ابتدا اعلام گذشت کرد اما از غصه کشته شدن برادر کوچک‌مان دق کرد و فوت شد. همین موضوع باعث شده بود من و سایر خواهر و برادرهایم کینه اکبر را به دل بگیریم. آخرین بار من با برادر بزرگم صحبت کردم و قرار شد با اکبر صحبت کنیم تا دست از کارهای خود بردارد. من او را به همراه همسر و فرزندانش به خانه دعوت کردم اما او این دعوت را نپذیرفت.

به همین خاطر با برادر دیگرم تصمیم گرفتیم تا او را گوشمالی بدهیم. چند روز از این تصمیم گذشته بود که به پدرمان با من تماس گرفت و گفت اکبر بار دیگر با او درگیر شده و او را کتک زده است. آنجا بود که تصمیم گرفتم او را ادب کنیم. من به دروغ با اکبر تماس گرفتم و به او گفتم در حوالی قرچک زمین خریده‌ام و از او خواستم تا همراهم به قرچک بیاید. با موتور به آنجا رفتیم و برادرم هم با موتور ما را تعقیب کرد. آنجا بود که با قمه‌ای که از قبل تهیه کرده بودم چند ضربه به اکبر زدم. سپس با کمک برادرم رحمان جسدش را در مزرعه رها کردیم و به خانه برگشتیم.

به دنبال اعتراف‌های این مرد و بازسازی صحنه جرم برای وی به اتهام قتل و برادرش به اتهام معاونت در جنایت کیفرخواست صادر شد تا محاکمه شود اما در میان پدر قربانی از قصاص گذشت و دو برادر در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران طبق ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی از جنبه عمومی جرم از خود دفاع کردند.

رحمان گفت: برادر ناتنی ما از اوباش بود و مستحق مرگ بود. او روزگارمان را سیاه کرده بود. رفتارهای برادرمان باعث شد تا تصمیم به این کار بگیریم. من و برادرم می‌خواستیم او را ادب کنیم. تصمیم داشتیم او را قطع نخاع و فلج کنیم تا دیگر نتواند ما را اذیت کند اما ضربه‌های کاری موجب مرگ او شد. من از قتل برادرم پشیمان نیستم چون او با از بدرفتاری‌هایش دست بر نمی‌داشت. حتی چندین بار پدرمان را اذیت کرده و او را کتک زده بود.

این مرد درحالی که سرش را پایین انداخته بود گفت: رفتارهای برادرم باعث شد تا ما چنین تصمیمی بگیریم. او با بدرفتاری‌های خود همه خانواده را تحت تأثیر قرار داده بود و تحمل او برایمان سخت بود. باور کنید پدرمان هم به مرگ او راضی بود و به همین خاطر خیلی زود اعلام گذشت کرد.

با پایان دفاعیات دو متهم، قضات وارد شور شدند و با توجه به رضایت اولیای دم، رحیم را به ۱۰ سال و رحمان را به پنج سال زندان محکوم کردند.

کد خبر 591411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.