اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی سبزه‌میدان با تهیه اوراق تامین می‌شود

معاون مالی اداری شهردار زنجان گفت: اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه را از طریق اوراق مشارکت تأمین می‌کنیم و اوراق مشارکت از این جهت فرصت طلایی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالقاسم احمدی امروز -سه‌شنبه چهارم مردادماه- در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه همه تلاش خود را می‌کنیم تا پرونده پروژه سبزه میدان را تا پایان سال ببندیم، اظهار کرد: برای تکمیل پروژه سبزه میدان ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم داریم.

وی با بیان اینکه ۸۰ تا ۸۲ میلیارد تومان در ابتدا برای پروژه سبزه میدان مصوب شده بود، ادامه داد: درصدد هستیم که اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه را از طریق اوراق مشارکت تأمین کنیم.

معاون مالی اداری شهردار زنجان با اشاره به تلاش برای تکمیل پروژه سبزه میدان، گفت: سعی می‌کنیم برای اینکه با تعدیل سال ۱۴۰۰ مواجه نشویم، تا پایان امسال، این پروژه به اتمام برسد.

وی اوراق مشارکت برای شهرداری‌ها را یک فرصت طلایی دانست و افزود: اوراق مشارکت از این جهت فرصت طلایی محسوب می‌شود که به عنوان مثال ۵۰ درصد اصل و سود ۲۰۰ میلیارد اوراق مشارکت را دولت تعهد می‌داد و تنها ۱۰۰ میلیارد آن را برمی‌گردانیم.

احمدی تصریح کرد: در وضعیت تورم کنونی جامعه، می‌توان با استفاده از اوراق مشارکت، ضمن اینکه پروژه‌ها به موقع به سرانجام برسد، رضایت شهروندان نیز حاصل شود.

وی با اشاره به تعدیل ۱۵۲ درصد ناشی از گذشت فصول سال، گفت: این امر باعث می‌شود از بحران تعدیل نیز نجات یابیم. شهردار زنجان برای پیگیری و تحقق اوراق مشارکت، شخصاً به تهران مراجعه کرده است، اظهار کرد: امیدواریم با دست پر برگردند و پروژه سبزه میدان را تکمیل و به شهروندان زنجانی تحویل دهیم.

معاون مالی اداری شهردار زنجان با اشاره به ساماندهی املاک برای فروش، گفت: با وجود اینکه نزدیک به ۴۵۰ میلیارد تومان، تأمین منابع مدیریت شهری از محل فروش املاک است، اما گاهی چنین برداشت می‌شود که شهرداری با فروش املاک خود، هزینه‌های جاری را تأمین می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه به عنوان معاون مالی اقتصادی به جرئت می‌توانم بگویم که حتی یک ریال از فروش املاک شهرداری برای هزینه‌های جاری صرف نمی‌شود، تصریح کرد: انتظار داریم که رسانه‌ها برای تنویر افکار عمومی، این موضوع را اطلاع‌رسانی کنند.

احمدی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام گرفته، بخش اعظمی از درآمد، در پایان سال گذشته، مربوط به بدهی معوق مسکن و شهرسازی بود، گفت: نزدیک به ۸۰ میلیارد تومان بدهی نقدی بابت صدور پروانه‌های مسکن ملی و بافت فرسوده در سال ۹۶ صادر و تخفیف‌ها ما نیز، ۲۰ میلیارد تومان شده است.

وی با تاکید بر اینکه ارزش مبلغ ۲۰ میلیارد سال ۹۶ با ۲۰ میلیارد امسال تفاوت بسیاری دارد، اظهار کرد: این معوقات با پیگیری‌های انجام شده و با همراهی‌های شهردار که بیش از ۱۷ تا ۱۸ ساعت در شبانه روز پای کار هستند، محقق شده است.

کد خبر 591183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.