از اجرای طرح محله‌محوری در محله شاهد چه خبر؟

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان با تاکید بر اجرای برنامه‌های محله‌محور در محله شاهد، گفت: زیباسازی و نورپردازی محله، احیای بافت فرسوده، آزادسازی ۹ پلاک برای ایجاد فضای سبز و ایستگاه آتش‌نشانی از جمله پروژه‌های تعریف شده در این محله است.

علی‌اصغر شاطوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اجرای طرح محله محوری در محله شاهد، اظهار کرد: محله شاهد یکی از بومی‌ترین محله‌های منطقه هفت شهرداری اصفهان است که ساکنان آن با مشکلاتی در حوزه بافت فرسوده، زیباسازی و ترافیک مواجه هستند، لذا جلسات بسیاری با مردم و نخبگان منطقه برگزار و نظرات و پیشنهادهای آنها احصا و بر اساس آن تعدادی پروژه در محله تعریف شد.

وی افزود: خیابان شاهد، اصلی‌ترین معبر محله شاهد است که در سال ۹۲-۹۳ به همت شهرداری احداث شد و تأثیر بسیاری در ارتقای وضعیت زندگی شهروندان محله داشته است، البته موضوع زیباسازی این خیابان تاکنون مغول مانده بود که در سال جاری نورپردازی محور میانی این خیابان در دستور کار شهرداری قرار گرفت و تاکنون ۳۰ درصد اقدامات لازم انجام شده است.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای انجام پروژه زیباسازی و نورپردازی محله شاهد پیمانکار انتخاب شده است و اقدامات لازم تا چند ماه آینده به اتمام می‌رسد، تصریح کرد: ایجاد پاتوق محلی نیز یکی از درخواست‌های مردم این محله بود که مطالعات و طراحی آن توسط سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در قسمت شمالی باغ‌قوشخانه حدود ۹ پلاک قرار دارد که از سال‌ها پیش قرار بود برای احداث فضای سبز آزادسازی شود، گفت: تاکنون چهار پلاک تملک شده است و پلاک‌های باقی‌مانده نیز در مرحله توافق قرار دارد که با آزادسازی تمام پلاک‌های در مسیر، فضای سبز منطقه هفت شهرداری گسترش می‌یابد و در بخشی از آن نیز یک آشیانه آتش‌نشانی احداث خواهد شد.

شاطوری تصریح کرد: در محله شاهد و جنوب چمران، کمبود ایستگاه‌های آتش‌نشانی یکی از مشکلات اصلی بوده است، زیرا زمان طلایی دسترسی خودروهای آتش‌نشان به این منطقه به دلیل ترافیک معابر از دست می‌رفت، بنابراین با اجرای یک ایستگاه یا آشیانه آتش‌نشانی در این محله، محدوده جنوب چمران به طور کامل تحت پوشش آتش‌نشانی قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: اتصال خیابان شاهد به خیابان اوحدی نیز یکی از درخواست‌های مردم این محله بوده است، از این رو چهارراه شدن این محور نیز در دستور کار قرار گرفت تا تقاطع شاهد و اوحدی به یک چهارراه تبدیل شود؛ با انجام این اقدام، خیابان شاهد از حالت بن‌بست خارج خواهد شد و به همین جهت این طرح در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک در حال بررسی است و در صورت تأیید تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

کد خبر 591324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.