چرا منچستر همچنان می‌خواهد منتظر جذب دی‌یونگ باشد؟

فرنکی دی‌یونگ‌ یکی از بازیکنانی است ‌که در پنجره نقل و انتقالاتی امسال، بحث‌های زیادی پیرامون آینده‌اش وجود داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زمانی که اریک تن هاخ اولین نشست خود برای مباحث نقل و انتقالات را با مدیر تیم فوتبال، "جان مورتوگ" در ماه مه در آمستردام برگزار کرد، نام فرنکی مهم‌ترین بحث در جلسه بود. منچستریونایتد از همان ابتدا آماده بود منتظر فرنکی دی‌یونگ باشد.

سرمربی جدید یونایتد بلافاصله پس از پایان فصل لیگ هلند، کار خود را در انگلیس آغاز کرده بود. برنامه‌ریزیها انجام شد و مدیران باشگاه متقاعد شدند که آنها در تابستان امسال دو ماه جلوتر از برنامه زمان‌بندی شده قرار داشتند.

در واقع، این یک عامل در تصمیم‌گیری برای کنار گذاشتن رالف رانگنیک به عنوان مشاور بود. این مربی آلمانی که از دسامبر تا پایان فصل سرمربی موقت بود، در ابتدا قرار بود نقش مهمی در نقل و انتقالات داشته باشد، اما منچستر چنان اعتمادی به دیدگاه تن هاخ داشت که دیگر نیازی به تخصص رانگنیک نبود.

تن هاخ ایده روشنی از نحوه بازی یونایتد دارد و شواهد زیادی در مورد آن در پیش فصل وجود دارد، حتی بدون اضافه شدن تعداد زیادی از بازیکنانی که معتقد است برای بازسازی تیم، نقش اساسی دارند. تایرل مالاسیا تنها بازیکن جدیدی است که در این پروژه حضور دارد، کریستین اریکسن و لیساندرو مارتینز هنوز به هم تیمی‌های جدید خود نپیوسته اند.

اریکسن یک هافبک توپ پخش کن است که باید دید با تکنیک خود می‌تواند مالکیت توپ را حفظ کند و لایه‌های دفاعی حریفان را باز کند؟ مارتینز هم فرد مهمی برای تن هاخ برای ساختن دفاعی قدرتمند خواهد بود، در حالی که مالاسیا یک مدافع کناری معمولی است که دوست دارد به جلو برود.

به راحتی می‌توان دریافت که چگونه هر سه بازیکن کمک می‌کنند تا یونایتد از تیم ضدحمله ای که تحت رهبری ژوزه مورینیو و اوله گونار سولسشر بود، به تیمی فعال و با فشار بالا تبدیل شود که اریک تن هاخ هلندی مد نظر دارد.

اما در طول آن گفت‌وگوهای طولانی با مدیر تیم فوتبال، دی یونگ نامی بود که تن هاخ اصرار داشت که برای پیاده کردن تفکر او، حیاتی است او هافبک هلندی را به خوبی می‌شناسد، تن هاخ او را در اوایل دوران حرفه‌ای خود در آژاکس، پرورش داد و کمک کرد تا به یکی از مستعدترین استعدادهای اروپا تبدیل شود.

چرا منچستر همچنان می‌خواهد منتظر جذب دی‌ یونگ باشد؟

پپ گواردیولا از آوردن دی یونگ به منچسترسیتی در سال ۲۰۱۹ ناامید بود. او به عنوان یک بازیکن عاشق گواردیولا بود، اما این بارسلونا بود که در رقابت برای جذب یکی از ستارگان آژاکس پیروز شد. سه سال بعد، و با وجود اینکه دی یونگ هنوز در نوکمپ عملکرد ثابتی نداشته، تن هاخ متقاعد شده بود که تابستان امسال باید توافقی برای ترانسفر هافبک هلندی به اولدترافورد انجام شود، هم او و هم یونایتد مطمئن هستند که هدف اصلی آنها در اولدترافورد به میدان خواهد رفت و به همین دلیل است که به مربی هلندی به اصرار خود ادامه داده و حواشی بیرون از باشگاه را نادیده گرفته است. این یک رویکرد صبورانه بوده است، اما اگر کوچک‌ترین نشانه‌ای از بارسا برای عدم فروش دریافت می‌کردند، هرگز این همه فرصت را برای یک بازیکن تلف نمی‌کردند.

آنها از ابتدا می‌دانستند که بارسا می‌خواهد ستاره خود را بفروشد، قبلاً عدم تمایل بارسا به فروش، بزرگترین مانع بود. مبلغ هزینه، تنها مسئله بود. بارسا او را ۸۵ میلیون پوند (۱۰۲ میلیون دلار) قیمت گذاری کرد. یونایتد مصمم بود که این رقم را کاهش دهد، و مطمئن بود که نیاز کاتالان‌ها به فروش، در میان مشکلات مالی و جذب بازیکن جدید در تابستان، به نفع آنها تمام خواهد شد.

