تسریع در روند احداث خط دو متروی تبریز

شهردار تبریز گفت: با تحقق پیشنهاد مدیریت شهری برای تخصیص اوراق مشارکت به مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای خط دو متروی این کلان‌شهر، عملیات اجرایی در این مسیر تسریع شده است و اصلاح در جانمایی ایستگاه‌های این خط نیز در اولویت‌ سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قرار می‌گیرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تبریز، یعقوب هوشیار اظهار کرد: در راستای توسعه حمل‌ونقل عمومی در این شهر تا پایان امسال خط یک مترو به بهره‌برداری می‌رسد و برای نوسازی ناوگان‌های اتوبوسرانی ۳۰۰ دستگاه اتوبوس و دو هزار دستگاه تاکسی درون‌شهری خریداری می‌شود.

وی ادامه داد: به‌رغم تمام فراز و نشیب خط یک متروی تبریز در سال‌های گذشته، با رویکرد جدید مدیریت شهری در دریافت اعتبارات ملی، اوراق مشارکت و اهتمام مدیریت جدید، ایستگاه‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: روزشمار اتمام ایستگاه‌های خط یک مترو آغاز شده است و نیروهای سازمان حمل‌ونقل ریلی تلاش می‌کنند با اطلاع‌رسانی دقیق اقدامات در این ایستگاه‌ها، جزئیات عملکرد خود را در اختیار شهروندان قرار دهند.

وی اضافه کرد: با انتشار اوراق مشارکت ۵۰۰ میلیارد تومانی، امیدواریم تا پایان سال عملیات عمرانی در ایستگاه‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ خط یک به اتمام برسد و این خط تبریز به بهره‌برداری برسد.

هوشیار با بیان اینکه همت شهرداری و مجموعه سازمان حمل‌ونقل ریلی باید معطوف به اتمام خط یک مترو تا پایان سال جاری باشد، تصریح کرد: لازم است مشکل سیگنالینگ نیز در کمترین زمان ممکن مورد بررسی‌های دقیق کارشناسی قرار گیرد و تا زمان اتمام این خط، این مشکل به صورت کامل رفع شود.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های سازمان قطارشهری تبریز منحصر به خط یک نبوده است و در خط دو نیز اقدامات گسترده‌ای در دست انجام است و هم‌اکنون عملیات حفاری در ایستگاه‌های مختلف خط دو، به‌ویژه در فاز اول از ایستگاه قراملک تا ایستگاه شهید محققی در حال انجام است.

شهردار تبریز با تاکید بر ضرورت اختصاص فاینانس ویژه به خط دو قطارشهری تبریز جهت اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده، افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دو سال آینده فاز یک خط دو از مسیر قراملک تا سه‌راه امین به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: پیشنهاد مدیریت شهری تخصیص اوراق مشارکت به مبلغ ۱,۲۰۰ میلیارد تومان برای خط دو قطارشهری بوده است که امیدواریم با تحقق این مبلغ، عملیات اجرایی در این مسیر تسریع شده و اصلاح در جانمایی ایستگاه‌های خط دو نیز در اولویت سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز قرار گیرد.

کد خبر 591385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.