بلیت رایگان حمل‌ونقل عمومی در ازای تحویل بازیافت!

شهرداری کلوژ-ناپوکا برای ترویج همزمان استفاده از حمل‌ونقل عمومی و بازیافت، طرح نوآورانه‌ای را معرفی کردند که بر اساس آن، شهروندان با تحویل اقلام بازیافتی، بلیت رایگان حمل‌ونقل عمومی دریافت خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امیل بوک، شهردار کلوژ-ناپوکا، طرح جدیدی را برای ادغام مزایای بازیافت و حمل‌ونقل در شهر اعلام کرد. مردم می‌توانند اقلام پلاستیکی یا شیشه‌ای دورانداختنی را به یک مرکز بازیافت ویژه تحویل دهند و بلیت دوطرفه حمل‌ونقل عمومی دریافت کنند.

این طرح بخشی از رویکرد معمول مقامات محلی شهر کلوژ-ناپوکا برای تشویق شهروندان برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی از طریق برنامه‌های هیجان‌انگیز چند منفعتی است.

یکی از مشهورترین ابتکارات مسئولان این شهر رومانیایی، ترکیبی از حمل‌ونقل عمومی و سبک زندگی سالم است. در سال ۲۰۲۰، در یک طرح خلاق از شهروندان خواسته شد تا ۲۰ مرتبه در مقابل دستگاهی هوشمند، حرکت ورزشی اسکات را تمرین کنند و در ازای آن بلیت رایگان حمل‌ونقل عمومی دریافت کنند. سال گذشته نیز مقامات تصمیم گرفتند جمعه‌های سبز را اجرا کنند که در آن مسافران می‌توانند جمعه‌ها به صورت رایگان از حمل‌و نقل عمومی استفاده کنند.

بلیت رایگان حمل‌ونقل عمومی در ازای تحویل بازیافت!

با چنین اقداماتی، مسئولان محلی امیدوار هستند مردم را به ترک وسایل نقلیه شخصی خود ترغیب کنند و برای این کار سعی دارند حمل‌و نقل عمومی را جذاب‌تر و پایدارتر جلوه دهند.

شهروندان برای بهره‌مندی از طرح مشترک بازیافت-حمل‌ونقل، باید وسایل بازیافتی خود را بشویند و بدون وجود مایعات و به صورت سالم به همراه داشته باشند. ظروف شیشه‌ای نباید بزرگ‌تر از ۱.۵ لیتر باشد، در حالی که پلاستیک‌ها نباید بیش از سه لیتر گنجایش دارد.

تنها کاری که شهروندان باید انجام دهند اینکه هر مورد را یکی‌یکی در کانتینر هوشمندی به رنگ سبز قرار دهند. تجزیه و تحلیل اقلام چند ثانیه طول می‌کشد، بنابراین شهروندان نباید بسته‌بندی را به اجبار وارد دستگاه کنند. پس از پذیرش ۱۵ بسته پلاستیکی یا شیشه‌ای، دکمه‌ای فشار داده می‌شود و شخص کوپن مخصوص خود را دریافت می‌کند. این کوپن ارزش دو سفر با وسایل نقلیه عمومی را دارد که می‌توان آن را از مرکز فروش بلیت حمل‌ونقل عمومی در شهر دریافت کرد.

بلیت رایگان حمل‌ونقل عمومی در ازای تحویل بازیافت!

کد خبر 591205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.