همانطور که انتظار می‌رفت، بارسا از موضع سخت خود کوتاه آمد. آنها مصمم بودند که می‌خواهند ۶۷ میلیون پوند (۸۰ میلیون دلار) را که برای دی یونگ به آژاکس پرداخت کردند، پس بگیرند. یونایتد به مذاکره ادامه داد، و بار دیگر بر اعتماد خود به نرم شدن بارسا برای انجام مذاکره، تأکید کرد. پس از هفته‌ها مذاکره، رقم پایه ۵۵ میلیون پوند (۶۶ میلیون دلار) به طور کلی مورد توافق دو طرف قرار گرفت.

مدیرعامل یونایتد، ریچارد آرنولد و مورتو برای رسیدن به توافق نهایی، به اسپانیا رفتند و موفق هم شدند، اما به طور عجیبی، مبلغ درخواستی بارسا، به ۶۳ میلیون پوند (۷۴.۵ میلیون دلار) با ۸ میلیون پوند (۹.۶ میلیون دلار) اضافی، افزایش یافت. هیچ توضیح رسمی برای این جهش ناگهانی وجود ندارد، اما یک دلیل آن، نبرد شخصی دی یونگ با بارسا بر سر پرداخت دستمزدهای معوق به او بوده است.

این یک موضوع واضح است که او نمی‌خواهد باشگاه را ترک کند، اما اگر قرار باشد او را بیرون برانند، مطمئن خواهد شد که بارسا حقوق معوقه را پرداخت خواهد کرد.

گرفتن ۸ میلیون پوند اضافی از یونایتد به جبران کسری دستمزد بدهکاری به دی یونگ (در زمان تعویق پرداخت‌ها برای کمک به باشگاه برای رفع مشکلات مالی خود در دو فصل گذشته)، کمک شایانی می‌کند.

با مبلغی که توافق شده، جدال دی یونگ با بارسا تنها مانع بر سر راه اوست. یونایتد قویاً معتقد است که او مایل است دوباره با تن هاخ همکاری کند، حتی اگر ترجیحش این باشد که در بارسا بماند.

در شرایط شخصی توافق با بازیکن حاصل شده و مشکلی نخواهد بود و انتظار می‌رود پس از حل و فصل مشکلات دی یونگ و بارسا، به سرعت کار این انتقال به پایان برسد.

منابع در اولدترافورد می‌گویند تن هاخ مایل است حتی تا بعد از شروع فصل هم برای جذب فرنکی صبر کند تا بازیکن سابق خود را به خدمت بگیرد. همه این‌ها نشان دهنده این باور است که دی یونگ بازیکن یونایتد خواهد بود.

در آغاز مذاکرات، یونایتد قاطعانه به فکر آن بود که گزینه‌های دیگری را نیز مورد بررسی قرار دهد. کالوین فیلیپس، که از آن زمان به سیتی پیوست، یکی از نام‌هایی بود که در لیست یونایتدها قرار داشت. روبن نوس بازیکن دیگری است که آنها او را تحسین می‌کنند، در کنار یوری تیلمانز که هافبک لستر است. هر سه، قادر به ایفای نقشی هستند که تن هاخ برای دی یونگ در نظر گرفته است، اما هیچیک از آنها در سطح یک ملی پوش هلندی قرار ندارند.

دکلان رایس یک هدف رویایی برای یونایتد است، اما نه با رقمی بیش از ۱۰۰ میلیون پوند (۱۲۰ میلیون دلار) که وستهم برای او ارزش گذاری کرده است. تن هاخ در ویدئویی درباره قیمت‌هایی که برای استعدادهای انگلیسی در نظر گرفته شده صحبت‌های جالبی کرده است، و رایس نمونه‌ای از آن است.

یونایتد همچنین جود بلینگهام را هم دوست دارد، چون او شخصیت متفاوتی دارد، اما انتقال ستاره بوروسیا دورتموند هرگز در این پنجره مورد توجه سران منچستر نبود."فِرِد" در پیش فصل تأثیرگذار بوده است و نزد سرمربی جدیدش ارزش بالایی دارد، اما تن هاخ قصد دارد یک هافبک دفاعی را برای ساختن تیم یونایتد به خدمت بگیرد و این سرمربی به دنبال بالاترین کیفیت است.

