افزایش ۱۰ درصدی ملاقات‌های مردمی مسئولان قضایی در خردادماه

در خردادماه سال‌جاری تعداد ۱۷۷ هزارو ۳۶۲ مورد ملاقات مردمی توسط مقامات قضائی سراسر کشور انجام شده که تعداد ۱۴ هزار و ۸۰۱ مورد متعلق به رؤسای کل دادگستری استان‌ها و تعداد ۹ هزارو ۱۵۹ مورد متعلق به دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌ها بوده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از میزان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در جلسه شورای عالی قوه قضائیه در اسفندماه به همه مسئولان قضائی دستور داد که از فرصت ماه مبارک رمضان برای حضور مداوم در مساجد جهت انجام ملاقات‌های بدون واسطه با مردم و گره‌گشایی از امورات و مسائل قضائی آن‌ها در حیطه اختیارات قانونی، استفاده حداکثری کنند.

وی تاکید کرد: حضور مقامات قضائی در مساجد، ملاقات بی‌واسطه با مردم و شنیدن مشکلاتشان و پیگیری مسائل مطرح شده تبدیل به رویه شود و بعد از ماه مبارک رمضان هم ادامه داشته باشد.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود ضمن مفید دانستن انجام ملاقات‌های مردمی برای خود و سایر مسئولان عالی قضائی اظهار کرد: ممکن است که ملاقات‌های مردمی مسئولان، حاشیه‌هایی هم داشته باشد و تمام اهدافی که از یک ملاقات مردمی مدنظر است در آن تأمین نشود، اما در هر صورت انجام ملاقات مردمی از جهات مختلف سودمند است؛ باید ملاقات‌های مردمی را ساماندهی و هدفمند کرد و اشکالاتش را نیز مرتفع ساخت.

در راستای تأکیدات رئیس قوه قضائیه برای ملاقات بی‌واسطه مسئولان قضائی با مردم، ملاقات‌های مردمی مسئولان دستگاه قضا در راستای حل مشکلات حقوقی و قضائی مردم در دادگستری‌ها، مساجد، محل‌های برگزاری نماز جمعه و اماکن عمومی برگزار می‌شود.

آمار تعداد ملاقات‌های مردمی در خردادماه

در خردادماه سال جاری تعداد ۱۷۷ هزار و ۳۶۲ مورد ملاقات مردمی توسط مقامات قضائی سراسر کشور انجام شده که تعداد ۱۴ هزار و ۸۰۱ مورد متعلق به رؤسای کل دادگستری استان‌ها و تعداد ۹ هزار و ۱۵۹ مورد متعلق به دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌ها بوده است.

با بررسی و مقایسه، تعداد ملاقات‌های انجام شده در این ماه که توسط مقامات قضائی انجام شده ۱۷۷ هزار و ۳۶۲ مورد بوده و نسبت به ماه قبل که ۱۶۰ هزار و ۸۱۳ بوده است، ۱۰ درصد افزایش داشته است.

بیشترین درخواست‌های مردمی در ملاقات با مسئولان قضائی، درخواست‌های مربوط به زندانیان اعم از تقاضای عفو، تخفیف مجازات، مرخصی، تعلیق مجازات، آزادی مشروط، استفاده از پابند الکترونیک، تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری، اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی و اجرا، دعاوی خانوادگی، ارشاد و راهنمایی، اعسار و پیگیری پرونده‌ها بوده است.

ملاقات مردمی رئیس دادگستری استان کرمانشاه

مسئولان قضائی استان کرمانشاه با ۲۱ هزار و ۶۱۱ مورد بیشترین تعداد ملاقات مردمی را داشته‌اند و پرویز توسلی‌زاده رئیس کل دادگستری این استان با یک هزار و ۵۴۰ مورد بیشترین ملاقات مردمی را داشته است.

سیدمهدی فلاح‌میری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان با ۸۷۴ مورد بیشترین ملاقات مردمی را داشته است.

همچنین تعداد ملاقات‌های انجام شده در خردادماه توسط دادستان‌های عمومی و انقلاب تهران، سه هزار و ۱۳۲ مورد بوده و نسبت به ماه قبل که دو هزار و ۶۶۶ بوده، ۱۶ درصد افزایش داشته است.

ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری استان تهران

پس از دستور رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قضائی در تاریخ بیست‌ونهم آذرماه ۱۴۰۰ مبنی بر حضور معاونان و رؤسای سازمان‌ها برای حضور در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه برای انجام ملاقات‌های مردمی، در خردادماه سال جاری مسئولان قضائی ازجمله رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، معاون قضائی قوه قضائیه دو مرتبه، رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح، معاون اول قوه قضائیه، دادستان تهران، معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، معاون امور بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور، رئیس سازمان زندان‌ها، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، دادستان انتظامی قضات، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه و رئیس کل دادگستری تهران با حضور در مرکز ارتباطات مردمی به مشکلات حقوقی مردم رسیدگی کردند.

کد خبر 591270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.