ثبت‌نام ۵۰ هزار نفر در طرح منزلت شهروندی

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ردیف بودجه‌ طرح ارتقای منزلت شهروندی در شورای ششم تصویب شده است، گفت: حدود ۵۰ هزار شهروند برای دریافت کارت منزلت شهروندی ثبت نام کرده‌اند.

مصطفی نباتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص کارت منزلت شهروندی، اظهار کرد: بر اساس قانون، شهرداری برای تأمین هزینه‌های خدماتی که به شهروندان ارائه می‌دهد، تعرفه‌هایی را با نگاه بهره‌ور، مشخص می‌کند که از جمله آن می‌توان به خدمات حمل‌ونقل و استفاده از برنامه‌ها و امکانات فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه این تعرفه‌ها در مجموع رقم چندان زیادی ندارد، افزود: با هدف تکریم اقشار خاص، طرحی با عنوان منزلت شهروندی، در سال‌های گذشته در شهرداری اصفهان تعریف شد که شهروندان مشمول آن، می‌توانند بعد از ثبت نام، کارت منزلت شهروندی را دریافت کنند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خدماتی در کارت‌های منزلت شهروندی ارائه شده است که شهروندان می‌توانند با ورود به سایت My.isfahan.ir از آن اطلاع یابند.

وی در خصوص مشمولان این طرح، اضافه کرد: بازنشستگان، سالمندان، معلولان، جانبازان و مادران دارای سه فرزند و بیشتر، مشمول این طرح هستند؛ برآورد می‌شود حدود ۵۰۰ هزار نفر از شهروندان اصفهانی مشمول دریافت کارت منزلت شهروندی باشند، اما تاکنون تنها ۵۰ هزار نفر برای دریافت آن ثبت نام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: این طرح از سال ۹۴ در شورای چهارم اصفهان شروع شد و هزینه‌های اجرای آن از اعتبارات داخلی تأمین می‌شد؛ ممکن است مدیریت پیشین شهر اصفهان به دلیل نبود ردیف مصوب در بودجه شهرداری، به اندازه کافی نسبت به این طرح اطلاع‌رسانی نکرده باشد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در شورای ششم، ردیف اعتباری مستقل با عنوان ارتقای منزلت شهروندی تعریف شد تا شهرداری نیز برای جبران هزینه‌های اجرای این طرح و اطلاع‌رسانی در مورد آن، مشکلی نداشته باشد.

کد خبر 591275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.