چرا منچستر همچنان می‌خواهد منتظر جذب دی‌ یونگ باشد؟

صحبت از گزینه‌های جایگزین در روزهای اخیر کمتر شده است. روبن نوس و یوری تیلمانز به عنوان پلن های پشتیبان باقی می‌مانند، اما ترفند خاصی در شروع مذاکرات برای پایین آوردن قیمت درخواستی بارسا، دیگر مورد نیاز نیست. هزینه‌ای توافق شده است، و نیازی به تلاش شخصی خود دی یونگ نیست، که ایجنتش، (علی دورسون)، در این تابستان به طور منظم با یونایتد در تماس بوده است، به ویژه در مورد قرارداد بستن منچستر با یکی دیگر از مشتریانش، که در مالاسیا (مدرسه فوتبال بارسلونا) مشغول است.

این کاملاً مربوط به این است که این بازیکن ۲۵ ساله مشکلات مالی خود را با بارسا قبل از تکمیل انتقال، حل کند. این جدال، معامله را در بن بست عجیبی قرار می‌دهد. یونایتد همچنان مطمئن است. بارسا همچنان قصد فروش دارد. اعتقاد بر این بود که دی یونگ مایل به تغییر مکان است ولی این اتفاق فقط باید مطابق شرایط او انجام شود. اما برای کسانی که چنین حماسه‌های نقل و انتقالاتی را در گذشته نزدیک یونایتد تماشا کرده اند، پرچم‌های قرمز به نشانه اخطار وجود خواهد داشت.

در سال ۲۰۱۳، معاون اجرایی سابق، اد وودوارد، به همان اندازه مطمئن بود که می‌تواند سسک فابرگاس را به دیوید مویس تازه منصوب شده به عنوان سرمربی، تحویل دهد. در واقع آنقدر از رقم خوردن آن انتقال مطمئن بودند؛ که یونایتد علاقه خود را به یک استعداد نوظهور، مثل تیاگو آلکانتارا، با عدم اطمینان مویس در مورد ستاره بارسا، کنار گذاشت. وودوارد در نهایت توسط فابرگاس که تمایلی به ترک نوکمپ نداشت، تحت فشار قرار گرفت. یونایتد در آن تابستان یک هافبک مثل مروان فلینی به خدمت گرفت. حالا هم تن هاخ فقط می‌تواند امیدوار باشد که تاریخ تکرار نشود.

چرا منچستر همچنان می‌خواهد منتظر جذب دی‌ یونگ باشد؟

جایگزین‌های دی یونگ

روبن نوس:

هافبک ولوز که برای مدت طولانی توسط استعدادیاب‌های یونایتد تحسین می‌شد، انتظار می‌رفت تابستان امسال جابه‌جا شود و منچستر بیاید، اما به نظر می‌رسد کمبود پیشنهادات جدی باعث می‌شود که او در ورزشگاه مولینوکس بماند. اگر یونایتد علاقه خود را ثابت کند، می‌تواند بازیکنی را به خدمت بگیرد که یک عملکرد ثابت بدون نقص در لیگ برتر داشته است.

یوری تیلمانز:

این ملی پوش بلژیکی که از تابستان امسال شدیداً با آرسنال در ارتباط است، مدت‌هاست که در رادار یونایتد بوده است، زیرا آنها از داشتن هافبک کنترل کننده محروم هستند. او بازیکن دیگری است که در فوتبال انگلیس ثابت شده است و به نظر می‌رسد آماده است تا در حرفه خود، قدمی بلند بردارد.

دکلان رایس:

بسیاری برای حضور در یونایتد به عنوان یک خرید رویایی تلقی می‌شوند، و اگر قرار باشد برای جذب بازیکن وستهام مذاکره کنند، اکنون زمان انجام این کار است. دیگر علاقه‌مندان، از جمله چلسی و سیتی، اولویت‌های دیگری دارند، گواردیولا در حال حاضر پس از خرید ارلینگ هالند، به دنبال گزینه ارزان‌تری نسبت رایس است. یونایتد به سرعت با قیمت درخواستی وستهم که بیش از ۱۰۰ میلیون پوند طلب کرده مخالفت کرده، و فعلاً علاقه خود را به حالت تعلیق درآورده، در حالی که دی یونگ همیشه انتخاب اول تن هاخ برای حضور در اولدترافورد بوده است.

جود بلینگهام:

انتقال ملی پوش انگلیسی در این تابستان هرگز مورد توجه سران منچستریونایتد نبود اما او بازیکنی است که یونایتد دوست دارد. مشخصات متفاوتی دارد، اما استعداد او آنقدر بالاست که می‌تواند در هر منطقه‌ای در خط هافبک بازی کند. یونایتد همچنین می‌داند که با حضور لیورپول و سیتی، رقابت شدیدی برای امضا با او، وجود خواهد داشت.

کد خبر 591196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.