اجرای طرح ضربتی جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در سده لنجان

مسئول خدمات شهری شهرداری سده لنجان از اجرای اجرای طرح ضربتی جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در سده لنجان با هدف افزایش رضایتمندی شهروندان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهروز معتمدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروزه یکی از معضلات زندگی شهری افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد در شهرها و معابر است، اظهار کرد: افزایش تعداد سگ‌های ولگرد موجب ایجاد مزاحمت‌های بسیار برای شهروندان و همچنین ایجاد آلودگی‌های محیطی در سطح شهر شده بود و شاهد افزایش تماس‌های شهروندان و گلایه‌مندی آنان بودیم.

وی با بیان اینکه سلامت و بهداشت عمومی شهروندان مورد توجه جدی شهرداری سده لنجان است، افزود: بر اساس مفاد بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی و جمع‌آوری حیوانات بدون صاحب و دفع حیوانات مریض و مزاحم جز وظایف شهرداری‌ها بوده از سوی دیگر یکی از سیاست‌های مدیریت شهری رسیدگی به مطالبات به حق شهروندان است از این رو شهرداری سده لنجان طرح جمع آوری سگ‌های ولگرد را در فوریت طرح‌های خدماتی خود قرار داد.

مسئول خدمات شهری شهرداری سده لنجان اجرای طرح ضربتی جمع‌آوری سگ‌های ولگرد را عامل ارتقای سطح رضایت‌مندی و رفاه حال شهروندان و همچنین بهبود وضعیت بهداشتی دانست و خاطرنشان کرد: براساس تحقیقات صورت گرفته علت حضور سگ‌های ولگرد در سطح شهر وجود پسماند غذایی است که برخی شهروندان در نقاط مختلف شهر و معابر بیرون از شهر و در ساعاتی که طرح جمع آوری زباله انجام نمی‌شود رها می‌کنند.

معتمدی ادامه داد: شهروندان باید توجه داشته باشند حیوانات گرسنه همچون سگ‌های بدون‌صاحب برای زنده ماندن و تأمین غذا به داخل شهر هجوم می‌اورند و عدم رعایت مسائل بهداشتی و ساعت جمع آوری زباله برخی شهروندان زمینه برای حضور سگ‌های ولگرد فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: افزایش مشارکت‌های اجتماعی و ایجاد حس تعلق شهروندان به محل زندگی می‌تواند از نتایج اجرای طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد باشد از این رو امیدواریم شهروندان نیز با رعایت مسائل بهداشتی نقش خود را در کم رنگ شدن حضور حیوانات در شهر ایفا کنند.
مسئول خدمات شهری شهرداری سده لنجان عنوان کرد: شهروندانی که صاحب سگ‌های نگهبان و قلاده دار هستند به این نکته توجه جدی داشته باشند که از رها کردن آنها در شهر و محلات خودداری کنند.

کد خبر 591380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.