از استیضاح وزیر میراث فرهنگی حمایت می‌کنیم

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزیر میراث در یک سال اخیر برنامه‌ای که زمینه‌ساز تحول یا بهبود شرایط در این بخش باشد ارائه نکرده است، گفت: طرح استیضاح وزیر میراث فرهنگی از سوی یکی از نمایندگان کرمانشاه نوشته شد و نمایندگان اصفهان نیز از آن حمایت کردند.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص طرح استیضاح وزیر میراث فرهنگی اصفهان اظهار کرد: مسئله اصلی درباره عملکرد وزیر میراث فرهنگی این است که برای استان برتر و نمونه کشور در هر سه زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، برنامه‌ای که زمینه‌ساز تحول یا بهبود شرایط باشد، ارائه نکرده است و طی یک سال اخیر در این بخش رشدی ندیده‌ایم.

وی با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی وزارت میراث فرهنگی درباره اقدامات و طرح‌های در دست اقدام، افزود: وزیر میراث فرهنگی تاکنون دو بار به اصفهان سفر کرده است؛ یک بار در سفر استانی رئیس‌جمهور و بار دیگر پاییز سال گذشته اما در این دو سفر تنها وعده‌هایی مطرح شد و هیچ پیگیری یا حرکتی برای به ثمر رساندن این قول‌ها دیده نمی‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گله اصلی نمایندگان از وزیر میراث فرهنگی را به ثمر نرسیدن وعده‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در دولت قبل انتظار چندانی از وزیر میراث فرهنگی نداشتیم اما از دولت کار و فعالیت انتظار حرکت و جنب و جوش داریم و باید هر وزارتخانه در این دولت چشم‌اندازی داشته باشد در حالی وزارت خانه میراث فرهنگی هیچ برنامه و چشم‌اندازی ندارد.

وی با اشاره به مشکلات میراث فرهنگی در همه استان‌های کشور، افزود: تنها صحبت استان نیست و در همه جای کشور شرایطی وجود دارد که مطلوب نیست.

طغیانی درباره طرح استیضاح وزیر میراث فرهنگی اعلام کرد: طرح استیضاح وزیر میراث فرهنگی از سوی یکی از نمایندگان کرمانشاه نوشته شده است، ما نیز به دلیل شرایط موجود از آن حمایت می‌کنیم، البته برای هفته آینده از مجمع استان دعوت شده است که در نشست بررسی مسائل حوزه میراث حاضر شوند و توضیحات وزیر را بشنوند.

وی با تاکید بر اینکه هنوز برای قضاوت درباره استیضاح شدن یا نشدن وزیر میراث فرهنگی زود است، ادامه داد: در نشست هفته آینده مسائل را مطرح می‌کنیم و قطعاً توضیحات مهمی از سوی وزیر در این باره باید ارائه شود که امیدواریم قانع کننده باشد، هنوز برای قضاوت زود است و نمایندگان متناسب با شرایط درباره استیضاح تصمیم‌گیری خواهند کرد.

کد خبر 591338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.